V70 T5 : tips van rijders?

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gebruikersavatar
Marc O.
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 30.10.2005 - 10:06
Locatie: Tilburg

Belangrijk is dat je appels met appels vergelijkt en dat je de auto laat tunen bij een bedrijf dat weet waar ze mee bezig is. Met die "appels" bedoel ik: wat is de beloofde vermogenstoename en hoe wordt die gerealiseerd (alleen een andere chip of worden tevens turbo en DP vervangen).
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)


V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Gebruikersavatar
gertsan
3rd Gear member
Berichten: 444
Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04

ik begrijp dat het bij alleen allen alleen een chipje is!!
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1670
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

gertsan schreef:ik begrijp dat het bij alleen allen alleen een chipje is!!
zit zeker verschil in dat "chipje"
net zoals ene softwarepakket op je pc betere voldoet dan de andere
maar het zis allemaal software
Emiel
3rd Gear member
Berichten: 262
Lid geworden op: 01.03.2005 - 20:43

gertsan schreef:ik heb geen idee of die van 2003 anders zijn. Ik zie wel dat het geventileerde schijven zijn maar ik rijd zo nu en dan even wat harder maar veel remmen hoef ik nooit. Dan moet je echt naar een circuit gaan.
Rem maar ns met een willekeurige Volvo 3 keer hard achter mekaar, dan zal je merken wat fading is. XC90 V8, 2000kg, enkelpots remklauwen.... Volvo staat garant voor veiligheid... :roll:
Rijd sinds kort met een Porsche/Brembo BBK, dat remt...
NOS schreef:open luchtfilter en chippen.
Bron? Openluchtfilter zal je vies tegenvallen aan vermogenswinst. Inlegpaneelfilter is net zo goed en zlefs iets beter als zo'n conus of zo'n BMC CDA geval. Alle 3 op 1 en dezelfde T-5R getest op een MAHA bank. Chip en downpipe (katloos of met racekat) is een veel leukere upgrade en beter voor de turbo.
Gebruikersavatar
Edgar
5th Gear member
Berichten: 1340
Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32

gertsan schreef:ik begrijp dat het bij alleen allen alleen een chipje is!!
Er zit zovéééééé'l verschil tussen een tuner die zijn software inkoopt en één die maatwerk verricht (en dat zijn er niet véél).

Maar bezuinigen op zo iets belangrijks... Ik zou echt niet naar prijs kijken, verkeerd ingeladen software... het kan je auto flink verpesten..

En wat is er nou prettiger dan je wensen kenbaar te maken... Puur eco-tuning.. Of Nm's ivm caravan... etc...
Ik heb altijd flink actief geweest op het Audiforum, daar hebben ze behoorlijk kijk op tuning en véél ervaringen... Daar blijven maar weing tuners over die aangeraden worden..

De tuner die daar als beste eruit komt door ervaring van mensen die daar hun tuning hebben laten doen (ook mijn ervaringen).... Maar die zijn inmiddels hier wel bekend :wink:

de sponser tuner van dit forum
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”