Vermogen tijdelijk zoek?

De rubriek voor de 'geblazen' Volvo's, waaronder ook motoren die voorzien zijn van een compressor.
Plaats reactie
Road Dogz
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14.09.2007 - 20:02

Hallo allemaal,

Ik ben sinds 1 week in het bezit van een volvo v40 Turbo diesel (bouwjaar 2003, 115 pk met 125.000 km). Vandaag kwam ik terug van het werk en het vermogen van de wagen ontbrak precies. Ik had op de snelweg moeite om een vrachtwagen in te halen terwijl hij anders toch wel pittig rijd. Of ik nu de gaspedaal helemaal in drukte of maar half, de snelheid ging maar zeer langzaam omhoog (van 100 naar 120 duurde +- 10 seconde in 5de versnelling). De brandstoftank was wel bijna leeg (op de teller stond vermeld dat er nog voor 160 km in zat, weet niet of er dat iets mee te maken heeft?). Ik ben vervolgens gaan tanken en het probleem was weg. Is iemand bekend met dit verschijnsel? Dit is mijn eerste volvo...

ALvast bedankt!!
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27680
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Misschien geen storingsmelding gehad?
En dat de storing na het herstarten van de motor vanzelf op is gelost waardoor je weer je vermogen terug kreeg.
Want voor zover ik weet mag de inhoud van je brandstoftank niets te maken hebben met hoeveel motorvermogen je hebt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Road Dogz
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 14.09.2007 - 20:02

Hoi,

Allereerst bedankt voor de reactie. Volgens mij zijn er geen lampjes gaan branden, heb hier ook niet echt op gelet. Het enige wat nog opviel is dat de wagen zeer stil was. Normaal "voel" ik de wagen maar dat was nu veel minder, motor liep zeer rustig, echt het gevoel dat hij maar op halve kracht draaide. Ik hoop dat dit niets ernstig is want heb de wagen nog maar een week (heb nog wel 1 jaar volle garantie op wisselstukken). Ben geen autotechnieker maar uit uw reactie haal ik prcies uit dat het meer een electronisch probleem is en geen mechanisch? Op dit moment is alles terug in orde maar het is niet de bedoeling dat dit dikwijls gaat voorkomen.
eXite
4th Gear member
Berichten: 566
Lid geworden op: 03.09.2006 - 01:31
Locatie: NL

Kan vanalles zijn, kleine mechanische problemen kunnen ineens een electronische storing veroorzaken. Laat je auto eens uitlezen bij een volvo dealer.
Volvo S40 1.6D MY 2005
Volvo S40 T5 BSR MY 2005
Plaats reactie

Terug naar “Turbo”