Mute op volvo S40 radio?

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
sparkie
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.10.2007 - 22:29

Hallo,

Ik heb een carkit gekocht van Funkwerk Dabendorf, nl de EGO LOOK.

Ik bezit ook een S40 bouwjaar 2006 met base radio systeem. Het type van radio weet ik niet, gewoon een cd speler.

ik heb bij de carkit ook een adapterkabel besteld nl. de ISO2CAR 86191(14 pins).

Nu is mijn vraag: op welke pin moet ik de mute kabel plaatsen, of heb ik verkeerd gekocht en moest ik eig een adapterkabel met een mutebox gekocht hebben.

wie kan me helpen?
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

Je moet sowieso een Mutebox hebben, je hebt geen MuteBox nodig als je ParkingSupport gebruikt.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
sparkie
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.10.2007 - 22:29

Ik heb de carkit eens getest op mijn oude ford fiesta, en hij werkt :P . Die radio had wel een mute ingang.


Heeft er niemand de pinout van de connector van de radio van volvo? of weet er welk type radio er in mijn wagen zal zitten.

Wat doet zon mutebox eig? is dat gewoon alle draden die naar de boxen gaan onderbreken?

Welke mutebox zou ik best kopen?

Als ik het goed begrijp, mocht ik een parrot kopen zou ik ook zo'n mute kabel nodig hebben
s40driver
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 21.01.2007 - 13:55

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet er software toegevoegd worden door de dealer (bij bepaalde toestellen) om de mute op een goede manier te laten werken. Daar moet je in bepaalde gevallen rekening mee houden! Helemaal als er ook sprake is van een parkeersensor. Dit heeft ook alles te maken met het feit of de mute inschakeld als je bv het nieuws op je radio hebt voorgeprogrammeerd. Je hebt dan de mogelijkheid als je bv een cd aan het luisteren bent om automatisch te switchen naar het nieuws, je cd wordt onderbroken voor het nieuws. Echter als deze functie in werking is en je luistert naar het nieuws dan gaat de mute er dus niet automatisch op, dan moet je met de EXIT button op de radio de telefoon voorrang geven anders blijft de radio actief. Let wel; zo werkt het bij mijn High Performance.
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

Ja, de mutebox zit sowieso bij een PS omdat als je hem in z'n achteruit zet dan wordt de radio stil.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
sparkie
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.10.2007 - 22:29

ik kom net bij de volvo dealer vandaan, en daar zeiden ze dat er geen mutebox nodig is wanneer zij een parrot kit installeren voor dit type wagen. Enkel een verloopkabel zoals ik heb nl de 86191.

Als ik eens de stekker van mijn oude parrot 3100 in de verloopkabel plug, zie ik dat de mutekabel niet doorverbonden is, hoe kan dit werken?

Ofwel heeft de parrot een ingebouwde mutebox.
sparkie
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.10.2007 - 22:29

Ik heb eens de langwerpige zwarte doos van parrot opengemaakt en daar zitten 3 relais in die de luidsprekers onderbreken. Je kunt bij parrot ook de mutedraad gebruiken, maar de luidsprekers worden altijd onderbroken.

Dus ik zal ook een mutebox moeten kopen of zelf maken, ik had gedacht aan de kram 68288, maar ik het goedkoopste dat ik gevonden heb is 39,5 euro + 20 euro verzendingskosten.
sparkie
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 18.10.2007 - 22:29

ziezo, de carkit is voorlopig ingebouwd zonder mutebox. Eigenlijk houdt dit niks in, iedere techneut kan dit gemakkelijk zelf uitvoeren.

Maar het geluid is wat te "bas" achtig. Ik vrees dat ik nog een tweeter zal moeten bijplaatsen. Ik heb ergens gelezen dat de kabels er al liggen en je gewoon de speaker moet plaatsen, maar ik ben de link kwijt naar het artikel.
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”