CVT Automaat onbekend probleem

Alle technische onderwerpen die betrekking hebben over de Volvo 440 / 460
Plaats reactie
MaxNL
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 21.11.2007 - 13:06

Hallo,

4 jaar geleden na 50.000km de CVT bak al moeten vervangen door 'n nieuwe,
nu, 5 jaar en 50.000km verder, is de bak toch WEER stuk, maar nou is 't een ander probleem.
Vorige keer was het 't bekende 'automaat schakelt niet meer dus 4000 toeren en 20km/u rijden probleem'

nu:
D, L of R = auto kruipt niet meer
Wegrijden moet met wat gas, dan 'n enorme schok alsof de bak de ontkoppeling ineens loslaat
Rijden = geen probleem

Dealer aan de telefoon zei; auto is 2500 euro waard, ik geef je 25 euro omdat 't een CVT is..

nou Volvo.. dat doe je leuk.. die hebben JULLIE gemaakt.. :?

Nu is er ZOOO weinig info te vinden over de CVT, en dit probleem kan ik al helemaal nergens terug vinden.

Is de bak nou WEER aan gort, of is 't de buitenste lager?
Auto staat op dit moment bij de garage, baal enorm aangezien er 2 maanden geleden een nieuwe APK en distributieriem/waterpomp op is gekomen dus heb er alweer 800 voor neergelegd.. :(

Hoop dat iemand dit probleem kent...

bedankt alvast
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

ik heb eens willen onderzoeken of je de cvt bak kan vervangen door de zogenaamde zf 4-traps automaat bak. Het is me niet helemaal helder geworden. Iemand die er verstand van heeft meende dat je dan ook de motormanagement computer moet vervangen. dit afgezien van de mechanische aan te passen delen.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

de 4traps automaat bakken die je geloof ik alleen vindt in de 2.0 injectie types (de b20f) schijnen sterker en duurzamer te zijn.

Het lijkt erop dat je de pineut bent in die zin dat de cvt bak eruit moet.
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2266
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

op een 1.7 multipoint werden ze ook geleverd. of dit op een 1.8 mogelijk is weet ik niet.

Ik weet wel dat je ze makkelijk om kan bouwen naar handschakel.

pedalen aanpassen, pook, bak en subframe. uiteraard ook t vliegwiel + een nieuwe koppeling.

Colega van mij heeft dit al meerdere keren gedaan in 1 dag.
sleutelaar
3rd Gear member
Berichten: 375
Lid geworden op: 18.01.2009 - 00:23

dit is een belangrijke suggestie(ombouwen > handbak) , dat ombouwen. want: uit alles wat ik lees zou ik aan een cvt bak nooit meer beginnen......
sterkte iig
460 1.8 b18u donkergroen metallic
440 2.0 b20f aut4, blauw, RIP
440 2.0 b20f aut4 zilver metallic
glitz
3rd Gear member
Berichten: 415
Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59

Een cvt kopen is gewoon bij voorbaat al een drama. Eigenlijk zouden we iedereen moeten adviseren geen cvt bakken en carb. modellen te laten kopen.
Plaats reactie

Terug naar “Volvo 400 techniek”