Problemen met afstandbediening

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
medio
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:06
Locatie: Groningen

Ik heb de afgelopen 5 dagen mijn auto geparkeerd op een parkeerterrein waar mijn afstandbediening niet werkt. Waar ik ook de afstandbediening houd, het werkt niet. Het probleem is dat ik de auto niet kan starten en het alarm er niet afkrijg zonder ab. De enige oplossing was de auto een paar honderd meter handmatig te verplaatsen (met een afgaand alarm !!).
Bij navraag blijken alle volvo bestuurders hiermee een probleem te hebben. Wat kan dit zijn ??
En heeft hiermee tevens ervaring ??
Gebruikersavatar
Hans
8th Gear member
Berichten: 10603
Lid geworden op: 31.07.2005 - 20:41
Locatie: Z.O.Brabant
Contacteer:

Wat was dat voor parkeerterrein? Iets met een speciaal electrisch spanningsveld oid??
Veni,Vidi,Nates calce concidi

Volvo V40 D2 MY2013
medio
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:06
Locatie: Groningen

Voor zover ik kan zien: een gewoon parkeerterreinen met verlichting. Op het parkeerterrein (ongeveer 50 auto's) zie ik geen bijzonderheden. Ik vind het erg vreemd.
Gebruikersavatar
CeeBee
5th Gear member
Berichten: 2248
Lid geworden op: 13.09.2004 - 07:49
Locatie: Westland

Bij ons komt de vuilnisauto de ondergrondse vuilcontainers legen , en de chauffeur gebruikt dan zo'n grote afstandsbediening.
Mijn kleine zendertje heeft dan geen effect op het openen en de-activeren van mijn alarm , de eerste keer dus iedereen kijken toen ik met een gillend alarm naar m'n werk reed. 8)
V40 T3 Polar+ R Design Geartronic 2019
Afbeelding
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Zoiets moet het inderdaad zijn.
Er zijn genoeg zenders (meestal de niet gekeurde exemplaren) die sterk verstorend werken op een autoafstandsbediening.
De zendertjes die het personeel in een restaurant gebruikt om verbinding met de keuken e.d. te krijgen zijn ook nogal eens te sterk.

Vorig jaar in Twello een hoop commotie hierom. Iedereen dacht dat het aan de zendmast van de mobiele telefonie lag. Bleek iemand een leuke garagedeuropener met AB te hebben, die alles in de wijk daar ontregelde.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Er zijn maar een paar frequenties waar zonder licentie op uitgezonden mag worden. Die auto afstandsbedieningen zitten dus op draagfrequentie 433 MHz, net als die van de vuilnisauto en de communicatie in dat restaurant. Wat het probleem is is dat ze op hetzelfde gebied in die band aan het moduleren zijn. En dus op elkaar storen. Niet veel aan te doen. Andere merken zullen weer op andere plekken met andere stoorzenders last hebben.
Gebruikersavatar
chefmonteur
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 05.12.2005 - 13:56
Locatie: Brabant
Contacteer:

De oplossing is eenvoudig. Open de auto met de originele sleutel. (Het alarm gaat af) Start zo snel je kan de auto met de originele sleutel en het alarm houd op en je kan weg rijden. Scheelt je mooi wat duwwerk.
Afbeelding
medio
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:06
Locatie: Groningen

Helaas werkt niet. Ik heb geen standaard volvo alarm (D-import) en de startonderbreking is alleen te stoppen met de a.b.
Met andere woorden: ik kan de auto niet starten met de sleutel zonder het alarm eraf te halen.
Gebruikersavatar
dj
1st Gear member
Berichten: 24
Lid geworden op: 01.03.2005 - 14:59
Locatie: beek en donk

medio schreef:Ik heb de afgelopen 5 dagen mijn auto geparkeerd op een parkeerterrein waar mijn afstandbediening niet werkt. Waar ik ook de afstandbediening houd, het werkt niet. Het probleem is dat ik de auto niet kan starten en het alarm er niet afkrijg zonder ab. De enige oplossing was de auto een paar honderd meter handmatig te verplaatsen (met een afgaand alarm !!).
Bij navraag blijken alle volvo bestuurders hiermee een probleem te hebben. Wat kan dit zijn ??
En heeft hiermee tevens ervaring ??

batery van afstandbediening bijna leeg,
met vriendelijke groet,

dj
medio
2nd Gear member
Berichten: 168
Lid geworden op: 14.02.2005 - 22:06
Locatie: Groningen

Dit is een gemakkelijk antwoord. Dat scenario had ik natuurlijk als eerste bekeken. Het blijft vreemd dat de ab niet werkt in de omgeving van bepaalde zendapparatuur.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”