440 turbo blijft te lang in zijn toeren hangen??

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Hallo :D
sinds enkele maanden heb ik een 440 turbo met nu 149.000km erop.
Ik heb natuurlijk de nodige dingen al gedaan,
Wat me al opviel vanaf het begin is dat hij wat langzaam terug valt in zijn toeren.
Als ik start loopt hij mooi 800-900 toeren
maar waneer ik gas heb gegeven of even hard heb gereden en b.v moet stoppen voor stoplicht ofzo..dan blijft hij 5 a 6 seconden op z´n
1200 1400 toeren hangen en valt dan langzaam terug naar 800-900..
Wie weet wat dit zou kunnen zijn? of herkent dit?

gr Bap :D
sjoerdb
5th Gear member
Berichten: 1429
Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
Locatie: venhuizen

stationair regelaar misschien?
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

stationiar regelaar??
Gebruikersavatar
Michael Oud
5th Gear member
Berichten: 2228
Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
Locatie: Amsterdam

bap schreef:stationiar regelaar??
Geef je nu zelf antwoord op je eigen vraag? :roll:
Volvo 940 SE
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Cojones schreef:
bap schreef:stationiar regelaar??
Geef je nu zelf antwoord op je eigen vraag? :roll:
volgens mij vraagt ie wat dat is.

:lol:
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Stationair regelaar..?verklaar dit ..?daar kan ik misschien iets mee...
Hij loopt trouwens prima stationair ...is alleen te sponzig ..
messchien dan toch een vacium slangentje...?
Herkent iemand dit..?
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

doorgaans is de regel bij een te laag zakkend toerental dat de stationair regelaar vervuild is.
gaat het toerental omhoog, dan is er een vacuumslangetje lek of los.
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Oke bedankt !
Ik zal eens kijken of ik wat zie...
Dacht zelf ook al zoiets..

gr Bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
roever
4th Gear member
Berichten: 564
Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
Locatie: Maasbree

Zoek anders even in het 440 subforum op Stappenmotor (stationairregelaar)... Dat is namelijk een bekend probleem van de 4 serie! Makkelijk schoon te maken bij een Turbo, of te vervangen (is gelijk aan een 2.0 of 1.7i, daarover staat meer dan voldoende geschreven).
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Hallo..ja ik heb nu eens gekeken en weet waar die stappenmotor nu zit ...
heb nog geen tijd gehad maar heb wel gekeken en zie dat het met slangenklemmetjes vastzit ...lijkt erop dat ze niet echt makkelijk los gaan en heb daarom ook nog niet de moed gehad om het los te maken...

wordt vervolgt....

gr bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Gebruikersavatar
STS-135
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
Locatie: Nijkerk

Volgens mij kan het niet de stappenmotor zijn, de stappenmotor regelt over het algemeen dat je gewoon vloeiend kan optrekken.

Als de stappenmotor vies is of kapot dan zal de motor met optrekken heel erg inhouden en schokken.
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3008
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Kérim schreef:Volgens mij kan het niet de stappenmotor zijn, de stappenmotor regelt over het algemeen dat je gewoon vloeiend kan optrekken.

Als de stappenmotor vies is of kapot dan zal de motor met optrekken heel erg inhouden en schokken.
in welke krant heb je dat gelezen?.
de enige en juiste benaming van (een in de volksmond) stappenmotor is stationairregelklep.
die regelt dus niets tijdens het optrekken.
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Hallo ik heb er nog steeds niet naar gekeken..
tijdje niet zoveel last van gehad ...tot gisteren toen had hij het weer ....
Ik moet er toch eens naar kijken ......

gr bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Hallo :D
Van de week begon hij weer wat hoog in zijn toeren te lopen...
Heb nu dan toch eindelijk stappenmotor eraf gehaald en bekeken...
niets bezonders kon ik vinden heb wat getest en nee niks te vinden.....
wat kan dat toch zijn..?
Als de stappenmotor goed is waar moet je het dan weer zoeken.....
wordt vervolgt*****************

gr bap
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Gebruikersavatar
STS-135
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 26.06.2006 - 20:04
Locatie: Nijkerk

Dat verhaal komt niet uit een krant maar heb ik ooit gehoord van iemand waarvan ik kdacht dat hij veel verstand van auto´s had, niet dus blijkbaar.

Maargoed bedankt voor de correctie ben altijd in de verkeerde veronderstelling geweest \:D/
- Volvo V40 D4 R-Design
- Alfa Romeo 156 SW Ti
- Alfa Romeo 147 JTDm / Mitsubishi Grandis 2.4
- Alfa Romeo 156 2.5 V6
- VW Golf Station SDI / Toyota Corolla 1.6 Gtsi
- Mitsubishi Galant Wagon 2.5 V6
- Alfa Romeo 156 2.0 Selespeed / Alfa Romeo 156 1.6
-Mitsubishi Galant Gti 2.0 V6
-Volvo 440 Turbo / Volvo 440 1.8 / Volvo 460 2.0 / Volvo 440 1.8
-Opel Astra 1.8 GT 16v
-Opel Caliba 2.0
Gebruikersavatar
ttober
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 08.04.2008 - 17:51
Locatie: emmeloord

hallo

ik en een maat van mij hebben een cross auto een volvo 460 1700i turbo
wij kregen op een gegeven moment ook dat de turbo bleef hangen in zn toeren na zoeken kwamen we er achter dat het aan de stappen moter lag dus er afgehaald helemaal uit elkaar en met rem reiniger schoon gemaakt (zat vieze zwarte olie aanslag op) maar nu loopt ie weer als een zonnetje net 800 toeren stationair maar je kan een kop koffie op de moter zetten en de koffie beweecht niet eens zo mooi stil hangt hij in de rubbers na het schoonmaken van de stappenmotor hoop dat jullie hier iets aan hebben
zweeds bloed giert door mn mn lichaam
Gebruikersavatar
bap
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 20.03.2007 - 22:20
Locatie: Amsterdam

Het probleem is opgelost er bleek toch iets niet lekker te lopen in het gasklephuis ..
alles gesmeert en toen was het opgelost...
Volvo 440 GL 1990 wit 234.000km
Volvo 440 Turbo 1993 zwart metallic 149.00 km
Volvo 440 Turbo 1995 rood metallic 217.000
Volvo s60 T5 2001 black stone
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”