Belastingvrije auto

Hier post je alles wat wel met auto's maar niets met Volvo te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Een collega van mij heeft een vaste baan in Zwitzerland, tevens heeft hij daar een vast adres.
Hij wil dus een belastingvrije auto kopen , gewoon in Nederland en dan meenemen naar Zwitzerland en daar op kenteken. Moet kunnen zou je denken.

Echter heeft hij ook een huis in Nederland waar zijn vrouw gewoon verblijft. Volgens de belastingdienst is het daarom niet mogelijk om een belastingvrije auto aan te schaffen en dient hij gewoon BPM te betalen.....

Mij klonk dit nogal vreemd in de oren. Iemand die hier mee te maken heeft gehad en/of meer verstand van heeft.

Leest hier de FIOD mee :roll:
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Zolang de auto niet op kenteken staat kun je toch geen BPM betalen? Ik neem aan dat hij de standaardtruc, auto kopen zonder kenteken en in het buitenland importeren, wil toepassen? En als hij wel BPM betaald en op kenteken zet, dan krijg je de BPM later alsnog terug als je hem (binnen 6 maanden) op buitenlands kenteken zet.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Het land waar hij ingeschreven staat is bepalend voor zijn status
Gebruikersavatar
Rsport
3rd Gear member
Berichten: 378
Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
Contacteer:

Heeft het maybe iets te maken met het aantal dagen per jaar dat hij in Zwitserland woont?

Meende altijd dat je iets van 165 dagen per jaar in het buitenland moest wonen om hier een auto met kenteken van het betreffende land te mogen rijden, zonder die auto te hoeven invoeren.
hubert.
1st Gear member
Berichten: 32
Lid geworden op: 30.10.2005 - 19:56

misschien moet ie hier eens kijken

Zwitserse handelaar

60000 swf voor een v70R :eeeek:

ik ga verhuizen :wink:
R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R R
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

Rsport schreef:Heeft het maybe iets te maken met het aantal dagen per jaar dat hij in Zwitserland woont?

Meende altijd dat je iets van 165 dagen per jaar in het buitenland moest wonen om hier een auto met kenteken van het betreffende land te mogen rijden, zonder die auto te hoeven invoeren.
vanaf 185dg in het buitenland (of 180 dg wèl in NL)
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Auto”