opschakelen vario

En een DAFje 33 of 44 mag hier ook wel langskomen
Plaats reactie
janner
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14.11.2007 - 21:59

heb bijna alle test uitgevoerd zoals test lampje tussen accu en punt 6 van de relaistekker nu doet hij het bij het volgas geven niet zoals is beschreven [lampje gaat niet uit]is nu de kickdown schakelaar kapot en hoe kan ik die testen .
ook heb ik gekeken naar het onderwerp solderen van het relais maar ik heb niet die soldeer punten [zit een printplaatje in]kan er ook een ander relais op zitten het is toch het zwarte doosje waar ook de stekker in zit of heb ik de verkeerde
boertie
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 28.04.2006 - 19:56

waarschijnlijk is de vacuum switch defect zit tegen het schutboard er zitten diverse vacuum slangen en vier elactriche aansluitingen aan. wanneer je deze demonteerd moet je goed opschrijven waar alles van af dan kan je hem uit elkaar schroeven om te kijken of de rubber paddestoeltjes niet zijn gescheurd.
wanneer dit niet het geval is heb je waarschijnlijk een vacuum lekkage.
er kan ook nog een vacuum diagram stuk zijn in een van de voorste trommels van de variomatic, deze kan je met een vacuum meter controleren.

hopelijk heb je wat aan mijn tips.
janner
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 14.11.2007 - 21:59

hoe moet ik die vacuum diagram met een vacuum meter meten en kan mijn vacuum switch ook bij de veer poot zitten [is dat die ronde buis met slangen er aan waar ook mijn tachorelai aan zit]
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

op de trommels zitten twee vacuumslangen,loshalen en daar een vacuummeter opzetten
Plaats reactie

Terug naar “De 66 - 340 - 360 series”