toevoegingen

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mick
2nd Gear member
Berichten: 79
Lid geworden op: 26.04.2005 - 15:23
Locatie: Schagen en Amsterdam
Contacteer:

Heeft er iemand ervaring met de toevoegingen van Whinns? Je hebt ze voor allerlei toepassingen: o.a. carburator, schone motor e.d. Is dit wel geschikt voor een amazon B18? Graag jullie reactie
";I refuse to join any club that would have me as a member";

Amazon P 131 B20 1967 Pearlwhite
240 GL 1987 Champagne
S70 2.5 2000 Grey metallic
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4494
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

tja Mick, er zijn veel additieven op de markt; persoonlijk geloof ik er niet zo in, de fabrikanten speculeren op jouw wanhoop als er iets misgaat en hopen dan dat je hun wondermiddeltje gebruikt om een revisie te voorkomen. Als een motor in goede conditie is zijn additieven niet nodig, als een motor slecht is moet je 'm reviseren.
Het is altijd lastig te bewijzen dat dit soort zaken helpen, danwel niet helpen; als het allemaal zo goed zou zijn zouden de fabrikanten van brandstoffen en smeermiddelen het waarschijnlijk al zelf toevoegen. Overigens zal ik niet zeggen dat niets werkt; ik gebruik Millers loodvervanger in mijn 48er Dodge, en sindsdien pingelt de motor niet meer; (overigens is loodvervanger verder grote flauwekul). Ook TSL wil nog wel eens helpen in een jankend cardan, maar al die dingen moet je dan zelf gaan uitvinden; het is soms symptoombestrijdend, maar heft nooit de oorzaak op; ik probeer ze zoveel mogelijk te vermijden....
Gebruikersavatar
HANS144
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 06.11.2005 - 15:09
Locatie: kop van noord holland
Contacteer:

@ps-amazon

Ik las net deze oude topic en jij had het over TSL voor het cardan.
Nu hoor ik mijn cardan een beetje [ben ik van andere oldtimers niet gewend]
Is dit een volvo "kwaaltje"??
Heb jij goede ervaring met dat spul en waar staat TSL precies voor??
Gebruikersavatar
ps-amazon
6th Gear member
Berichten: 4494
Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
Locatie: Loonse en Drunense Duinen
Contacteer:

waar het voor staat weet ik niet, zal wel ergens op internet te vinden zijn, maar het heeft mijn cardan een stuk stiller gekregen
Gebruikersavatar
HANS144
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 06.11.2005 - 15:09
Locatie: kop van noord holland
Contacteer:

Is het gewoon te koop bij een autozaak??
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”