Rem circuit waarschuwingslamp

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
nusman
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14.02.2005 - 11:35

Hallo,

Mijn S40 uit '97 heeft het volgende:- als ik een bocht naar rechts neem (een snelle bocht die je bijvoorbeeld met 50-80 km/u kunt nemen) gaat het lampje branden dat het remvloeistofpeil te laag is. :?
Dit is alleen als ik naar rechts rij of een keer stevig optrek, als ik een 'snelle' bocht naar links maar, is er niets aan de hand (ook als ik om kleine verkeersheuvels rij en daarbij een snelle ruk aan het stuur geef, gebeurd dit).
Het lijkt wel alsof het steeds erger wordt, steeds eerder gaat dat lampje branden.

Het remvloeistofpeil staat echter precies tussen min en max! Moet die meer naar de max toe of is er hier iets anders aan de hand (bijvoorlbeeld dat de remschijven steeds dunner worden en het vloeistofpeil moet worden bijgevuld)? :?:

bedankt,

Peter
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2248
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Je remblokken zullen wel bijna op zijn , verklaart het lage vloeistof peil, en dan kan het lampje gaan branden, zal idd steeds erger worden.
Niet bijvullen , anders stroomt je potje over bij remblokken vernieuwen, en remolie lost je lak op............................
V40 T3 Polar+ R Design Geartronic 2019
Afbeelding
nusman
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14.02.2005 - 11:35

bedankt, had zelf ook al zo'n vermoeden...alleen raar dat ie alleen doet als ik naar rechts rij. :?
ik ga het ook niet zelf doen, ga wel naar dealer denk ik zo, wacht wel totdat volgende beurt eraan komt.

hoe lang kun je normaal rijden met een set schijven als je normaal eijdt? 40.000? en weet iemand toevallig wat het kost om bij een dealer 4 nieuwe wschijven erop te laten zetten?
Gebruikersavatar
hansie
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 01.11.2004 - 19:33
Locatie: Rijssen

zie topic: Remschijven na 80.000 km al aan vervanging toe?
wie zou eigenlijk het woord augurk bedacht hebben?
nusman
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 14.02.2005 - 11:35

Volgens de dealer (in Arnhem) waren het twee lekkende cilindertjes van het koppelings-systeem (rem en koppeling gebruiken dezelfde vloeistof) en geen remschijf probleem.

deze zijn nu vervangen en ik moet zeggen dat het schakelen lekkerder gaat (ook omdat er meer vloeistof in het systeem zit!)

enige nadeel is dat dit allemaal 300 euri heeft gekost...
Gebruikersavatar
hansie
1st Gear member
Berichten: 41
Lid geworden op: 01.11.2004 - 19:33
Locatie: Rijssen

rem en koppeling gebruiken dezelfde vloeistof??
wie zou eigenlijk het woord augurk bedacht hebben?
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2248
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Ja, dezelfde vloeistof.
Vanaf het remvloeistof reservoir , naar de koppelingscylinder loopt een slangetje.
V40 T3 Polar+ R Design Geartronic 2019
Afbeelding
VineVinyl
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 27.02.2005 - 14:18
Locatie: Bovenkarspel (NH, regio West-Friesland)

hansie schreef:rem en koppeling gebruiken dezelfde vloeistof??

Jazeker. In vrachtwagens gebruikt met als koppelingsvloeistof remvloeistof dus reken maar dat het goed werkt :D
2 Hot 2 Handle
2 Cold 2 Hold
WorldWide Party People Manifesto
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”