Ik heb een Volvo XC90 T6. Ik vind dat ie alleen een beetje vee verbruikt (1 op 6 bij zeer rustig rijden). Ik heb ergens gelezen dat er een brandstofbesparing optreed van ongeveer 5 - 10% bij het zelfde rij gedrag. Wie kan dat bevestigen en mij op de voordelen en nadelen wijzen.
Met vriendelijke groet,
Menno
Chiptunen Volvo XC90 T6
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
Ik heb nog over D5 gedacht maar vond hem niet sterk genoeg en boven 140 fut er uit dus toch gekozen voor het topmodel (toen de tijd) T6 maar heeft iemand er ervaring mee.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- C 30 T5
- 4th Gear member
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41
In theorie moet het verhaal kloppen de praktijk is meestal anders, omdat je dan precies hetzelfde rijgedrag moet houden.Na verloop van tijd ben je gewend aan het extra vermogen en rijdt je voor je gevoel nog rustig maar in vergelijking met een standaard geef je flink gas. Dit merk je dan niet omdat alles zo makkelijk gaat !
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
Ja maar ik heb op mijn auto ook nog een snelheidsmeter. En ik kan mijn voet meestal we goed in bedwang houden (nu nog). Maar kan iemand mij iets vertelle er over die er ervaring mee heeft??
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3008
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
als je je aan hetzelfde rijgedrag houd, ja dan word je auto zuiniger.
maar zoals C 30 T5 schrijft, is/word de verleiding groter dan het verstand, en ga je naar vermogen rijden.
het begint met een stoplichtsprintje, nog effe rap inhalen...
en dan istie niet zuiniger, maar wél gulziger.
maar zoals C 30 T5 schrijft, is/word de verleiding groter dan het verstand, en ga je naar vermogen rijden.
het begint met een stoplichtsprintje, nog effe rap inhalen...
en dan istie niet zuiniger, maar wél gulziger.
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
Ja oke maar zo ben ik nooit echt geweest. Maar is er iemand die er ervaring mee heeft met een XC90 D5 of T6 of andere motor.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
- pedro sr.
- 2nd Gear member
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 17.05.2007 - 10:17
- Contacteer:
De meeste benzine motoren worden niet echt zuiniger na tunen, dat is enkel weggelegd voor dieselmodellen.
Als er verbruiksreductie is dan is het weinig, meestal blijft het gelijk, daar zou ik het niet om doen, 10% zuiniger haal je niet eens met een diesel na tunen.
Als er verbruiksreductie is dan is het weinig, meestal blijft het gelijk, daar zou ik het niet om doen, 10% zuiniger haal je niet eens met een diesel na tunen.
.
--------------------------- Tune your Volvo -------------------------------
--------------------------- Tune your Volvo -------------------------------
- xc90t6
- 4th Gear member
- Berichten: 685
- Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
- Locatie: Onbekend
- Contacteer:
Oke dan denk ik niet meer over chiptunen. Ik dacht omdat ik bij Hartog en bij ZiBBTuning las dat het een brandstofverbruik besparing zou opleveren
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4