V70 D5 tractie.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
volvomen
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 31.01.2005 - 04:46

We hebben een V70 D5 met een dchip erin. Wanneer we 80 rijden in de 5e versn. en dan gas geven komt er een dreunend geluid en dit is weg wanneer het gas minder driest in wordt getrapt. Is dit de tractioncontrol ? het lampje gaat niet branden en bij ca. 120 kmh is het weg. Heb de indruk dat het bij de winterbanden erger is dan op de zomerbanden waar we alleen nog maar kennis hebben gemaakt tijdens de proefrit.

Arie
V70 D5
Gebruikersavatar
Timmert
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10.01.2005 - 21:12
Locatie: Uithoorn

Lijkt me absoluut niet je tractioncontrol, je moet wel een erg brute motor hebben wil je die bij 80 @ 5 nog nodig hebben.. Ik denk eerder aan een resonans van bijvoorbeeld een hitteschild oid... Als je bij 80 in 5 het gas vol intrapt, hoor je het dan slecht eventjes of duurt het langer?
S40 Phase I 1.8 16v Europa
volvomen-1
2nd Gear member
Berichten: 80
Lid geworden op: 09.02.2005 - 19:03
Locatie: Z.O. Drenthe
Contacteer:

Nu heb ook maar eens het instructieboekje gelezen, en wat staat daar... dat de tractioncontrol tot ca. 120 kmh actief kan zijn. Nou heb ik er ook nog een chip inzitten die het koppel opfokt naar ca. 400 Nm (volgens de expert) dus dat kan toch de oorzaak zijn.
Gebruikersavatar
Timmert
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10.01.2005 - 21:12
Locatie: Uithoorn

volvomen-1 schreef:Nu heb ook maar eens het instructieboekje gelezen, en wat staat daar... dat de tractioncontrol tot ca. 120 kmh actief kan zijn. Nou heb ik er ook nog een chip inzitten die het koppel opfokt naar ca. 400 Nm (volgens de expert) dus dat kan toch de oorzaak zijn.
Nee joh.. Dat is veel trekkracht, maar bij 80 in z'n 5 krijg je echt niet ineens zo'n reactie hoor. Bovendien.. als je geen lampjes enzo ziet knipperen...
S40 Phase I 1.8 16v Europa
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Tractioncontrol kán tot 120 werken... hoeft dus niet ;)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Ow das ook leuk dus als je 190km/h over de snelweg rijd(duitse autobahn om het wat realistischer te maken) en opeens een vrachtwagen gaat in halen omdat er weer zo'n trage vakantie ganger met ze caravan 70km/h rijd op de snelweg en in een slip terecht komt dan helpt de tractie control je niet om de auto zonder schade aan de kant van de weg te zetten??? Nou lekker veilig Volvo

Hoe zit dit bij andere merken BMW en Audi werkt hier de ESP ook alleen beneden snelheden van 120km/h
Gebruikersavatar
Timmert
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10.01.2005 - 21:12
Locatie: Uithoorn

bart schreef:Ow das ook leuk dus als je 190km/h over de snelweg rijd(duitse autobahn om het wat realistischer te maken) en opeens een vrachtwagen gaat in halen omdat er weer zo'n trage vakantie ganger met ze caravan 70km/h rijd op de snelweg en in een slip terecht komt dan helpt de tractie control je niet om de auto zonder schade aan de kant van de weg te zetten??? Nou lekker veilig Volvo

Hoe zit dit bij andere merken BMW en Audi werkt hier de ESP ook alleen beneden snelheden van 120km/h
Dat is Stability Control. Wordt vaak verward met Traction control. Tractioncontrol voorkomt alleen tractieproblemen bij snel wegrijden of het hard nemen van een bocht. Stability Control corrigeert de auto als deze dreigt uit te breken/in een slip te raken. Dat werkt gewoon nog boven 120km/u hoor.
S40 Phase I 1.8 16v Europa
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Ik dacht al hoezo heb ik daar nooit eerder iets van gehoord.
Stability Control is dus eigenlijk gewoon een ander word voor auto niveau???
Gebruikersavatar
Timmert
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 10.01.2005 - 21:12
Locatie: Uithoorn

bart schreef:Ik dacht al hoezo heb ik daar nooit eerder iets van gehoord.
Stability Control is dus eigenlijk gewoon een ander word voor auto niveau???
Auto niveau? Nee dat is niveauregeling als je zwaar beladen bent, bedoel je dat?

Stability control is er om te voorkomen dat je achterwielen je voorwielen inhalen, zullen we maar zeggen ;)
S40 Phase I 1.8 16v Europa
bart15
3rd Gear member
Berichten: 464
Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55

Jaja je achterwielen je voorwielen inhalen :? ok heel logisch.
Laat maar ik typ het wel ff in op google of kijk op www.volvocars.nl daar zal het vast wel staand
Gebruikersavatar
Reitse
5th Gear member
Berichten: 1562
Lid geworden op: 12.09.2004 - 20:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Het laten inhalen van de voorwielen door de achterwielen heet ook wel overstuur, een uitbrekende achterkant of PANIEK!! ;)
If you are, then continue to be and don't even think of stopping (Stephen Fry)
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”