Morgen naar Zweden

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fearless
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:35
Locatie: Zwolle

Donderdag is het zover, dan ga ik naar Zweden met mijn werk. (partsmanagerdagen)

Eerst naar Kiel in Duitsland met de auto. zo'n 485,7km volgens de routeplanner.
En dan met de Stenaline (www.stenaline.nl) naar Zweden.

ons programma.....

donderdag 16 december:

17.30 inchecken Stenaline en Diner aan boord.


vrijdag 17 december:

7.00-8.45 Ontbijt aan boord

9.00 Aankomst Gothenburg, bustransfer naar de fabriek van volvo cars Torslanda

9.50 Aankomst bezoekers centrum volvo fabriek

10.00 Rondleiding door fabriek

11.40 Bustransfer naar Sorredsgarden (lunchlocatie)

11.50 Lunch

12.45 Bustransfer naar het volvo cars safety center

13.00 Rondleiding door het volvo cars safety center

14.30 Bustransfer naar het volvo museum

14.45 bezoek aan het volvo museum

16.15 Bustransfer naar hotel Scandic Rubinen

19.00 verzamelen en vertrek richting restaurant

22.00 einde programma van deze dag


zaterdag 18 december:

6.30-8.30 ontbijt in hotel

9.00 bustransfer naar het conferentiecentrum waar er drie workshops zullen plaatsvinden
-parts business
-accesoires/audio
-bonus raamwerk after sales/dealer follow up

12.30 lunch met aansluitend rondrit per bus door gothenburg. Daarna is de rest van de middag vrij te besteden

16.45 verzamelen bij hotel

17.00 bustransfer naar de haven van gothenburg

17.15 aankomst terminal stenaline en inchecken

18.30 diner

19.30 vertrek naar Kiel


Zondag 19 december

7.00-8.45 ontbijt aan boord

9.00 Aankomst in Kiel en weer een lekker stukje rijden terug naar Zwolle. (gelukkig gezellig met zijn 3en)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40752
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Veel plezier!

En je brengt toch wel cadeautjes voor ons mee! :twisted:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Ja ik wil een knuffel rendier met een rood neusje en een rood mutsje!!!! :D

Fijne vakantie!!!
Gebruikersavatar
fearless
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:35
Locatie: Zwolle

Dag mensen, ik ben van de week dus naar zweden geweest zoals jullie wel wisten. Jammer genoeg heb ik niet zoveel foto's dankzij mijn fijne digitale camera die na de 1e dag ineens alle foto's kwijt was.
Dus alleen een paar foto's van de 2e dag.

Verloop van het uitje...

Donderdag zijn we met zijn 3en om 10.30 vertrokken naar Kiel (duitsland) in een S60. Zo'n 480km rijden vanaf zwolle. We waren daar om 15.00 uur. Hmmm veels te vroeg, dus eerst nog maar even naar de MC donalds geweest.
Zo tegen 16.30 maar is naar de boot gelopen om in te checken. Daar was de rest ook al aanwezig. (ongeveer 100 man)
Na het op de boot gaan eerst de hut maar is opgezocht, en daarna wat gaan eten. De rest van de avond eigenlijk weinig beleefd, was vrij rustig op de boot.

Vrijdag 7.00 uit bed, vrij slecht geslapen door het trillen van de boot.
Eerst maar is ontbijten. Om 9.00 kwamen we aan in Gotheborg waar we igedeeld werden in 3 groepen.
Wij gingen als 1e naar het volvo safety centre, daar aangekomen eerst koffie gedronken en daarna kregen we een filmpje te zien over de veiligheid van volvo. Na dat gezien te hebben zouden we even in het crash centre mogen kijken, maar dat ging niet door. Ze waren een nieuwe Jaguar aan het testen die wij niet mochten zien (nieuw model). Dus kregen we maar het een en ander te zien wat er binnen stond. Wat wel weer heel mooi was, was dat de SCC er binnen stond. Dus die in ieder geval even goed bekeken. Verder stond er een gecrashte S80, V40 en new S40.
Bij buitenkomst nog wel even over de parkeerplaats gelopen waar wel weer erg mooie volvo's stonden.

Daarna zijn we naar de fabriek gegaan waar we weer een filmpje over volvo moesten bekijken waarna we dus een rondleiding in de fabriek kregen. (met zijn allen achter in een treintje) Dat was wel erg mooi. Daar was goed te zien hoe een auto ontstaat, van een rol staal naar een auto. Niks echt nieuws gezien in de fabriek alleen een stel XC90's V8.
Waar ik zelf wel echt van opkeek was hoeveel witte auto's er werden gemaakt, veel witte V70's, S80's en XC90's. Vooral veel voor de amerikaanse markt. en in zweden rijden veel witte v70 taxi's. Is trouwens wel erg mooi een witte S80.
Wel mooi om te zien dat een robot er bijvoorbeeld sneller een dashboard of een voorruit in zet dan een chassis nummer. En hoe precies die robot's werken.
Ook wel leuk dat er erg veel vrouwen in de fabriek werken (20 tot 25%) dus ook nog wat ander leuks te zien in de fabriek.

En toen zijn we nog naar het volvo museum geweest, dat viel mij wat grote betreft een beetje tegen, er stonden wel erg gave auto's maar wel veel dicht op elkaar.
Wat ik het mooiste vond waren natuurlijk de BTCC auto's vooral de 850's.
verder stonden er wat oude volvo's zoals een P1800 en een amazon en ook wat nog oudere. Maar ook wat concept cars van oud tot redelijk nieuw.
En natuurlijk wat recente auto's een S60, S80 en een XC90 en natuurlijk de laatste V40.

Daarna zijn we naar het hotel gegaan, eerst inchecken en daarna met zijn allen uit eten geweest. 's avond nog even wat gedronken en toen naar bed.

Op zaterdag weer om 7.00 het bed uit eerst weer ontbijten en toen op weg naar de ruimte waar we onze workshops zouden krijgen. Dit is niet zo interesant voor jullie, ging over wat er voor ons gaat veranderen in het nieuwe jaar.

's middags eerst wezen lunchen en daarna een busrit gemaakt van een uurtje, toen nog een paar uurtjes door de stad gelopen. Dit was veel te kort om echt wat te zien van de stad. Want we moesten alweer om 17.00 uur bij de boot zijn. Na in te checken op de boot ging het ongeveer net zo als donderdag avond alleen waaide het nu iets harder.

Zondag ochtend kwamen we weer aan in Kiel, waar we om ongeveer 9.00 uur weer in de auto stapten op weg naar Zwolle. Weer 480km rijden. Dit keer mocht ik het hele stuk rijden omdat mijn collega op de heenweg had gereden. Wat ik natuurlijk niet erg vond, wat is dat leuk zo'n duitse autobahn. Het had jammer genoeg gesneeuwd op grote stukken dus daar konden we niet zo heel hard, maar ik heb toch hele stukken zo rond de 180km per uur gezeten.
We waren om 13.15 weer terug in Zwolle, dus lekker snel gereden.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40752
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

fearless schreef:.... en toen op weg naar de ruimte waar we onze workshops zouden krijgen. Dit is niet zo interesant voor jullie, ging over wat er voor ons gaat veranderen in het nieuwe jaar.
En dat lijkt ons nou juist zo leuk. Jij weet vast welke nieuwe modellen er gaan komen en wat er allemaal gaat veranderen 8)

Leuk verhaal joh. Ben je niet naar de Volvo winkel geweest? Oh nee, dat hou je als verrassing voor onder de Grote Kerstboom, ik snap het :razz:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
fearless
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:35
Locatie: Zwolle

Ben schreef:En dat lijkt ons nou juist zo leuk. Jij weet vast welke nieuwe modellen er gaan komen en wat er allemaal gaat veranderen 8)

Leuk verhaal joh. Ben je niet naar de Volvo winkel geweest? Oh nee, dat hou je als verrassing voor onder de Grote Kerstboom, ik snap het :razz:
Ik heb in zweden niks gehoord over nieuwe modellen, ik weet wel dat er een nieuwe S80 komt, dat de V30 er komt en dat er een cabrio komt op S40 basis met stalen kap. Deze 3 modellen zijn al klaar en komen zeker op de markt.

En ja, ik ben wel even naar de volvo winkel geweest. Maar wat ze daar hebben is nu ook te bestellen bij de dealer uit de merchandise collectie. :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32867
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Die witte Volvo's waren me al eerder opgevallen, ook toen ik in Goteborg was, (4 jaar geleden ofzo)
Maar ook toen je de foto zag van de Tricolor...

En nu de KLPD hier weer allemaal nieuwe V70's heeft, die zijn natuurlijk ook wit ;-)
Maar is wel gaaf hoor, wil binnenkort wel weer daarheen! Over half jaar ofzo, dan is misschien de nieuwe S80 er ook!
Toen ik destijds in Zweden was, was daar voor het eerst de V70 Cross Country (XC70).
Heel cool!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
fearless
2nd Gear member
Berichten: 243
Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:35
Locatie: Zwolle

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”