opvallend

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
franks40
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29.03.2006 - 20:35
Locatie: nijmegen

Ik ben nu al een weekje an het rond zoeken op dit forum en het valt me op dat er best veel leden zijn die als vorige auto een Audi hadden.
(net als ik)
Ik heb hem nog steeds, omdat ik waarschijnlijk vrijdag mijn VOLVO mag ophalen en dan moet ik echt afscheid gaan nemen.
Ik heb altijd gezegd dat ik altijd AUDI zou blijven rijden......
Zo zijn er dus meerdere op dit forum (blijkbaar)

Het lijkt me leuk om jullie motivatie te horen on deze 'switch' te maken.
Bij mij was de hoofdreden dat ik graag iets grotere motor wilde en meer luxe.
Wanneer je zoiets bij een Audi verlangt, dan kun je metteen een fikse lening afsluiten en daar had ik geen zin in.
(Net een nieuw huis gekocht dus de ruimte is er ook niet echt voor)
Na veel surfen liep ik hier gewoon tegen aan en het heeft behoorlijk wat moeite gekost om overstag te gaan.

Na vrijdag zal ik het Volvogevoel gaan beleven en ik zal pas hierna kunnen beoordelen of mijn keuze de juiste was....
Ik houd jullie op de hoogte!

Frank
beter een volvosleutel in de hand,.....
the fonz
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:10
Locatie: Obbicht

Frank,

wellicht geen antwoord waar je wat mee kunt; ik heb nog nooit in een audi gereden. Maar zeker zal een volvo je bevallen. Dat kan ik je wel garanderen.

Bij komen enkele vragen naar boven;

welke Audi's heb je zoal gehad en welke volvo gaat het worden? Aan je naam te zien een S40?
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Gebruikersavatar
franks40
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 29.03.2006 - 20:35
Locatie: nijmegen

De AUDI's die ik heb gehad waren - Audi 80 1.9E (serret)

-Audi A4 1.6 (huidig)

en voor één dag (verjaardag) -Audi A8 3.0 quattro


De Volvo die ik heb gekozen is een s40 uit'96 (oudje)
(zie: even voorstelen)

Frank
beter een volvosleutel in de hand,.....
Gebruikersavatar
hajok
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 26.03.2006 - 15:26
Locatie: Assen

Hee Frank,

Mogelijk dat je mijn berichtje ook hebt gelezen. Ik heb 5 jaar / 250.000 Km een audi 80 TDI (1995) gehad. Heeft me nooit laten staan en behalve de wieldraagarmen, een versleten waterpomp en twee gescheurde turboslangen geen gekke dingen meegemaakt. Behalve dan soms gekmakende electrische problemen veroorzaakt door kortsluiting in de zekeringhouderplaat. Ik vind het nog steeds een mooie auto, vooral als avant, maarrr.... geen airco, geen cruisecontrol en dat begon ik te missen. Een A3 is te klein, een A4 vind ik saai, vooral het interieur (dashboard) en een A6 te zwaar en te groot. Ja, dan houdt het op met Audi.

Volvo is stoer, zit lekkerder, rijdt een stuk beter dan een A4 en heeft bovendien een veel fijnere motor. Het verbruik ligt ongeveer op hetzelfde niveau als een Audi A4 (1:17).

Minpuntje: Op één of andere manier voelen GTI/GSI/Vtec rijdertjes zich door de mijn S60 uitgedaagd. Gevolg: ze gaan jakkeren, overbodig inhalen, sprintjes bij het stoplicht trekken etc.

Hier had ik in mijn audi 80 geen last van! ::roll:
S60 D5 2001
Daneel
3rd Gear member
Berichten: 327
Lid geworden op: 18.03.2006 - 17:26

Mijn (nog huidige) A6 heeft ons zo veel problemen gegeven in 3 jaar tijd en ons op nogal wat kritieke momenten in de steek gelaten. Daarom, we werden een beetje sch**tziek van die auto. Nu hopen we op het -=in onze ogen=- meest betrouwbare merk, dat nog "enigszins" betaalbaar is.

Nog hooguit 4 weekjes wachten en dan :hello2: Audi
V70 D5 +Polestar (205pk/450nm), AWD, GEARTRONIC, MY2007
Gebruikersavatar
hajok
1st Gear member
Berichten: 23
Lid geworden op: 26.03.2006 - 15:26
Locatie: Assen

Ik heb het al eerder hier gevraagd: zijn er al ervaringen met D5-ers met + 4ton op de teller??
S60 D5 2001
Gebruikersavatar
Peter
7th Gear member
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
Locatie: landgraaf
Contacteer:

Frank, de vergelijking met Audi kan ik niet maken. Meer wel de reden voor de switch. Ik reed hiervoor BMW 318 touring. Wilde een zwaardere moter. Bij BMW was dat dan de 325 of de 330. Onbetaalbaar net als bij audi. Ik had ook voor een A4 avant kunnen kiezen, maar dan had ik geen 170 PK sterke 2.4i gehad.
Nu na 6500 km vanaf januari 2006 heb ik er nog geen enkele seconde spijt van gehad. Nu roep ik al nooit meer iets anders dan Volvo.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”