Verstoring TV-signaal DVB-tuner door getinte ruiten

Alles over het aansluiten van TV, zowel origineel Volvo als via andere apparaten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PJR
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 04.10.2007 - 16:08
Locatie: Alphen a/d Rijn

Van Bob (Volvotech) heb ik begrepen dat er lood gebruikt wordt in de getinte ruiten die af-fabriek worden gemonteerd. Dit lood verstoort de ontvangst van tv-signalen.
Nu ben ik van plan om de ruiten van de achterportieren en de kofferruimte te laten voorzien van wat donkerder getint folie. Dit gebeurt heel professioneel en ziet er keurig uit, tevens geldt een acceptabele garantie op luchtbellen en loslaten.

In de folie voor de after-market wordt veelal aluminium gebruikt, dit zou naar mijn idee (i.v.m. ervaringen met lood) een nadelige invloed kunnen hebben op de digitale ontvangst van de DVB-tuner. Ik ben daarom van plan een dergelijk folie van uitsluitend kunstof te laten gebruiken. Dit kunstoffolie laat ook geen (> 1%) UV-straling door volgens de specificaties en ziet er net zo strak uit. (Voor € 325,- inclusief BTW zit het erop).

Heeft iemand ervaring of (natuurkundige) kennis die de relevantie van kunstof- i.p.v. aluminiumfolie voor mij kan bevestigen? Ervaring met lood is reeds afdoende bewezen lijkt mij.

De leverancier ("opplakker") van het folie geeft aan dat hij het folie ook regelmatig heeft ingebouwd in o.a. defensievoertuigen, die ook zijn uitgerust met diverse ontvangers. Mijn antwoord hierop dat deze voertuigen met veel sterkere zenders en/of ontvangers zijn toegerust leidde niet tot meer duidelijkheid.
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

Waarom nog meer laten tinten? Je kan ook de antenne ergens anders plaatsen.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
paQ
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10

xc90t6 schreef:Waarom nog meer laten tinten? Je kan ook de antenne ergens anders plaatsen.
dat gaat niet zomaar zover als ik weet.
de ene zit aan de voorruit, de ander aan de achterruit.
Waar zou je ze anders willen monteren?
Achter een ruit heb je allicht meer ontvangst dan achter staal.
Gebruikersavatar
PJR
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 04.10.2007 - 16:08
Locatie: Alphen a/d Rijn

Mijn ruiten zijn nauwelijks getint (standaard heeft een ruit een lichtdoorlatingspercentage van 85%), maar met een kleintje achterin (tegen de zon) en schermpjes in de hoofdsteunen is het veel prettiger.

De antennes zitten beiden in de kofferruimte.
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
paQ
4th Gear member
Berichten: 575
Lid geworden op: 01.07.2006 - 11:10

apart.
tot welke snelheid houd je vloeiend beeld?
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

Kan je het niet bij de voorruit doen?
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Hallo PJR,

Met de DVB tuner die jij hebt maakt het niet zoveel meer uit hebben we gemerkt. Zou ze rustig laten zitten.
Wat we wel hebben gezien is dat het uiteindelijk vastplakken op de ruit (dus niet met de zuignapjes) wel helpt, de antennes staan namelijk rustiger dan.
Ook een aanvullende tip; klein druppeltje lock-tight in de laatste slag als je de antennes vastdraait op de actieve koppelaar, ze willen nog wel eens een beetje losrammelen.
Dat geeft ook verstoring in de ontvangst. (De antenne beweegt tov de koppelaar).
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
PJR
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 04.10.2007 - 16:08
Locatie: Alphen a/d Rijn

Dank voor de berichten.

Ik ga het inderdaad binnenkort gewoon uitproberen met de folie, ik ben liever vooraf al behoorlijk geïnformeerd.
Ik heb nog niet kunnen kijken bij welke snelheid ik vloeiend beeld houd, omdat boven ± 15 km/u het beeld uitvalt t.b.v. het navigatiescherm. Van Paul heb ik begrepen dat het beeld bij 150 km/u nog prima is. Ikzelf heb dat nog niet gereden met de TV aan, maar aan het geluid behorend bij het beeld (loopt wel door) stoort de Tuner niet bij 120 á 130 km/uur. Momenteel zit de ontvangst dus wel snor.
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
Gebruikersavatar
PJR
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 04.10.2007 - 16:08
Locatie: Alphen a/d Rijn

Het afplakken met kunststoffolie is mij tot nog toe uitstekend bevallen (het zit er heel keurig op) en sinds gisteren werkt mijn DVB-tuner weer bijna optimaal (na (mijn) eigen knulligheid) heeft Bob (VolvoTech) dit gisteren na enig speurwerk in de regen keurig opgelost. Mijn auto heeft plotseling last van heel merkwaardig in-en uitschakelende geschakelde voeding (snappen jullie het nog?) Hier kwam ik zelf natuurlijk nooit uit en Bob heeft een voorlopige oplossing aangebracht; maar nadere uitleg hoort in een ander topic thuis en volgt nog als ik het probleem begrijp.

Vanmiddag vanuit Alkmaar naar huis in de file genoten van Studio Sport met uitstekende ontvangst. Aan het geluid te horen werkt de ontvangst tot zeker 150 km/u uitstekend (harder heb ik niet getest). De kunststoffolie heeft dus naar mijn idee geen nadelige invloed op de ontvangst.

Een andere positieve bijkomstigheid is dat de folie iets minder reflecteert dan de meer courante foliematerialen waar titanium en/of aluminium in zit.
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
Gebruikersavatar
Paul
Top Gear member
Berichten: 32872
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Wat is er met je voeding dan?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

PJR had sluiting gehad in 1 van zijn draden. Geen spanning meer op te bekennen nu... Alle zekeringen gecontroleerd (denk ik) maar vooralsnog kom ik in VIDA ook niet verder dan dat er echt een zekering uit moet liggen ;-(
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
PJR
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 04.10.2007 - 16:08
Locatie: Alphen a/d Rijn

We gaan nog maar eens meten dan... en bedankt voor de aanvulling.
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
Gebruikersavatar
VolvoTech
7th Gear member
Berichten: 7671
Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Ow ja, en dat kunst-stof folie is echt een aanrader. Niet goedkoop, maar lijkt net alsof af-fabriek.
(dus niet dat goedkope VW-GTI spul wat bij elke verkeerslichten zie loshangen en waar je door de bubbels heen de golf-ronde versnellingspook ziet zitten...)

Waar had je dat ook weer vandaan?

groet
Bob
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech



Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Gebruikersavatar
PJR
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 04.10.2007 - 16:08
Locatie: Alphen a/d Rijn

Ace automotive

Het folie is inderdaad niet goedkoop. Het werd afgelopen maandag zelfs nog iets duurder dan dat ze beloofd hadden. Ik had afgesproken € 325,- incl. btw (dat heb ik nog expliciet gevraagd). Toen ik daar afgelopen vrijdag kwam bleek dat ze het geld graag contact wilde hebben en dat had ik niet bij me. Tevens wilde ik graag een factuur. Nu hebben we het afgerond op € 325,- ex btw. Dit is overigens nog steeds niet duur. Vandaag de ramen weer open en dicht mogen doen en het blijft er keurig op zitten. Ik ben erg tevreden en vind het nog steeds wel een acceptabel bedrag en kan begrijpen dat hij mij niet én korting op de dealerprijs en een factuur kan verstrekken als hij ervan uitgaat dat hij alles buiten de boeken om kan doen. Een echte ondernemer dus (haha).

Het is een loodsje in Leiden dat niet veel voorstelt, maar die mensen daar hebben wel verstand van zaken en hebben onder andere dienstvoertuigen van het KH voorzien van folie. Ze werken veel voor dealers en dan is hun prijs € 375,- ex. Wat de dealer doorberekend dat....
V70 2.4D Edition Sport 01-´07
S80 2.5T Summum Graphite 07-'05
S80 2.5D 09-'99
Plaats reactie

Terug naar “Televisie in de auto”