Roetfilter achteraf

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
dcc
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04.05.2005 - 10:10
Locatie: Utrecht

Weet iemand of het mogelijk is om achteraf een roetfilter te plaatsen op de Volvo S40 2.0D? Het wordt nu gesubsidieerd en ik zou dus wel willen weten wat je nu zelf moet betalen voor plaatsing van een roetfilter achteraf (als dit mogelijk is).
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Mag ik vragen waarom je dat zou willen?

Het kost alleen maar geld, en ik zie er zelf niet zoveel voordelen van in.

De levensduur van zo'n roetfilter is zo'n 150.000-200.000 km, die van je Volvo langer.
En je auto gaat meer brandstof verbruiken.
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Op de S40/V50 zit een roetfilter met een additief, er zijn daardoor dus ook onderhoudskosten aan, maar.... alle kleine beetjes helpen.
Cinq
3rd Gear member
Berichten: 400
Lid geworden op: 20.05.2005 - 16:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

volvoruud schreef:Mag ik vragen waarom je dat zou willen?
Misschien omdat er mensen zijn die zich om het milieu bekommeren?
Gebruikersavatar
volvoruud
3rd Gear member
Berichten: 319
Lid geworden op: 01.06.2005 - 21:31
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

oja ::oops:
------------------------------------------------
Volvo 440 1.8i Sports-Line '94
------------------------------------------------
kijk ook eens op www.volvowereld.nl
------------------------------------------------
dcc
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04.05.2005 - 10:10
Locatie: Utrecht

Ik vond 600 Euro betalen veel terwijl het misschien gesubsidieerd zou worden door de overheid. daarom had ik het niet bij de auto besteld. Nu is die subsidie erdoor (dacht ik) dus vroeg ik me af of het achteraf (met subsidie dus) geplaatst kan worden (met minimale bijbetaling).

Als mijn verbruik hoger word dan moet dat maarm dat kan ik nog wel accepteren. Ik kon alleen destijds die 600 Euro niet accepteren, omdat de subsidie er waarschijnlijk toch zou komen. Dan zou ik dus 600 Euro betaald hebben terwijl die nu gratis is. Dan voel ik me opgelicht (en dat doet de overheid al veel te vaak, dus als ik nu eens iets terug kan halen bij de overheid in de vorm van subisidie.....).
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Eerlijk gezegd vind ik het nogal belachelijk dat Volvo niet standaard een roetfilter monteert. Ze pretenderen namelijk om het milieu te geven (zoals iedere autofabrikant eigenlijk). Peugeot bijvoorbeeld monteert al jaren roetfilters standaard op een flink aantal modellen. Zo rijden wij als sinds 2001 met een roetfilter :D

Thom
dcc
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04.05.2005 - 10:10
Locatie: Utrecht

Ik vind het idd ook erg vreemd van een bedrijf als Volvo. Misschien dat ze verwachten dat iedereen aan het milieu h=gaat denken en die dingen dan toch aanschaft ook al kosten ze dan "maar" 600 Euro (klopt deze prijs wel?).Nu zal Volvo wel kwaliteit leveren an daar betaal je dan ook voor, maar is 600 Euro voor een roetfilter redelijk?
dcc
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04.05.2005 - 10:10
Locatie: Utrecht

Ik heb een antwoord van de dealer gekregen. Technisch zou het nu nog niet mogelijk zijn om een roetfilter achteraf te plaatsen. Dus helaas kan het nog niet. Misschien later.
danielk
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
Locatie: Amsterdam

Toen ik mijn auto bestelde (november 2004) stond het roetfilter wel op de optielijst maar kon het volgens de dealer 'tot nader order' niet geleverd worden. Dus als ik het bestelde zou ik mogelijk maanden langer op mijn auto moeten wachten. Logischerwijze dus maar achterwege gelaten.
turbo
2nd Gear member
Berichten: 152
Lid geworden op: 25.05.2005 - 10:05

het is wel mogelijk om zelf een roetfilter tussen je uitlaatsysteem te zetten. maar het is een hoop werk, moet hem zelf passend maken (uitlaat doorslijpen, lassen) en je motormanagement moet uiteindelijk ook aangepast worden wat weer een taak is voor de dealer.

maar de prijs van een roetfilter ligt dacht ik toch hoger dan die 600 euro.. dit is alleen de subsidie die de overheid op het bpm bedrag geeft als je een nieuwe auto met roetfilter koopt.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

turbo schreef:het is wel mogelijk om zelf een roetfilter tussen je uitlaatsysteem te zetten. maar het is een hoop werk, moet hem zelf passend maken (uitlaat doorslijpen, lassen) en je motormanagement moet uiteindelijk ook aangepast worden wat weer een taak is voor de dealer..
Deze had ik even gemist, dit is een tamelijk onzalige suggestie, jij verkloot je eigen uitlaat/auto, en je bedicht de dealer een onmogelijke taak toe om iets aan te passen wat niet aangepast kan worden....
turbo schreef:maar de prijs van een roetfilter ligt dacht ik toch hoger dan die 600 euro.. dit is alleen de subsidie die de overheid op het bpm bedrag geeft als je een nieuwe auto met roetfilter koopt.
Een roetfilter kost bij Volvo zo'n € 1.200,-- af fabriek, door subsidie betaal je er nu zo'n € 500,-- voor.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

dcc schreef:Ik vond 600 Euro betalen veel terwijl het misschien gesubsidieerd zou worden door de overheid. daarom had ik het niet bij de auto besteld. Nu is die subsidie erdoor (dacht ik) dus vroeg ik me af of het achteraf (met subsidie dus) geplaatst kan worden (met minimale bijbetaling).

Als mijn verbruik hoger word dan moet dat maarm dat kan ik nog wel accepteren. Ik kon alleen destijds die 600 Euro niet accepteren, omdat de subsidie er waarschijnlijk toch zou komen. Dan zou ik dus 600 Euro betaald hebben terwijl die nu gratis is. Dan voel ik me opgelicht (en dat doet de overheid al veel te vaak, dus als ik nu eens iets terug kan halen bij de overheid in de vorm van subisidie.....).
Volvo ging in de prijsstelling van het roetfilter al reeds uit van de subsidie.
dcc
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04.05.2005 - 10:10
Locatie: Utrecht

bart simpson schreef:
dcc schreef:Ik vond 600 Euro betalen veel terwijl het misschien gesubsidieerd zou worden door de overheid. daarom had ik het niet bij de auto besteld. Nu is die subsidie erdoor (dacht ik) dus vroeg ik me af of het achteraf (met subsidie dus) geplaatst kan worden (met minimale bijbetaling).

Als mijn verbruik hoger word dan moet dat maarm dat kan ik nog wel accepteren. Ik kon alleen destijds die 600 Euro niet accepteren, omdat de subsidie er waarschijnlijk toch zou komen. Dan zou ik dus 600 Euro betaald hebben terwijl die nu gratis is. Dan voel ik me opgelicht (en dat doet de overheid al veel te vaak, dus als ik nu eens iets terug kan halen bij de overheid in de vorm van subisidie.....).
Volvo ging in de prijsstelling van het roetfilter al reeds uit van de subsidie.
Dat denk ik niet. Ik ben al maanden voor ik besloot de S40 te kopen begonnen met samenstellen op de Volvo site. Aan het begin stond er voor de roetfilter een prijs van 0 Euro. Dit was zelfs zo tot de dag voor ik naar de dealer ging. Bij de dealer stond er blijkbaar een bijgewerkte versie waar het roetfilter 600 Euro kost. Gelijk gevraagd waarom dit zo was en de dealer vertelde mij dat het nog niet zeker was of de subsidie rond zou komen. Dus het filter zou gratis zijn als de subsidie er zou komen. Daarna heb ik niet meer gekeken omdat het toch niet meer voor mij opging.
Dus of ik kreeg de foute info van de dealer of het roetfilter kost nu 1200 Euro?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

dcc schreef:
bart simpson schreef:
dcc schreef:Ik vond 600 Euro betalen veel terwijl het misschien gesubsidieerd zou worden door de overheid. daarom had ik het niet bij de auto besteld. Nu is die subsidie erdoor (dacht ik) dus vroeg ik me af of het achteraf (met subsidie dus) geplaatst kan worden (met minimale bijbetaling).

Als mijn verbruik hoger word dan moet dat maarm dat kan ik nog wel accepteren. Ik kon alleen destijds die 600 Euro niet accepteren, omdat de subsidie er waarschijnlijk toch zou komen. Dan zou ik dus 600 Euro betaald hebben terwijl die nu gratis is. Dan voel ik me opgelicht (en dat doet de overheid al veel te vaak, dus als ik nu eens iets terug kan halen bij de overheid in de vorm van subisidie.....).
Volvo ging in de prijsstelling van het roetfilter al reeds uit van de subsidie.
Dat denk ik niet. Ik ben al maanden voor ik besloot de S40 te kopen begonnen met samenstellen op de Volvo site. Aan het begin stond er voor de roetfilter een prijs van 0 Euro. Dit was zelfs zo tot de dag voor ik naar de dealer ging. Bij de dealer stond er blijkbaar een bijgewerkte versie waar het roetfilter 600 Euro kost. Gelijk gevraagd waarom dit zo was en de dealer vertelde mij dat het nog niet zeker was of de subsidie rond zou komen. Dus het filter zou gratis zijn als de subsidie er zou komen. Daarna heb ik niet meer gekeken omdat het toch niet meer voor mij opging.
Dus of ik kreeg de foute info van de dealer of het roetfilter kost nu 1200 Euro?
Op dit moment kost een roetfilter € 1.200,-- --/-- € 700,-- (die subsidie) = € 500,-- extra op de S40/V50 1.6D en op de S40/V50 2.0D
dcc
2nd Gear member
Berichten: 69
Lid geworden op: 04.05.2005 - 10:10
Locatie: Utrecht

Ja, ik heb net even gekeken. Klopt dat het nu 500 kost. Dan zal het toen waarschijnlijk een fout geweest zijn, want ik weet zeker dat er 0 Euro stond. Heb toen zelfs enkele combinaties uitgedraaid.
Maakt ook niet meer uit. Ik heb geen roetfilter, that's it.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”