Ik heb een V40 1.9D uit 2002. Ik had daar een VDO MS4100 Navigatie systeem inzitten. Nu heb ik deze vervangen door de Becker 7944.
Alles werkt, behalve de navigatie. Hij vind wel sateliten, maar heeft geen pulse of achteruit. Dat kan kloppen, want op de ISO-adapter zitten deze niet aangesloten. Volgensmij heeft Volvo deze wel in zijn eigen connectors, maar de ISO2CAR adapter heeft ze niet.
Moet ik dit nu zelf maken, door kabeltjes te trekken en pinnetjes er aan knijpen, of zijn hier speciale adapters voor die wel de pulse en reverse hebben?
Becker navigatie in V40 2002
-
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
- Locatie: Maasbree
Had je VDO dan geen puls en achteruit aangesloten? Die zou je normaal gesproken toch ook nodig hebben, en is volgens mij ook gewoon met een standaard car2iso aangesloten. Heb je al gekeken of de puls en achteruit bij de Becker niet gewoon op een andere positie aangesloten moeten worden? De vorm van de stekker en pinnetjes zijn namelijk wel standaard bij een ISO stekker, maar de aansluitposities kunnen nog wel eens wat verschillen.
Als ze er echt niet op zitten zou ik ze gewoon aansluiten door zelf een paar kabeltjes te maken met de juiste stekkertjes. Die kun je gewoon los kopen bij de automaterialen zaak.
Overigens kun je de 7944 ook laten werken zonder pulse en achteruit door in het menu GALA uit te schakelen. Werkt wel een stuk minder precies, maar dan kun je in ieder geval al navigeren tot je de kabeltjes aan gesloten hebt...
Als ze er echt niet op zitten zou ik ze gewoon aansluiten door zelf een paar kabeltjes te maken met de juiste stekkertjes. Die kun je gewoon los kopen bij de automaterialen zaak.
Overigens kun je de 7944 ook laten werken zonder pulse en achteruit door in het menu GALA uit te schakelen. Werkt wel een stuk minder precies, maar dan kun je in ieder geval al navigeren tot je de kabeltjes aan gesloten hebt...
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 10.05.2007 - 11:07
De Puls en de achteruit zitten echt niet op de car2ISO stekker.
De VDO werkte echter perfect zonder deze twee. Becker is toch kieskeuriger. Goede tip opver die GALA. Dat ga ik meteen even uitproberen.
Volgens de Volvo-dealer zijn er geen verloopjes van de orginele Volvo stekkers naar ISO die de puls e.d hebben. Deze moeten worden gemaakt. Een inbouw centrum wil dat wel doen maar vraag €15.- om de schema's op te vragen.
Heeft iemand de schema's, kleurcodes o.i.d. voor het inbouwen van een radio met navi in een Volvo V40 1.9 D uit 2002?
De VDO werkte echter perfect zonder deze twee. Becker is toch kieskeuriger. Goede tip opver die GALA. Dat ga ik meteen even uitproberen.
Volgens de Volvo-dealer zijn er geen verloopjes van de orginele Volvo stekkers naar ISO die de puls e.d hebben. Deze moeten worden gemaakt. Een inbouw centrum wil dat wel doen maar vraag €15.- om de schema's op te vragen.
Heeft iemand de schema's, kleurcodes o.i.d. voor het inbouwen van een radio met navi in een Volvo V40 1.9 D uit 2002?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 17.06.2006 - 21:40
Misschien dat de volgende link je verder kan helpen.
http://www.epicenter.de en dan kijken op Tachosignale-->Volvo
Succes, JanvR
http://www.epicenter.de en dan kijken op Tachosignale-->Volvo
Succes, JanvR
-
- Starter
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 10.05.2007 - 11:07
Dankjewel mensen. Het is (bijna) gelukt. Ik heb alles voor de zekerhied doorgemeten, en alles gevonden wat ik moest hebben.
De puls zit op pin 4A
En de achteruit op 5A
Ik heb een nieuwe Volvo2ISO adapter gekocht. (De oude was aardig onderhanden genomen met kroonsteentjes en tape door de vorige eigenaar)
Van de oude heb ik met veel gepriegel en lomp trekwerk de draden met stekkers los gekregen. Deze heb ik in de nieuwe Volvo2ISo op pin 4A en 5A geprikt.
Alleen heb ik nu ook last van het "Volvo euvel". De puls is zeer onstabiel. Ik kijk het nog even aan. Opzich gaat het helemaal zo verkeerd nog niet met het navigeren, maar als de navi er toch last van gaat krijgen zet ik er een API-4 in. (Weer €59.- armer)
De puls zit op pin 4A
En de achteruit op 5A
Ik heb een nieuwe Volvo2ISO adapter gekocht. (De oude was aardig onderhanden genomen met kroonsteentjes en tape door de vorige eigenaar)
Van de oude heb ik met veel gepriegel en lomp trekwerk de draden met stekkers los gekregen. Deze heb ik in de nieuwe Volvo2ISo op pin 4A en 5A geprikt.
Alleen heb ik nu ook last van het "Volvo euvel". De puls is zeer onstabiel. Ik kijk het nog even aan. Opzich gaat het helemaal zo verkeerd nog niet met het navigeren, maar als de navi er toch last van gaat krijgen zet ik er een API-4 in. (Weer €59.- armer)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 27.06.2009 - 21:43
- Locatie: Uden
Hallo Bart.
Als je de handrempuls nou gewoon minsignaal geeft dan werkt de navigatie ook als ie niet op de handrem staat.
Voor je snelheidspuls..
Als deze niet goed werkt dan kun je de puls ook aftappen bij het kastje dat rechts langs het voetengedeelte achter de radio zit.
Paneel weghalen en dan zit het kastje daar tegen aluminium stijl vast.
Dat heb ik bij de mijne destijds ook gedaan en nooit geen problemen met pulse gehad..
Maar had begrepen dat je er onderhand al uit was met installeren.
Grtzz. Bjorn
Als je de handrempuls nou gewoon minsignaal geeft dan werkt de navigatie ook als ie niet op de handrem staat.
Voor je snelheidspuls..
Als deze niet goed werkt dan kun je de puls ook aftappen bij het kastje dat rechts langs het voetengedeelte achter de radio zit.
Paneel weghalen en dan zit het kastje daar tegen aluminium stijl vast.
Dat heb ik bij de mijne destijds ook gedaan en nooit geen problemen met pulse gehad..
Maar had begrepen dat je er onderhand al uit was met installeren.
Grtzz. Bjorn