Volvo V50 2.5 T5 Turbo fluit

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter V50
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
Locatie: Friesland

Hallo. Ik ben in het bezit van een volvo v50 2.5 t5 uit 2004 met 260 pk. Auto is gechipt en de de turbo maakt 1.2 bar druk inplaats van 0.5 standaard. Echter als ik hard optrek hoor ik dus een soort van turbo fluit. Nu weet ik dat deze auto wel een beetje mag fluiten. Maar wat ik momenteel hoor lijkt mij wat teveel van het goede. Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn met fluiten en of dit jullie bekend voorkomt?
Ook heb ik een week geleden een turbo revisie gehad en een cilinder kop revisie en daarbij dus ook alle pakkingen etc En de Tcv. En zover ik weet zijn er geen boost leaks hij haalt namelijk ook zijn turbo druk. Wel heb ik sinds ik de auto heb deze turbo code in vida staan. Zelfs na de revisie bleef hij erin staan.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
flevodirk
3rd Gear member
Berichten: 490
Lid geworden op: 17.08.2015 - 16:53
Locatie: Flevoland

pffff. kan van alles zijn maar gezien de leeftijd; de eerste 2 opties van Vida klinken wel logisch. Als die slangen nooit vervangen zijn, dan zijn ze hun technische levensduur al lang voorbij toch?

Als je de parts-cannon wil gebuiken: op het V70 forum riep men vaak om je TCV te vervangen (de onderste tip van Vida. Die zit als een spin in het web aan die 3-4 slangen. Heb ik dus ooit gedaan voor mijn S60 maar merkte geen verschil, duur was ie niet, maar ik leerde dus dat je niet direct met onderdelen hoeft te smijten :-)

Suc6 hoor.
Volvo S60 2.0T Drivers Edition 2007 sept 2015 - maart 2021 @348.000 km (bijna 6 jaar gehad)
V70 T4 2016 GT Inscription edition +Rica update
Actueel verbruik: Afbeelding
Vorige auto-S60 verbruik
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27841
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Is het fluiten meer geworden na alle werkzaamheden?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Pieter V50
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
Locatie: Friesland

flevodirk schreef: 04.05.2024 - 21:29 pffff. kan van alles zijn maar gezien de leeftijd; de eerste 2 opties van Vida klinken wel logisch. Als die slangen nooit vervangen zijn, dan zijn ze hun technische levensduur al lang voorbij toch?

Als je de parts-cannon wil gebuiken: op het V70 forum riep men vaak om je TCV te vervangen (de onderste tip van Vida. Die zit als een spin in het web aan die 3-4 slangen. Heb ik dus ooit gedaan voor mijn S60 maar merkte geen verschil, duur was ie niet, maar ik leerde dus dat je niet direct met onderdelen hoeft te smijten :-)

Suc6 hoor.
Hee bedankt voor je reactie. Heb de intercooler / Inlaat / Turbo allemaal op rook gezet en kon zo snel niks vinden. En de tcv heb ik vervangen voor een orginele pierburg unit.
Gebruikersavatar
Pieter V50
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
Locatie: Friesland

fredhead schreef: 04.05.2024 - 21:32 Is het fluiten meer geworden na alle werkzaamheden?
Bedankt voor je reactie Fredhead. Nee dat niet. Eigenlijk is het beter geworden want ik had speling op het scoopje en het was versleten dus dat was na de turbo revisie en alles dus wel beter.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8403
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

0,5 bar overdruk standaard? Dat doet mijn 2.5T ook en die heeft een lage druk turbo.
Een T5 heeft een hogedruk turbo, die zal standaard wel meer doen dan 0,5.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Pieter V50
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
Locatie: Friesland

JeroenSpock schreef: 04.05.2024 - 23:05 0,5 bar overdruk standaard? Dat doet mijn 2.5T ook en die heeft een lage druk turbo.
Een T5 heeft een hogedruk turbo, die zal standaard wel meer doen dan 0,5.
Zover ik weet heeft deze t5 wel een lage druk turbo. En het orginele is 0.5 a 0.6. Maar dat is enkel wat ik gelezen heb
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8403
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ah oke, dacht dat dit het zelfde blok is als de Focus ST (of RS?).
https://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_Mod ... ne#B5254T3
Staat er ook niet duidelijk bij zoals bij andere motoren vaak wel
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27841
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De T5 in de C30/S40/V50 heeft standaard 220 pk, dat ligt aardig dicht in de buurt van de 210 van de 2.5T dus zou mij ergens niets verbazen dat ze dezelfde turbo hebben.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8403
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Ja nu je het zegt...
Als je een LPT dan 1.2 bar laat blazen is het misschien niet zo gek dat hij harder gaat fluiten. En of het nou zo goed is voor dat ding vraag ik me ook af.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Wat voor merk en type zit er eigenlijk op de T5?

Is dat een K04?
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
Pieter V50
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
Locatie: Friesland

corsa_gsi schreef: 06.05.2024 - 11:48 Wat voor merk en type zit er eigenlijk op de T5?

Is dat een K04?
Er zit inderdaad een k04 turbo op.
Gebruikersavatar
Pieter V50
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
Locatie: Friesland

fredhead schreef: 05.05.2024 - 11:13 De T5 in de C30/S40/V50 heeft standaard 220 pk, dat ligt aardig dicht in de buurt van de 210 van de 2.5T dus zou mij ergens niets verbazen dat ze dezelfde turbo hebben.
Ze hebben inderdaad beide de k04 turbo zover ik weet. Maar zou 0.6 bar meer druk dan ook echt schade kunnen veroorzaken aan de turbo en of motor?
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27841
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Denk dat de turbo redelijk aan z'n max zit.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 699
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Model: Volvo C30, S40, V50, XC60, C70 from 2003
Engine: T3 / T6 / T7 / T8
Turbo type: K04-033, K04-130 (integrated manifold)
Stock HP: 200-230
Stock Turbo Limit HP: 305

Upgrade: 5316 998 0010
Plug and Play: yes (Slightly different position and size of compressor discharge)
Upgrade Turbo Limit HP: 375
V50 norgwarner K16 upgrade turbo.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”