Raar bijgeluid motor XC70 D4 2013

Plaats reactie
Marcus84
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 01.05.2018 - 23:51

Lang geleden dat ik hier eens gepost heb. Nadat ik met pijn in mijn hart mijn V70 2.5T MY2009 heb moeten wegdoen ivm emigreren naar Noorwegen heb ik nu eindelijk na 5 jaar zonder auto toch weer een Volvo te pakken. Een XC70 D4 uit 2013 (hier rijdt men zo goed als alleen maar diesel Volvo's). Schitterende bak en erg blij mee. Echter hoor ik een bijgeluidje van de motor, een soort hoog tikkend geluid dat redelijk synchroon meetikt met het zwaardere motorgeluid. Ik hoor het het beste als hij stationair draait zonder al teveel bijgeluiden in de omgeving. Ik heb me rot gezocht op internet en kom meerdere filmpjes tegen van mensen die hetzelfde probleem hebben en ook geen oplossing hebben kunnen vinden. Daarom is mijn vraag: hoort dit geluid bij deze reeks motoren en zo nee: wat kan dan de oorzaak zijn?
De volgende zaken zijn bij de diverse mensen vervangen en heeft geen oplossing geboden:
- vacuumklep
- injectors
- hydraulische klepstoters
- tuimelaars
- membraan carterventilatie

Hieronder mijn filmpje dat altijd meer zegt dan duizend woorden. (Ik hoor overigens het bijgeluid beter als ik hem op mijn telefoon afspeel dan over mijn speakerset).








Meerdere video's van anderen die hetzelfde probleem hebben:






Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”