Nieuwe diesel maakt aanbod compleet

In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40669
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

• Krachtiger dieselaanbod voor de Volvo’s S40 en V50
• Uiterlijke kenmerken van T5
• Start productie begin 2006 in Gent; C70 D5 volgt later
• Jaarlijks verkooptarget: 10.000 stuks

Beesd, 1 december 2005 – Volvo’s nieuwe D5-dieselmotor krijgt nu ook een plek onder de motorkap van de Volvo’s S40 en V50. Met een vermogen van 180 pk is de vijfcilinder een sterke aanvulling op de huidige viercilinderdiesels met respectievelijk 109 en 136 pk.

Tijdens de Bologna Motor Show begin december worden ze voor het eerst aan de wereld worden getoond: de Volvo’s S40 D5 en V50 D5. Dieseluitvoeringen van de compacte S40 en V50, nu voorzien van Volvo’s eigen, 180 pk sterke vijfcilinder turbodiesel. De motor is een logische aanvulling op de reeds leverbare viercilinderkrachtbronnen met vermogens van 109 en 136 pk. De eerste D5’s zullen begin 2006 in de fabriek in het Belgische Gent van de band rollen; in eerste instantie is alleen een vijftraps geartronic automaat leverbaar.Om het dynamische potentieel van de D5 180pk geartronic verder te benadrukken, zal deze motorvariant standaard worden geleverd met de dubbele uitlaatpijpen zoals we deze kennen van de snelle T5. In lijn hiermee zal de S40 D5 eveneens worden geleverd met een bescheiden achterspoiler.

Hoge prestaties, laag verbruik
De compacte D5-motor zal gedurende 2006 ook leverbaar zijn in de nieuwe Volvo C70. Het jaarlijkse verkooptarget voor de drie modellen gezamenlijk bedraagt 10.000 exemplaren. Dit betekent voor de Volvo’s S40 en V50 dat de D5 ongeveer 10 procent van de totale dieselverkoop in Europa voor zijn rekening zal nemen. “Deze modellen zullen vooral de echte connaisseurs van dit segment aanspreken. Veelal zakelijke rijders die veel kilometers maken. Zij willen zowel eersteklas prestaties als een laag brandstofverbruik. Met de D5 voldoen we aan beide eisen, terwijl we ook nog eens een aanzienlijk comfort en rijplezier bieden”, aldus Peter Ewerstrand, projectmanager van de Volvo’s S40 en V50. “Met 180 pk zijn we binnen dit segment een serieuze speler en we zijn er dan ook van overtuigd dat automobilisten de D5-versies van de S40 en V50 een aantrekkelijk alternatief zullen vinden ten opzichte van andere premium diesels.”
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Plaats reactie

Terug naar “Volvo Nieuws”