Verbruik Bi-Fuel op benzine

Deze rubriek is exclusief voor de bi-fuel rijders met een originele Volvo af-fabriek bi-fuel. Alle andere LPG-rijders kunnen terecht in de rubriek van hun model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Samoerai
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14.08.2006 - 17:32
Locatie: druten
Contacteer:

Hey Bi-Fuelers,

Hoe ligt jullie verbruik als je normaal op benzine rijdt (of heeft nog nooit iemand dit een tank lang gedaan?)
Ik heb normaal op LPG een verbruik van 1 op 9, nu was ik tijdens mijn vakantie in Oostenrijk en daar hebben ze geen LPG dus was ik genoodzaakt op benzine te rijden.
Ik had verwacht 1 op 10 a 1 op 11 te rijden maar wat bleek: 1 op 14 gemiddeld op ca 100 liters gemeten dus niet een klein stukje.
Dit betekend dus op 1 liter benzine 5 kilometer verder dan op een liter LPG, dan wordt het voordeel wel ff wat minder natuurlijk !!!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Greetz

Afbeelding

Sammie
Afbeelding
Gast

Benzine; 1 op 14? Dat haalt de D5 nauwelijks.
Veel heuvel af gereden? (wel mooi daar)
Ik heb in Belgie, Luxemburg en Duitsland op gas gereden, dus geen benzine ervaringen.
Gebruikersavatar
Samoerai
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 14.08.2006 - 17:32
Locatie: druten
Contacteer:

Natuurlijk ongeveer net zo veel berg op als af, we moesten in de avond namelijk weer terug naar waar we vandaan kwamen. Heb verder niet opgelet hoe diep ik met m'n voet op het gas zat en heb dus ook niet bewust zuinig gereden.
De foto is gemaakt op de Grossglockner alpenstrasse, mocht je ooit in de buurt komen, het is echt de tol wel waard, 36 bochten omhoog naar een hoogte van meer dan 2500 meter met om de 100 meter fantastische uitzichten.

P.S. de 5 cilinder is een fantastische berggeit, waar ik vorig jaar met de skoda 1.4 100 pk in de 1 omhoog ging kon ik nu in de 3 rijden.

Ik ga binnenkort in NL ook een keer een tank benzine leegrijden om te kijken hoe het verbruik hier uitvalt.
Afbeelding
Gebruikersavatar
euerw
5th Gear member
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08.07.2007 - 21:11
Locatie: Ede

Mooie auto heb je! van waarneer is ie? 1 op 14 lijkt mij wel erg zuinig, mijn s60 autom bifuel rijd in de stad hooguit 1op8 denk op benzine hooguit 1op 10, in de winter als toch een stuk kouder is loopt ie ook langer op benzine en dan tank ik ook vaker benzine.
hoor wel wat het gaat worden
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ook in Oostenrijk verkopen ze LPG
Gebruikersavatar
trompetje
5th Gear member
Berichten: 1023
Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
Locatie: Oostelijk Westfriesland
Contacteer:

Ramon&Ramon schreef:Ook in Oostenrijk verkopen ze LPG
de enige tank oostenrijkse LPG die ik eens leeggereden heb, kostte me ongeveer net zoveel als benzine (omgerekend naar km te rijden per shilling, of wat hadden ze daar toen ;-)) en het verbruik ging naar 1 op 6......

Verder: mijn vorige auto was geen echte bifuel, maar een V40 2.0 (1996) met Vialle installatie: op gas reed ie (in Nederland......) 1 op 9 á 10, en op benzine 1 op 12 á 13. Dit met name afhankelijk van het seizoen.
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Wim J
4th Gear member
Berichten: 723
Lid geworden op: 21.08.2007 - 15:44
Locatie: Gent - Drongen

Samoerai schreef:Hey Bi-Fuelers,

Hoe ligt jullie verbruik als je normaal op benzine rijdt (of heeft nog nooit iemand dit een tank lang gedaan?)
Ik heb normaal op LPG een verbruik van 1 op 9, nu was ik tijdens mijn vakantie in Oostenrijk en daar hebben ze geen LPG dus was ik genoodzaakt op benzine te rijden.
Ik had verwacht 1 op 10 a 1 op 11 te rijden maar wat bleek: 1 op 14 gemiddeld op ca 100 liters gemeten dus niet een klein stukje.
Dit betekend dus op 1 liter benzine 5 kilometer verder dan op een liter LPG, dan wordt het voordeel wel ff wat minder natuurlijk !!!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Greetz

Sammie
Zeker dat je de boordcomputer gereset hebt voor je de meting begon. De boordcomputer houdt rekening met het verbruik van de laatste 30? km. Als ik het goed heb telt hij gasverbruik niet mee (?) of heb je toch op zijn minst overgangsverschijnselen.
Gast

@ Wim J, een BiFuel heeft geen verbruikmeting op zijn BC.
Plaats reactie

Terug naar “Bifuel”