Ik heb nog geen Nederlands persbericht van Volvo gekregen waar dit in staat.Turbobiker schreef:Volgens mij is het artikel van Autoweek gewoon een persbericht van Volvo en is de komst van de D5 automaat in de S40/V50 dus gewoon een feit.
D5 voor S40 en V50 ???
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40671
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19500
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
[sarcasme mode] Natuurlijk niet, die moeten we straks vanuit Duitsland importeren. Hier krijgen we hem niet. [einde sarcasme mode] :evil:Ben schreef:Ik heb nog geen Nederlands persbericht van Volvo gekregen waar dit in staat.Turbobiker schreef:Volgens mij is het artikel van Autoweek gewoon een persbericht van Volvo en is de komst van de D5 automaat in de S40/V50 dus gewoon een feit.
Ga er maar niet van uit dat ie in Nederland komt, er is wel vraag naar maar ik ben bang dat het gewoonweg te duur wordt. Je zit in NL dan al gauw op de prijs van een S60. Met dank aan de BPM.
Een 2.0D automaat is voor NL wel prijstechnisch te doen. Hoe graag ik ook een D5 GearTronic zou willen rijden.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40671
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mij werd zojuist ingefluisterd dat de D5 ook in Nederland zal worden geleverd vanaf MY 2007.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19500
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Dat zou mooi zijn. Echt waar, en dan ook direct met GearTronic. Ik vrees alleen nog altijd dat ie te duur zal blijken te zijn. Maar waar heb je dat ingefluisterd gekregen??? als ik zo brutaal mag zijn.Ben schreef:Mij werd zojuist ingefluisterd dat de D5 ook in Nederland zal worden geleverd vanaf MY 2007.
Maar veel belangrijker is een 2.0D automaat. (ook zakelijk/bijtellingtechnisch)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 537
- Lid geworden op: 10.11.2005 - 19:52
klopt de neus is ook vrij wel identiek . onderstel is ook het zelfde.Ik heb echter begrepen dat de C70 weliswaar de bodem deelt met bv de S40, maar het motorcompartiment wel degelijk groter is...
ik had liever een langere neus gehad minder bol.
Svensk kvalitet och säkerhet
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
Volvo 440 1.8i 1996 automatic
Volvo 460 1.8i 1995 automatic
volvo 960 2.5 24v 1995 automatic
Volvo S40 1.8 2003 handgeschakeld
Volvo C30 2.0 2007 sport handgeschakeld
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09.11.2004 - 19:55
Dat die er komt lijkt me nu wel duidelijk.
Door dit artikel even te lezen weet je meer.
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4201
Door dit artikel even te lezen weet je meer.
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4201
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19500
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Oké het eerste punt is gescoord. Nu even het officiële bericht afwachten met de prijs.bart schreef:Dat die er komt lijkt me nu wel duidelijk.
Door dit artikel even te lezen weet je meer.
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4201
Maar hoe mooi ik de D5 ook vind, ik prefereer gezien mijn budget prijstechnisch een 2.0D automaat. (en 143 pk is ruim voldoende om mee weg te komen in een V50)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik heb het vermoeden gekregen dat Volvo de durability van eigen geartronic wel vertrouwd en alle andere automaten die door de andere merken op de 4 cilinder diesel gebruikt worden niet, vandaar dat er ook maar een D5 aangehangen moet worden.V480-V40 schreef:Oké het eerste punt is gescoord. Nu even het officiële bericht afwachten met de prijs.bart schreef:Dat die er komt lijkt me nu wel duidelijk.
Door dit artikel even te lezen weet je meer.
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4201
Maar hoe mooi ik de D5 ook vind, ik prefereer gezien mijn budget prijstechnisch een 2.0D automaat. (en 143 pk is ruim voldoende om mee weg te komen in een V50)
- vOlOv
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 02.07.2005 - 19:23
- Locatie: Leiden
Ga weg :shock: ?bart simpson schreef:Ik heb het vermoeden gekregen dat Volvo de durability van eigen geartronic wel vertrouwd en alle andere automaten die door de andere merken op de 4 cilinder diesel gebruikt worden niet, vandaar dat er ook maar een D5 aangehangen moet worden.
(Dat probeerde ik je dus te vertellen enkele posts gelden )
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Je hebt een punt....vOlOv schreef:Ga weg :shock: ?bart simpson schreef:Ik heb het vermoeden gekregen dat Volvo de durability van eigen geartronic wel vertrouwd en alle andere automaten die door de andere merken op de 4 cilinder diesel gebruikt worden niet, vandaar dat er ook maar een D5 aangehangen moet worden.
(Dat probeerde ik je dus te vertellen enkele posts gelden )
- V480-S60
- 8th Gear member
- Berichten: 19500
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ja, dat begreep ik ook wel, met name de CVT. Maar waarom dan geen geartronic aan de 2.0D hangen.????vOlOv schreef:Ga weg :shock: ?bart simpson schreef:Ik heb het vermoeden gekregen dat Volvo de durability van eigen geartronic wel vertrouwd en alle andere automaten die door de andere merken op de 4 cilinder diesel gebruikt worden niet, vandaar dat er ook maar een D5 aangehangen moet worden.
(Dat probeerde ik je dus te vertellen enkele posts gelden )
Ik beschouw die D5 nog altijd als een voor Nederland te dure optie. (BPM)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ik denk dat de aanpassing van of de geartronic naar de 2.0-D of de aanpassing van de 2.0D naar de geartronic zoveel duurder is als de D5 dan maar pakken icm de geartronic dat dat de overweging zal zijn geweest..V480-V40 schreef:Ja, dat begreep ik ook wel, met name de CVT. Maar waarom dan geen geartronic aan de 2.0D hangen.????vOlOv schreef:Ga weg :shock: ?bart simpson schreef:Ik heb het vermoeden gekregen dat Volvo de durability van eigen geartronic wel vertrouwd en alle andere automaten die door de andere merken op de 4 cilinder diesel gebruikt worden niet, vandaar dat er ook maar een D5 aangehangen moet worden.
(Dat probeerde ik je dus te vertellen enkele posts gelden )
Ik beschouw die D5 nog altijd als een voor Nederland te dure optie. (BPM)
- vOlOv
- 3rd Gear member
- Berichten: 469
- Lid geworden op: 02.07.2005 - 19:23
- Locatie: Leiden
"...180BHP 'D5' TURBODIESEL INTRODUCED TO VOLVO V50 SPORTSWAGON - 28 November 2005..."
mods edit
Dit bericht was al geplaatst maar door mij even in de koelkast gezet.
sorry maar op dat bericht rust een embargo tot 1 december.
En het is een ongeschreven wet dat een embargo gerespecteerd wordt.
Op 1 december wordt het in een nieuw topic geopenbaard
mods edit
Dit bericht was al geplaatst maar door mij even in de koelkast gezet.
sorry maar op dat bericht rust een embargo tot 1 december.
En het is een ongeschreven wet dat een embargo gerespecteerd wordt.
Op 1 december wordt het in een nieuw topic geopenbaard
- marwin
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 11:37
- Locatie: zuidholland
- Contacteer:
Check dit bericht maar http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=4258
En dan nog even laten chippen, race diesel !!!! :evil:
En dan nog even laten chippen, race diesel !!!! :evil:
Fun isn't just a straight line !!
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40671
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
En het hele verhaal staat inmiddels in een eigen topic:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=3006
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=3006
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70