Geen turbodruk?

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Plaats reactie
JapIoNET
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.05.2009 - 19:37

Nadat Wytse en ik een dag hebben zitten sleutelen aan deze auto, en we er nog steeds niet uitkomen, hopen we via jullie te achterhalen wat hetprobleem van deze auto is.

De auto heeft dus aan nieuwe onderdelen:
- Koppakking
- kopbouten
- klepsealtjes
- kleppen gesteld
- kop gevlakt en gereinigd
- kat/voorpijp-pakking, pakking turbo/voorpijp, glaskleppenhuis-pakking,
inlaat/uitlaatpakking
- hoofdremcilinder
- krukaskering, nokkenaskeringen
- distributie/spanrollen
- bougies, bougiekabels, verderkap, rotor
- middenpijp uitlaat
- olie
- koelvloeistof

Hierna heb ik zelf een nieuwe slang gehaald welke tuissen de LMM en de turbo zit. Daarnaast is de LMM 4x veranderd door een ander exemplaar. Vervolgens hebben we vandaag een ander gaskleppenhuis incl positiesensor gemoneerd, de injectoren gedemonteerd en getest, de turbo incl slangen en bijbehored turbo-regel-unit vervangen, de uitlaat bij de kat losgehaald om te controleren of de demper niet verstopt zat, de koude-start-sensor vervangen, de bobinekabel vervangen, de pingelsensor nagekeken, de jettronic en de computer vervangen. Verder is de katatysator leeg (dus geen verstopping mogelijk) en loopt de wagen prima stationair (een lucht-lekkage is hierdoor redelijk onwaarschijnlijk).

Na samen 7 uur gesleuteld te hebben echter zonder resultaat en met de volgende symptonen:

-De computer is niet gechipt (de andere test-computer eveneens niet) en toch komt het turbometertje tot net in het rode.
- De wagen trekt heel traag op en stottert gigantisch, dit begint vanaf zo'n 2000 toeren tot aan zo'n 4000 toeren, daarboven stopt het stotteren maar trekt hij nog steeds niet gigantisch hard.

Nu is het stotteren wel gestopt... Maar nu heb ik helemaal geen turbodruk meer.

Zelf denk ik nog aan:

-Benzinefilter (niet erg waarschijnlijk omdat het probleem bij vol gas minder wordt)

Alvast bedankt jongens!
Eelco_440Turbo
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
Locatie: Buggenum Limburg

Weet je zeker dat alle slangen op de turbo lek vrij en goed vast zitten, als de druk ergens ontsnapt stottert ie ook behoorlijk en trekt er traag.

Bij de mijne zat de slang van de LMM naar de turbo niet goed vast( in het midden waar de 2 stukken op elkaar zitten) en toch liep hij goed stationair maar stotterde en hielp in met optrekken.
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
JapIoNET
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.05.2009 - 19:37

Ja, er zitten bijna allemaal nieuwe slangen op
Eelco_440Turbo
2nd Gear member
Berichten: 95
Lid geworden op: 20.12.2007 - 22:59
Locatie: Buggenum Limburg

Werkt de actuator ook naar behoren? niet datdeze bijv. constant open blijft staan? (weet niet of dat kan maar is maar een ideetje)
Volvo 440 Turbo Rood 1995 Vol Leer, boordcomputer, electrische ramen voor, nieuwe turbo, stoelverwarming 203.000 km
Volvo 460 Turbo Antraciet 1995 Half Leer, ABS, TRACS, Electrische ramen voor, Airco 227.000 km
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Turbo zelf nog goed?

Geen olie in je slangen gevonden?
Scheur in het turbohuis?
Intercooler lek?
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
JapIoNET
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 09.05.2009 - 19:37

intercooler lek? hoe weet ik dat?

en... dat stotteren en haperen is niet meer, ik heb nu gewoon op geen enkele manier meer turbodruk....
gvanminnen
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10

Hoe je dat kan controleren weet ik niet precies, je zou het kunnen voelen denk ik met je hand.

Vooral goed voelen langs de randen en bij het bovenste stuk (plastic).
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
Plaats reactie

Terug naar “De 480”