We've got him

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
Gebruikersavatar
V480-S60
8th Gear member
Berichten: 19530
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

silverado schreef: 08.07.2020 - 21:39 V480-S60, hoe weet jij dat we een KIP hebben...? 😎
Tja, soms onthou je wel eens wat. En combineert je wat. 🤫
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 236.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
silverado
3rd Gear member
Berichten: 316
Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
Locatie: Drenthe

Gisteren een stuk autobaan gereden, komt meer dan voldoende mee met het verkeer, viel absoluut niet tegen.
Is natuurlijk niet zo vinnig als een D4 met 190 pk, maar ik vind het ruim voldoende.
Dan nog de trekhaak, omdat dit een demo auto was zat deze er niet onder.
En, in principe, monteert Volvo alleen originele delen en die moeten soms uit zweden komen.
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8

Volvo nr 15: C40
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5322
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

silverado schreef: 10.07.2020 - 11:45 Gisteren een stuk autobaan gereden, komt meer dan voldoende mee met het verkeer, viel absoluut niet tegen.
Is natuurlijk niet zo vinnig als een D4 met 190 pk, maar ik vind het ruim voldoende.
@silverado,
Wil jij eens onder de motorkap kijken, of daar bij je T2 isolatie aan de binnenkant zit? ik heb die vraag ook al aan Arjen gesteld, maar die is waarschijnlijk nog op vakantie.
Ik heb namelijk op internet verschillende tests van de XC 40 gezien. En het viel me op dat in sommige gevallen de motorkap-isolatie ontbreekt. Zou dit niet standaard zijn?
Ook heb ik mijn dealer daarover gemaild, maar geen reactie gehad. Ik wil het bij mijn T2 wél hebben, want hoe beter geïsoleerd, hoe stiller, en hoger het comfort.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
markvanloo
2nd Gear member
Berichten: 108
Lid geworden op: 03.02.2012 - 13:37

Volgens mij zit het onder geen enkele driecilinder. Zal wel niet nodig zijn? Al lijkt het logisch om het bij die wel te doen. Of bij een diesel.
Gebruikersavatar
1295
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.08.2007 - 18:46
Locatie: Midden Brabant

markvanloo schreef: 05.08.2020 - 13:26 Volgens mij zit het onder geen enkele driecilinder. Zal wel niet nodig zijn? Al lijkt het logisch om het bij die wel te doen. Of bij een diesel.
Heb je er last van dan ? Ik denk weer zo dat ze dat heus wel bedacht hebben. Elk motorblok is dus anders en dus ook de decibel dus waar praten we over ?
Het wordt nu de XC90 Recharge
Benzine Plug-in Hybrid
VOLVO V40 T2 NORDIC +
VOLVO XC70 D5
VOLVO S80 T6 - BI-TURBO 1998 samen met VOLVO 940 Estate LPG
Volvo 850 T5
Volvo 850 GLE
Volvo 440 Turbo
Volvo 360
Volvo 340
Nissan Sunny
Datsun 100A
DAF 44
Fiat 850
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5322
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

1295 schreef: 05.08.2020 - 14:38
markvanloo schreef: 05.08.2020 - 13:26 Volgens mij zit het onder geen enkele driecilinder. Zal wel niet nodig zijn? Al lijkt het logisch om het bij die wel te doen. Of bij een diesel.
Heb je er last van dan ? Ik denk weer zo dat ze dat heus wel bedacht hebben. Elk motorblok is dus anders en dus ook de decibel dus waar praten we over ?
Nee, geen last ervan, want mijn auto komt pas begin-half september. Maar het lijkt me logisch dat je elke poging moet ondernemen, om een auto stiller te maken.
(Al zijn er mensen die juist van herrie en open uitlaten houden...) Maar ik heb het nog in elke auto gehad. En het viel me op, dat bij sommige geteste modellen, waar
ze de motorkap open deden, de isolatie ontbrak. Vandaar dat ik een eigenaar van een T2 aanspreek. Want hij kan het weten. En ik wil er sowieso eentje hebben,
in mijn T2, al moeten ze hem extra bestellen.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5322
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

[/quote] 1295 schreef:
Elk motorblok is dus anders en dus ook de decibel, dus waar praten we over ? [/quote]

We praten over motokap-isolatie! Dáár praten we over. En daar mag iedereen anders over denken, maar ik wil het straks onder de motorkap hebben.
Laatst gewijzigd door Hans Eilander op 06.08.2020 - 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
silverado
3rd Gear member
Berichten: 316
Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
Locatie: Drenthe

@Hans Eilander,
Isolatie is aanwezig, punt.
Zie foto...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8

Volvo nr 15: C40
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5322
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

silverado schreef: 06.08.2020 - 12:39 @Hans Eilander,
Isolatie is aanwezig, punt.Zie foto...
Klasse! hartstikke bedankt. Inmiddels met de verkoper gemaild. Maar die wist het ook niet precies. Hij wist me wél te zeggen, dat de isolatie op de T3 ontbrak. Dus ging hij er vanuit, dat de T2 het waarschijnlijk oók niet had. Jouw reactie geeft de doorslag. ik heb al op internet zitten spitten naar die isolatie, zij het dan voor een T5. Maar nu is het okee !!! :-D
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
1295
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.08.2007 - 18:46
Locatie: Midden Brabant

silverado schreef: 06.08.2020 - 12:39 @Hans Eilander,
Isolatie is aanwezig, punt.
Zie foto...
Soms doet men het juist niet. Heeft ook te maken met temperatuurverdeling. Ik ken voorbeelden van aangebrachte isolatie met gevolg een autobrand. Dus ik zou het eerst eens goed overwegen en navragen.
Het wordt nu de XC90 Recharge
Benzine Plug-in Hybrid
VOLVO V40 T2 NORDIC +
VOLVO XC70 D5
VOLVO S80 T6 - BI-TURBO 1998 samen met VOLVO 940 Estate LPG
Volvo 850 T5
Volvo 850 GLE
Volvo 440 Turbo
Volvo 360
Volvo 340
Nissan Sunny
Datsun 100A
DAF 44
Fiat 850
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12305
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Motorkapisolatie is vandaag de dag bij 'n premium merk niet weg te denken..
Dat spul is onbrandbaar te maken
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5322
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

1295 schreef: 06.08.2020 - 21:47
silverado schreef: 06.08.2020 - 12:39 @Hans Eilander,
Isolatie is aanwezig, punt.
Zie foto...
Soms doet men het juist niet. Heeft ook te maken met temperatuurverdeling. Ik ken voorbeelden van aangebrachte isolatie met gevolg een autobrand. Dus ik zou het eerst eens goed overwegen en navragen
Ja, @1295 je hebt best een punt. Maar feit is dat modellen als de T4 (190pk)en de T5 (240pk) deze isolatie altijd hebben. ik hou me vast aan wat @ silverado liet zien. De isolatie zit bij hem in zijn T2 onder de motorkap. Daar ben ik blij mee. Want dan zit die er straks bij mij ook in. Autobrand zou alleen maar kunnen, wanneer de isolatie niet goed is aangebracht. Bovendien gebruikt men voor zover ik weet, als isolatie, brandvertragende materialen.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5322
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

OGA244 schreef: 06.08.2020 - 21:51 Motorkapisolatie is vandaag de dag bij 'n premium merk niet weg te denken..
Precies! Ik heb het nog in elke auto gehad. Bij de Opel Zafira type A, (2002) ontbrak het bij aflevering. En is het na een week alsnog gratis aangebracht. Zo hoort het. En je hebt zeker gelijk. Het zou droevig gesteld zijn, wanneer bij een premium merk als Volvo, bespaard word op een stukje isolatie, toch??
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 12305
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

Je maakt 'n 3 cilinder ook wat stiller
Gebruikersavatar
Hans Eilander
7th Gear member
Berichten: 5322
Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
Locatie: G - O

OGA244 schreef: 06.08.2020 - 22:07 Je maakt 'n 3 cilinder ook wat stiller
En daar gaat het me juist om. Want de cabine kan dan wel goed geïsoleerd zijn, zodat het binnen stil is. Maar ik wil ook niet dat men omkijkt, wanneer ik voorbij rij, vanwege het gebrom. Ze mogen natuurlijk wél omkijken zo van: Wát een mooie auto....!! :love:
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
Gebruikersavatar
1295
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.08.2007 - 18:46
Locatie: Midden Brabant

OGA244 schreef: 06.08.2020 - 21:51 Motorkapisolatie is vandaag de dag bij 'n premium merk niet weg te denken..
Dat spul is onbrandbaar te maken
Recente testen wezen anders uit ! Niet doen dus wat niet origineel is. Verzekering dekt ook geen schade meer dan !
Het wordt nu de XC90 Recharge
Benzine Plug-in Hybrid
VOLVO V40 T2 NORDIC +
VOLVO XC70 D5
VOLVO S80 T6 - BI-TURBO 1998 samen met VOLVO 940 Estate LPG
Volvo 850 T5
Volvo 850 GLE
Volvo 440 Turbo
Volvo 360
Volvo 340
Nissan Sunny
Datsun 100A
DAF 44
Fiat 850
Gebruikersavatar
1295
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 28.08.2007 - 18:46
Locatie: Midden Brabant

Hans Eilander schreef: 06.08.2020 - 22:29
OGA244 schreef: 06.08.2020 - 22:07 Je maakt 'n 3 cilinder ook wat stiller
En daar gaat het me juist om. Want de cabine kan dan wel goed geïsoleerd zijn, zodat het binnen stil is. Maar ik wil ook niet dat men omkijkt, wanneer ik voorbij rij, vanwege het gebrom. Ze mogen natuurlijk wél omkijken zo van: Wát een mooie auto....!! :love:
Liever stiller en risico lopen? Ik raad het af. Bovendien is die al erg stil. Kost je nog extra geld ook want is geen optie.
Het wordt nu de XC90 Recharge
Benzine Plug-in Hybrid
VOLVO V40 T2 NORDIC +
VOLVO XC70 D5
VOLVO S80 T6 - BI-TURBO 1998 samen met VOLVO 940 Estate LPG
Volvo 850 T5
Volvo 850 GLE
Volvo 440 Turbo
Volvo 360
Volvo 340
Nissan Sunny
Datsun 100A
DAF 44
Fiat 850
danny3
3rd Gear member
Berichten: 320
Lid geworden op: 04.07.2020 - 21:25

1295 schreef: 07.08.2020 - 13:24
Hans Eilander schreef: 06.08.2020 - 22:29
OGA244 schreef: 06.08.2020 - 22:07 Je maakt 'n 3 cilinder ook wat stiller
En daar gaat het me juist om. Want de cabine kan dan wel goed geïsoleerd zijn, zodat het binnen stil is. Maar ik wil ook niet dat men omkijkt, wanneer ik voorbij rij, vanwege het gebrom. Ze mogen natuurlijk wél omkijken zo van: Wát een mooie auto....!! :love:
Liever stiller en risico lopen? Ik raad het af. Bovendien is die al erg stil. Kost je nog extra geld ook want is geen optie.
Volgens silverado is het aanwezig dus is het standaard
XC40 T2
Nissan Terrano II 1998 tot 2020
Gebruikersavatar
silverado
3rd Gear member
Berichten: 316
Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
Locatie: Drenthe

Na vier jaar tijd voor wat anders…
Weer een 40, maar nu met een C!
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8

Volvo nr 15: C40
Gebruikersavatar
caspervc
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 10.06.2018 - 14:03

Lekker! Stukje vlotter dan de 3 cyl T2 :-D
2024 Volvo XC40 Recharge SMLR Fjord Blue
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport
Plaats reactie

Terug naar “XC40”