Morgen op weg naar Motopark Oschersleben in Oost Duitsland.
2 dagen van totaal 5 races !!!
Dus voor de spotters, vanaf morgen 9:00 ben ik te vinden op de A1 riching Hannover !
En de verrichtingen op het circuit, dat komt na het weekend !
Oschersleben Oost Duitsland.... 21-22-23 september 2007
- Pethconi
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 13.10.2004 - 09:22
- Locatie: Heemstede
- Contacteer:
2016 XC90 Rdesign all black.
1994 850 ex BTCC
1988 360 TIC
1977 343 custom
1999 vw lt rijdende werkplaats
www.pethconi.nl
https://www.facebook.com/pethconi
1994 850 ex BTCC
1988 360 TIC
1977 343 custom
1999 vw lt rijdende werkplaats
www.pethconi.nl
https://www.facebook.com/pethconi
- Pethconi
- 3rd Gear member
- Berichten: 256
- Lid geworden op: 13.10.2004 - 09:22
- Locatie: Heemstede
- Contacteer:
Jammer dat slechts 13 Volvisten kans zagen om de trip te maken. Wel leuk dat daaronder ook voormalige vaste waarde Cees Lammers te vinden was. Wellicht smaakt het naar meer en zien we Cees vaker terug. Degenen die er niet bij waren hebben maar liefst 5 hele leuke races gemist op een fantastisch leuk circuit. Daarnaast hebben ze ook de lol van het gezamenlijke verblijf in den vreemde gemist. Vanuit Zandvoort ga je gewoon naar huis en dat was het dan; bij een meerdaags evenement in het buitenland komt daar nog de gezelligheid in het hotel bij. Volgend jaar weer een kans.
Het waren boeiende races met ups en downs voor veel deelnemers.
Een paar facts:
Cees maakte zijn rentree in de auto van Peter Zeilmaker (waar was die eigenlijk? Doe eens mee, joh!) en had daarmee geen succes. Toen hij voor laatste race overstapte in de auto van Paul Zeilmaker ging het ineens wel goed. Een geel vlagje over het hoofd zien heeft mogelijk een beetje geholpen, maar desondanks toonde Cees met een 3e plek in die race aan nog steeds een goede rechtervoet te hebben.
Paul heeft toch al een lastig seizoen na een moeilijke start met motorschades en ik kan me voorstellen dat hij zijn auto afstond om Cees ook plezier te gunnen, temeer daar Paul zelf deze dagen al een fraaie 1e, 2e en 3e plek had weten te scoren.
Ook Theo (ja, die van die bijnaam) had het prima naar zijn zin met een overwinning, een keer een tweede plek en twee keer een derde. Min of meer schadevrij zelfs, geloof ik!
Old soldier Jos kwam naar Oschersleben met de doelstelling hier de kop in het klassement te pakken. Dat is net niet gelukt, vooral door een voorval in de laatste race. Voor Jos was die 5e Volvo-race overigens niet zijn laatste van het weekend, want deze krasse knar had slecht een middagdutje nodig om vervolgens te gaan deelnemen aan de 24-uursrace. Pepmiddelen en viagra zijn overbodig; Jos flikt dat gewoon.
Ron was ook betrokken bij dat akkefietje in de 5e race. Wist hij vorig jaar in Duitsland nog een Volvo compleet af te schrijven, deze keer bleef het beperkt bij een toch wel zeer forse voorschade. Nog 2 weken Ron. Gaat wel lukken, toch?
Alexander was betrokken bij heel veel incidenten, kwam daar ook niet zonder schade uit, maar pakte nog wel de 6e plek in de rangschikking van dit uitje.
Jeroen had gewoon "zo'n weekend", je kent dat wel, waarin het gewoon niet lekker loopt. Verkeerd bandenmanagement hielp niet, niet lekker in het vel misschien, een tikje moedeloosheid bespeurde ik ook. Een 3e plek in de 2e race en verder geen eremetaal gezien.
Thomas toonde aan dat hij de ins en outs van zijn zeer rappe karretje nu echt snapt en haalde 3 overwinningen uit de 5 races. De laatste race liep op een fiasco (en veel herstelwerk de komende weken) uit. Toch maar eens voor jezelf analyseren hoe dat ongeval nou precies gebeurde, denk ik.
Ruben, opgeruimd en collegiaal als altijd, maakte geen drukte maar pakte wel 2 keer een 3e plek en sprokkelde de punten ook in de andere races bij elkaar. Het was weer leuk, man!
Ik had allerlei problemen met de auto en kreeg het ding niet zover dat ie ook deed wat het baasje wilde. Baasje trok zich daar niets van aan en heeft bij diverse gelegenheden getracht het ongehoorzame hok dingen te laten doen waartoe de oude dame niet bereid bleek. Gras, grind, bandenstapels, de hele infrastructuur van het circuit is erbij betrokken geraakt maar de auto bleef onwillig. Ik kwam bij het tellen tot 6 keer..... Over een paar weken is het weer op de thuisbaan. Misschien dat 428 zich daar meer op haar gemak voelt. De afrekening was een lekke schokbreker en dus een afgeschreven band, sponsende rem, te stakke achtervering (dan komt de achterkant wel eens voorbij), losse uitlaat, ff 2 veerpoten vervangen.... en ga zo maar door. (dit is geen dagelijkse koek hoor voor een raceevenement)
Ronald kan zich niet zwaar geamuseerd hebben. Ik heb helaas niet van hem gehoord wat er nou aan de hand was, maar kennelijk heeft hij de reis afgelegd om slechts anderhalve race te kunnen meespelen. Dat is dus ronduit sneu. Over een paar weken nog een keer de kans wel lekker mee te doen, Ronald!
Frank had weer zo'n evenement waarbij hij er "effe in moest komen". Dat kost hem altijd tijd, teveel tijd. Hij kende ook wat tegenslag met onwillige remmen en heb 5 races gereden met regelmatig de linkervoet op het rempedaal om de boel "even op te pompen". Heb hij niettemin plezier gehad? Reken maar!
Pépé, de laatste uit het rijtje "Volvo's @ Oschersleben 2007", voor mij de onbetwiste held van dit uitstapje. Op donderdag.toen de meesten van ons al lang en breed in Duitsland verkeerden, stond hij nog in zijn werkplaats in Uitgeest onwillige Volvo's te bewerken, 's middags overhaast vertrokken, laat aangekomen in het hotel (wat hij vergeten was te boeken, maar dat kwam wel goed), onderweg levend op een pondje drop, zijn maaltijd van die dag. Prompt behalve moe ook doodziek geworden, op vrijdag als een zombie op een stoeltje gehangen tot ie telkens weer "in die auto moest". Het toch wel lekker doen die 1e dag, 's avonds vroeg naar bed en de volgende dag, nadat hij telefonisch te horen had gekregen dat thuis het meisje met 2 zieke kindertjes in de weer was, dus of ie ff wilde opschieten, zijn gebruikelijke lach weer terugvinden en ook nog verdraaid leuke races rijden. Chapeau!
Kortom, dit was Oschersleben 2007. Voor wie er was, een mooie herinnering om te koesteren, voor wie het niet durfde , volgend jaar een herkansing.
Hoewel bij zoveel plezier niet echt van belang, nu toch even het kampioenschap, nu we het laatste evenement in zicht hebben.
Hoe dan ook, het is ongemeen spannend Ik ga het allemaal niet voorkauwen, maar je ziet zelf in de stand dat er van alles kan gebeuren. De kampioen staat nog niet vast, de 2e plek, de 3e plek, de 4e plek, de 5e plek.... ga maar door... Alles kan nog! Ik zal zelf met verve mijn top-tienklassering trachten veilig te stellen. Dat doe ik met plezier, want vooral dat is wat mij drijft....
Het waren boeiende races met ups en downs voor veel deelnemers.
Een paar facts:
Cees maakte zijn rentree in de auto van Peter Zeilmaker (waar was die eigenlijk? Doe eens mee, joh!) en had daarmee geen succes. Toen hij voor laatste race overstapte in de auto van Paul Zeilmaker ging het ineens wel goed. Een geel vlagje over het hoofd zien heeft mogelijk een beetje geholpen, maar desondanks toonde Cees met een 3e plek in die race aan nog steeds een goede rechtervoet te hebben.
Paul heeft toch al een lastig seizoen na een moeilijke start met motorschades en ik kan me voorstellen dat hij zijn auto afstond om Cees ook plezier te gunnen, temeer daar Paul zelf deze dagen al een fraaie 1e, 2e en 3e plek had weten te scoren.
Ook Theo (ja, die van die bijnaam) had het prima naar zijn zin met een overwinning, een keer een tweede plek en twee keer een derde. Min of meer schadevrij zelfs, geloof ik!
Old soldier Jos kwam naar Oschersleben met de doelstelling hier de kop in het klassement te pakken. Dat is net niet gelukt, vooral door een voorval in de laatste race. Voor Jos was die 5e Volvo-race overigens niet zijn laatste van het weekend, want deze krasse knar had slecht een middagdutje nodig om vervolgens te gaan deelnemen aan de 24-uursrace. Pepmiddelen en viagra zijn overbodig; Jos flikt dat gewoon.
Ron was ook betrokken bij dat akkefietje in de 5e race. Wist hij vorig jaar in Duitsland nog een Volvo compleet af te schrijven, deze keer bleef het beperkt bij een toch wel zeer forse voorschade. Nog 2 weken Ron. Gaat wel lukken, toch?
Alexander was betrokken bij heel veel incidenten, kwam daar ook niet zonder schade uit, maar pakte nog wel de 6e plek in de rangschikking van dit uitje.
Jeroen had gewoon "zo'n weekend", je kent dat wel, waarin het gewoon niet lekker loopt. Verkeerd bandenmanagement hielp niet, niet lekker in het vel misschien, een tikje moedeloosheid bespeurde ik ook. Een 3e plek in de 2e race en verder geen eremetaal gezien.
Thomas toonde aan dat hij de ins en outs van zijn zeer rappe karretje nu echt snapt en haalde 3 overwinningen uit de 5 races. De laatste race liep op een fiasco (en veel herstelwerk de komende weken) uit. Toch maar eens voor jezelf analyseren hoe dat ongeval nou precies gebeurde, denk ik.
Ruben, opgeruimd en collegiaal als altijd, maakte geen drukte maar pakte wel 2 keer een 3e plek en sprokkelde de punten ook in de andere races bij elkaar. Het was weer leuk, man!
Ik had allerlei problemen met de auto en kreeg het ding niet zover dat ie ook deed wat het baasje wilde. Baasje trok zich daar niets van aan en heeft bij diverse gelegenheden getracht het ongehoorzame hok dingen te laten doen waartoe de oude dame niet bereid bleek. Gras, grind, bandenstapels, de hele infrastructuur van het circuit is erbij betrokken geraakt maar de auto bleef onwillig. Ik kwam bij het tellen tot 6 keer..... Over een paar weken is het weer op de thuisbaan. Misschien dat 428 zich daar meer op haar gemak voelt. De afrekening was een lekke schokbreker en dus een afgeschreven band, sponsende rem, te stakke achtervering (dan komt de achterkant wel eens voorbij), losse uitlaat, ff 2 veerpoten vervangen.... en ga zo maar door. (dit is geen dagelijkse koek hoor voor een raceevenement)
Ronald kan zich niet zwaar geamuseerd hebben. Ik heb helaas niet van hem gehoord wat er nou aan de hand was, maar kennelijk heeft hij de reis afgelegd om slechts anderhalve race te kunnen meespelen. Dat is dus ronduit sneu. Over een paar weken nog een keer de kans wel lekker mee te doen, Ronald!
Frank had weer zo'n evenement waarbij hij er "effe in moest komen". Dat kost hem altijd tijd, teveel tijd. Hij kende ook wat tegenslag met onwillige remmen en heb 5 races gereden met regelmatig de linkervoet op het rempedaal om de boel "even op te pompen". Heb hij niettemin plezier gehad? Reken maar!
Pépé, de laatste uit het rijtje "Volvo's @ Oschersleben 2007", voor mij de onbetwiste held van dit uitstapje. Op donderdag.toen de meesten van ons al lang en breed in Duitsland verkeerden, stond hij nog in zijn werkplaats in Uitgeest onwillige Volvo's te bewerken, 's middags overhaast vertrokken, laat aangekomen in het hotel (wat hij vergeten was te boeken, maar dat kwam wel goed), onderweg levend op een pondje drop, zijn maaltijd van die dag. Prompt behalve moe ook doodziek geworden, op vrijdag als een zombie op een stoeltje gehangen tot ie telkens weer "in die auto moest". Het toch wel lekker doen die 1e dag, 's avonds vroeg naar bed en de volgende dag, nadat hij telefonisch te horen had gekregen dat thuis het meisje met 2 zieke kindertjes in de weer was, dus of ie ff wilde opschieten, zijn gebruikelijke lach weer terugvinden en ook nog verdraaid leuke races rijden. Chapeau!
Kortom, dit was Oschersleben 2007. Voor wie er was, een mooie herinnering om te koesteren, voor wie het niet durfde , volgend jaar een herkansing.
Hoewel bij zoveel plezier niet echt van belang, nu toch even het kampioenschap, nu we het laatste evenement in zicht hebben.
Hoe dan ook, het is ongemeen spannend Ik ga het allemaal niet voorkauwen, maar je ziet zelf in de stand dat er van alles kan gebeuren. De kampioen staat nog niet vast, de 2e plek, de 3e plek, de 4e plek, de 5e plek.... ga maar door... Alles kan nog! Ik zal zelf met verve mijn top-tienklassering trachten veilig te stellen. Dat doe ik met plezier, want vooral dat is wat mij drijft....
2016 XC90 Rdesign all black.
1994 850 ex BTCC
1988 360 TIC
1977 343 custom
1999 vw lt rijdende werkplaats
www.pethconi.nl
https://www.facebook.com/pethconi
1994 850 ex BTCC
1988 360 TIC
1977 343 custom
1999 vw lt rijdende werkplaats
www.pethconi.nl
https://www.facebook.com/pethconi