Magazine Intovolvo

In deze rubriek alles over het vakblad voor de Volvoliefhebber.
Gesloten
Volvodrive
2nd Gear member
Berichten: 61
Lid geworden op: 30.07.2009 - 16:20
Locatie: Hilvarenbeek
Contacteer:

Beste leden van het Volvo-Forum,

Na het verschijnen van het eerste nummer van het vernieuwde magazine Intovolvo dachten we er als uitgevers goed aan te doen een algemene brief te schrijven naar de leden van het Volvo-Forum. Een brief met daarin een uitleg waarom het magazine plotseling verdween, er een lange stilte volgde en wellicht de verassing dat er uiteindelijk toch een vernieuwde versie op de mat viel.

De eerste nummers van Intovolvo
De eerste nummers van Intovolvo zijn ontstaan vanuit een passie voor het merk Volvo. Al jaren houdt het merk ons bezig en door de jaren heen hebben we een unieke verzameling van Volvo-materiaal opgebouwd. Een dusdanige verzameling dat het ons aardig leek om andere geïnteresseerden hiervan deelgenoot te maken.

Het eerste nummer verscheen in het najaar van 2005 en de reacties waren overweldigend. Door onze beperkte kennis in de uitgeverijenwereld werd het magazine echter alleen verspreid onder de abonnees en waren we in staat om met hulp van adverteerders het blad draaiende te houden. Echter wel met moeite, want de kosten waren op dat moment hoger dan de inkomsten.

Toekomst
De toekomst leek er echter rooskleurig uit te zien. Tussentijds hadden we namelijk belangrijke afspraken kunnen maken met Volvo Cars Duitsland en Volvo Cars Zweden. Beiden waren geïnteresseerd om een blad op de markt te brengen waarin Volvo-klassiekers en Volvo-youngtimers een grote rol zouden spelen. “Goed voor het imago van Volvo” werd er op hoog niveau gezegd. De verwachtingen waren hoog gespannen. Bij het verschijnen van het zesde nummer bereikte ons echter een zeer vervelend bericht. Budgetten waren binnen de Volvo-organisatie gekort en er zou een grote reorganisatie plaats vinden. Het plan voor het Intovolvo magazine in de Engelse taal Internationaal uit te brengen viel plotsklaps in duigen. Een droom van ons kwam niet uit en alle investeringen waren uiteindelijk op niets uitgelopen. Mijn collega vond het mooi geweest en haakte op een gegeven moment af. De voorbereidingen van het zevende nummer waren in een vergevorderd stadium, maar om het met een enkel persoon voort te zetten was geen haalbare kaart.

We zijn op zoek gegaan naar andere mogelijkheden om in ieder geval de bestaande abonnees niet teleur te stellen en hebben daarbij elke mogelijk onderzocht om onze verplichtingen na te komen. Daar ging een lange tijd overheen. Maar uiteindelijk kwamen we in contact met Uitgeverij Haakman die al jarenlang ‘De Onschatbare Klassieker’ met succes uitgeeft. Na een aantal gesprekken was het duidelijk dat Intovolvo als magazine weldegelijk bestaansrecht heeft, maar er zou nog een hele weg te gaan zijn.

Vertrouwen
Door samen de krachten te bundelen waren we in staat om het magazine nieuw leven in te blazen. We waren bekend met het feit dat het vertrouwen in het blad weg was en dat we helemaal opnieuw moesten beginnen. We hebben destijds zoveel mogelijk mensen een antwoord op hun mail gegeven, maar op dat moment waren we niet in staat concrete uitspraken te doen. Gewoonweg omdat niets zeker was. Daarom hebben we ook nu pas het moment gekozen om een brief te schrijven. Op een moment dat er een nieuw magazine op tafel ligt.

Herstart
We hebben de herstart van het magazine serieus overwogen. Naast een uitbreiding in de redactie om zoveel mogelijk variëteit te krijgen is er ook een eindredactie aangesteld om het magazine de kwaliteit te geven die het verdient. Het magazine zal in de toekomst zes maal per jaar verschijnen.

Overname Abonnementen

De overname van de oude abonnees naar de nieuwe abonnementenservice verloopt nog niet helemaal vlekkeloos, maar er wordt hard aan gewerkt om dit binnen een korte tijd helemaal sluitend te hebben. We hebben besloten dat alle bestaande abonnees datgene krijgen waar ze recht op hebben. Met andere woorden, wanneer iemand in de oude situatie € 25,00 heeft betaald voor een abonnement van vier nummers en hij of zij heeft slechts twee nummers ontvangen, dan heeft men nog recht op twee nieuwe nummers die aanzienlijk dikker zijn vergeleken met de vorige uitgaven. Na het ontvangen van de ontbrekende nummers heeft Intovolvo aan zijn verplichtingen voldaan en is men helemaal vrij om wel- of niet een abonnement te nemen.

Kortom we willen het netjes afhandelen, maar het probleem zit in de overheveling van de oude abonnementen naar de nieuwe abonnementen-service. Dat heeft zoals gezegd even tijd nodig, maar we zijn er van overtuigd dat dit goed komt.

Tot slot.

Laten we hopen dat deze brief enige duidelijkheid heeft gebracht en nogmaals onze welgemeende excuses voor het verleden dat helaas niet zo is gelopen als verwacht. In ieder geval dragen we net als elk Volvo-Forum lid het merk Volvo een warm hart toe. Dat zullen we zeker uitdragen in de komende nummers van het vernieuwde magazine Intovolvo.

Met vriendelijke groeten,

Paul van Vugt
Hoofdredacteur
Gast

Helemaal duidelijk zo Paul, ik heb inmiddels ook al enkele mailtjes van Annemarie van der Meulen ontvangen m.b.t. het abonnement. Ik blijf dus gewoon abonnee!

Veel succes met het blad en we zullen hopen dat het een succes wordt!

Groeten,

Piet Sperling
Gast

kijk, daar kun je iets mee.
Dit is een duidelijke uitleg van de betrokkenen zelf. Je kunt hoogstens zeggen dat het een beetje laat is, maar beter laat dan nooit.
Dit geeft denk ik weer wat vertrouwen.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24357
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Mooi compleet en eerlijk verhaal Paul! Succes met de volgende edities!

Walter
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Volvoman
7th Gear member
Berichten: 7654
Lid geworden op: 20.09.2004 - 21:33
Locatie: GLD
Contacteer:

Dank voor deze heldere brief! Maar ik had al gezegd dat ik IntoVolvo het beste toewens!
Groet, Bert Jan
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Mag ik.. een "Afwachtende" houding aannemen?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40659
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Nummer 2 ligt inmiddels een week in de winkel en nummer 3 staat op stapel.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Max
7th Gear member
Berichten: 6342
Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
Locatie: Leusden

Ben schreef:Nummer 2 ligt inmiddels een week in de winkel en nummer 3 staat op stapel.
....nummer 3 is vandaag bezorgd!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40659
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Hier gaan we dat nieuwe nummer bespreken: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=33595
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gesloten

Terug naar “Volvo Drive Magazine”