ik heb o.a. een 1.8 monopoint. nu valt het mij op dat de centrale injector erg dicht in het inlaatgat zit en eigenlijk een beetje afsluit. vinden anderen dit ook en heeft iemand ooit geprobeerd de injector hoger te plaatsen, iets meer uit het gat te halen.
is hiermee de beluchting te verbeteren?
monopoint
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24357
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
als je de beluchting verbeterd op een punt waar de inspuiting dit niet meer kan meten, gaat de motor dan niet veel te arm lopen?
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
mijn idee is, maar wie ben ik, door de injector hoger in de inlaatpoort te hangen lucht Makkelijker aangezogen kan worden. via de lambda sonde zou het mengsel weer bijgeregeld moeten worden.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
misschien gebruik ik de verkeerde woorden. de injector is gemonteerd bovenin het gasklephuis. het gat waar de injector in hangt (en waar de aangezogen lucht doorheen moet) wordt deels opgevuld door de injector. een belemmering van de luchtstroom lijkt me. valt hier wat aan te doen? dacht ik toen, door de injector iets meer uit het gat te halen.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- dr hilus
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 19:48
Dat lijkt me een beetje een denkfout: wanneer je de injector een paar cm hoger zou plaatsen, lijkt het alsof er meer ruimte is. Wanneer je echter de kap van de luchtinlaat er weer op plaatst, heb je toch weer eenzelfde mate van belemmering van de luchtstroom.misschien gebruik ik de verkeerde woorden. de injector is gemonteerd bovenin het gasklephuis. het gat waar de injector in hangt (en waar de aangezogen lucht doorheen moet) wordt deels opgevuld door de injector. een belemmering van de luchtstroom lijkt me.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
okay, dus dan zouden we deze kap erboven ook moeten aanpassen.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
- rene en erica
- 4th Gear member
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 14:49
- Locatie: ten post (gr)
ik denk dat als een betere konstructie mogelijk was de heren bij volvo dit wel hadden gedaan.het is niet zonder reden op deze manier gemaakt .overal is (hoop ik) over nagedacht.
groet'n uut grunn
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
De plek waar de injector is geplaatst is erg belangrijk om een goede menging van lucht en benzine te krijgen. Als je 'm anders plaatst heb je dikke kans dat een cylinder te arm gaat lopen en een gat in je zuiger brand. Ik zou er maar vanaf blijven.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 375
- Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23
ik rij vrijwel alleen op lpg, (via een ringmengstuk).
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic