Harmon Kardon audio valt tegen S60 2023

janseman
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 06.03.2023 - 21:10

Ik erger me al een tijdlang aan Volvo’s audiosysteem, het HK audio is gewoon waardeloos, wat je zegt , vlak ik heb er al vaak in een topic over geschreven. De meeste mensen reageren met dat er een kwestie van smaak zou zijn, nou , dat is bepaald niet zo, het is gewoon een slecht systeem , zonder instelmogelijkheden, inderdaad ook niet eens een merkbaar verschil tussen hoog , laag, voor en achter ,links en rechts, enzovoort.
Helaas komt Volvo ermee weg, door de tekortkomingen neer te leggen bij bijvoorbeeld HK,of bij AAOS, mijns inziens onterecht, de eindverantwoording ligt bij het product VOLVO.
Gebruikersavatar
S80 Executive
5th Gear member
Berichten: 1063
Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53

In onze C40 hebben we HK en het AAOS systeem. De instelmogelijkheden zijn inderdaad beperkt, maar het geluid is niet slecht. Daarnaast hebben we een V60 CC met B&W systeem (gelukkig nog draaiend op sensus). Wat met name opvalt is dat het B&W systeem veel meer gebalanceerd is. Veel zuiverder hoog en een beter midden. Het laag is minder aanwezig en strakker. Zet je HK wat harder voor langere tijd, dan merk je dat het vermoeiender wordt. B&W kun je eindeloos lang op een hoger niveau afspelen.

Er zit dan ook een flink prijsverschil tussen beide systemen, dus het kwaliteitsverschil is te rechtvaardigen. Dat HK onder AAOS nauwelijks nog instelmogelijkheden heeft is inderdaad spijtig en als Volvo naar de klanten luistert, dan kunnen ze middels een software update best wat instellingen toevoegen, lijkt mij
wasbeer2006
4th Gear member
Berichten: 939
Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45

Dat dus, HK en HP worden vermoeiend als het hard staat.

Het verschil met B&W is dat die zelf die installatie ontwikkelen anders hangen ze daar hun naam niet aan.
En wat hebben ze als eerste gedaan.... die tweeter uit de deur. Daar zit een groot probleem in het rommelige geluid. Het gaat namelijk overal tegenaan. Nu hoef je daar niet voro gestudeerd te hebben, maar toch.

De speakers ansich zijn van het HP en HK systeem niet eens slecht, het is puur de aansturing en misschien wat demping in de deuren, maar ook dat valt wel mee. Bv bij een woofer is het echt van belang dat je die volledig separaat kan instellen. Als dat niet kan is het meestal gewoon slechter of je moet geluk hebben.
-V60 B4 7dct R design wit
BIS
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 09.02.2024 - 21:41

kawaman schreef: 21.04.2024 - 13:42 In de S60 lijkt het hetzelfde (dit is HK)
👍🏼👍🏼
Past
2000 Fiat Bravo 1.2 16V
2001 Fiat Bravo 2.0 20V😎
2002 Volvo V40 1.8 16V
2008 Volvo V70 2.5 20V😎
2015 Skoda Octavia 2.0D
2019 Skoda Superb 2.0D
Present
2024 Volvo V60 T6 Recharge
Future
Delorean TIme machine
Belvedere98
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 20.02.2024 - 23:20

Het gekke is; ik ben zelf best een kritische luisteraar, heb thuis prima spul en had in mijn vorige Audi A6 het Bang & Olufsen systeem. Ja, natuurlijk klonk het laatstgenoemde absoluut beter. Maar in mijn V60 T6 met het HP systeem met losse sub ben ik best tevreden. Je kunt vrijwel niets instellen, maar klinkt alles behalve slecht. Demping in de auto is goed en het geluid klinkt vol (op normale volumes).
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”