Ik heb een B23E en deze heeft elektronische ontsteking maar wel de bekende verdeler.
Nu heb ik een Bosch Rood bobine liggen maar deze wordt geadviseerd te worden gebruikt met een voorschakelweerstand.
Bij een 123-ignition schijnt dat weer niet nodig te zijn.
Een Bosch Blauw bobine zou ik zo kunnen inbouwen maar die zijn niet meer te krijgen....??
Mijn vraag is nu of dat Bosch Rood gebruikt kan worden bij elektronische ontsteking op de B23E en heeft deze ontsteking nu een voorschakelweerstand of niet?
Bobine vervangen voor motoren met verdeler
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 338
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
Weinig mensen die zelf onderhoud plegen?
Bobine vervangen door 123-blauw (als verbeterde Bosch blauw…)
Nieuwe bougie en bobine kabels.
Nieuwe verdeler met kap.
Motor loopt rustiger en de toerenteller is weer volledig functioneel.
240GLE B23E 1984.
Bobine vervangen door 123-blauw (als verbeterde Bosch blauw…)
Nieuwe bougie en bobine kabels.
Nieuwe verdeler met kap.
Motor loopt rustiger en de toerenteller is weer volledig functioneel.
240GLE B23E 1984.
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V40d4 r-design, 240 GLE, C303(V70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)