Nieuwe XC70 MY2008

Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Thom schreef:.........En op de openbare weg? De meeste XC70 kilometers zullen daar toch afgelegd blijven worden. Is het wat strakker geworden?
ja
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40669
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Swedish_90
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 24.01.2006 - 15:08
Contacteer:

Ik kom net terug uit Zweden, waar ik de nieuwe S40/V50 heb kunnen bewonderen, en ook de nieuwe XC70/V70 gemaakt zien worden in de fabriek :D. Anders dan de afgelopen jaren nu weer eens een volledige tour kunnen maken door de fabriek, waarbij alle gangbare kleuren wel langs zijn gekomen, met als conclusie Silver of Black Stone toch wel de mooiste kleuren zijn.

PS: foto's van de nieuwe S40/V50 komen er aan, batterij mijn telefoon is leeg dus kan weinig op de pc zetten nu...
mvg, Jaap
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Hij is besteld! De configuratie is toch anders geworden:

XC70 MY08 D5 AWD GT
+ Summum
+ Estate Line (met naast getinte ruiten bagageruimte, ook de achterportierruiten extra getint)
+ Security Line (Keyless entry op de S80 geprobeerd, supersysteem, en gelaagde zijruiten & alarm moesten er sowieso op)
+ Servotronic
+ Mobility Line
+ Dynaudio Premium Sound (verschil met 'standaard' High Performance aanzienlijk)
+ Elektrisch verstelbare passagiersstoel

De kleur wordt Oyster Grey Pearl, en het Espresso Brown heeft plaatsgemaakt voor Off Black met Fine woodinleg (mooi, modern hout dat er 'echt' uitziet). Espresso Brown met off black interieurdelen en classic wood wordt nog overwogen, maar dit lijkt ons een wel erg bont kleurenpalet. Zonder off black delen heb je echter weer die spiegeling in de voorruit van het lichte dashboard en het (besmettelijke!) witte stuur. Toch geen Four-C, want (volgens de verkoper) is het nu echt 'verboden' icm een trekhaak, en voegt het nog steeds weinig toe (behalve op echt slecht wegdek). Kortom, de Estate Line dus met niveauregeling. Het schuifdak is 'ingeruild' voor het Dynaudio systeem, welke zo overtuigend geweldig was dat dit er absoluut in moet. En ach, je moet een keer stoppen. De auto komt ws. in week 43. Ben wel benieuwd, mn pa heeft nog nooit een auto ongezien gekocht...

Thom
XCelerate
1st Gear member
Berichten: 13
Lid geworden op: 23.04.2007 - 21:29

Battersea schreef:Heb je al een leverdatum doorgekregen dan?
Week 36 productie, levering 2 weken later.

Nou laat ik dan ook maar de complete configuratie opsommen:
Volvo XC70 3.2 AWD Geartronic, Summum, Electric Silver Metallic
+ Geventileerd leder / Off Black
+ Modern Wood
+ Active Driving Line
+ Family Line
+ Mobility Line met Dynaudio
+ Security Line
+ Electrisch bedienbaar schuif-/kanteldak
+ Extra getint glas achterportieren en laadruimte
+ Subwoofers
+ Parkeerverwarming met timer en afstandsbediening
+ Hoofdtelefoonaansluiting achter
+ Rear Seat Entertainment
+ Private Locking
+ Dakspoiler in exterieurkleur
+ Achteruitrijcamera
+ Verlichte instapdorpels

Vet compleet dus. De enige twijfel blijft altijd de kleur, want gewoon silver metallic lijkt me ook mooi.
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

Ik heb gister ook het electric silver gezien. en ben er zelf geen fan van. Vind het te veel naar blauw gaan met bepaalde lichtinval... maar verder prachtige auto!
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Weet iemand een site waar voorbeelden (foto's) van kleur en interieurvarianten van de nieuwe XC70 staan? Via de officiele Volvo sites kom ik niet verder nl.. Bvd!

Thom
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”