S60 probleem met klok

De grotere Volvo's
Plaats reactie
casperdegeus
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01.07.2008 - 23:39
Locatie: Hoorn

Ik ben sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een S60 D5 uit 2003 met 160.000km op de teller.
Het is mijn eerste Volvo en een geweldige auto om in te rijden.

Het enige dat mij dwars zit, is het feit dat de klok/tijdsaanduiding in het klokkenpaneel soms ineens op hol slaat. Meestal na het starten van de motor. Het lijkt dan alsof de klok versteld wordt, hij telt dan per seconden ongeveer 8 minuten op. Als ik op zo'n moment aan het verstelknopje zit, houdt het niet op.

Een vriend van mij heeft ook een S60 (2.4D) uit 2003, en die heeft dit probleem constant, sinds hij een Nokia carkit heeft laten inbouwen. In mijn auto zit een geintegreede telefoon, navigatie etc. af fabriek.

Kent iemand dit probleem?
casperdegeus
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 01.07.2008 - 23:39
Locatie: Hoorn

Ik ben bij de Volvo-garage geweest, en daar hebben ze de CEM geupdate naar de laatste versie, en de accu een paar minuten losgekoppeld.

Probleem is helaas niet opgelost, en er is er zelfs een bijgekomen: als ik nu de auto uitzet en op slot doe, blijven de lichten branden. Dezelfde lichten die aangaan als je de approach-verlichting aanzet, behalve de breedstralers in de spiegels.

Kent iemand dit probleem? Ik dacht dat ik van alle elende af zou zijn als ik ipv een citroen een Volvo zou kopen...
VolvofreakS60
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 20.09.2008 - 11:14
Locatie: Deventer

Heren,

Ik heb hetzelfde meegemaakt, is een kwaaltje wat nogal eens voor komt.

Het probleem zit hem in de printplaat zelf, die is waarschijnlijk vuil. Als het vuil geleidend is, kan het al storingen gaan geven.

Het klokje is nog maar het begin, want als die steeds vaker gaat tollen.. dan kun je wachten op complete licht en meter uitval. Dat gebeurde er tenminste bij mij.

Ik heb het opgelost door naar een figuur te gaan die het instrumentenpaneel eruit heeft gehaald, volledig heeft schoongemaakt, wat zaken opnieuw heeft gesoldeerd.

Ik heb nu nergens geen last meer van en rijd al weer een ton zonder deze problemen!

Andere oplossing is een nieuw instrumentenpaneel, maar die zijn op de sloop ZEER zeldzaam, plus de kmstand klopt niet (maar daar kunnen die mannetjes eerder genoemd ook wel wat aan doen). Bij Dealer kost nieuw paneel 780 excl btw.

Dus schoonmaken geeft beste kans zoals bij mij.

Succes!!
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”