Van V70 2.4 (1999) naar V70 2.0t (2011)

Plaats reactie
GoWithTheFlow
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.04.2024 - 14:27

Introductie

Hoi allemaal,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum, aangenaam, mijn naam is Teun en de Volvo liefhebberij is netjes door mijn vader overgedragen :)

Ik kocht zo'n 5 jaar geleden een V70 2.4 uit 1999 voor een relatief laag aankoopbedrag. Inmiddels wat keuringen verder en het aankoopbedrag zit er dan ook weer 2 a 3 keer in mbt (achterstallig) onderhoud. Maar ach, uit liefde voor de auto zullen we maar zeggen. De teller staat inmiddels op 366k en brengt ons nog steeds netjes van A naar B en ook vakanties naar Frankrijk doen we er graag mee.

Inmiddels branden wel zo'n beetje alle lampjes, waarvan het voornamelijk sensor gerelateerde problemen zijn (volgens de vakgarage).

Ons gezin is sinds 2 weken een dochter rijker en we kijken graag naar een andere V70 (V60 en V50 is het toch echt net niet wat ons betreft).

Aanschaf V70 2.0t automaat uit 2011

We hebben een testrit gemaakt in een V70 2.0t automaat uit 2011 in R-design uitvoering (met zelfs schermen op de achterbank) en werden op slag (weer) verliefd. Toen we gingen kijken zag de auto er ietwat "verwaarloosd" uit. (bladeren, vogelpoep, etc.) Ook al had de auto wat visuele schade rondom (lamp en lichte schrammen). Ze hebben de auto volledig stoom gereinigd van binnen en alle visuele schade is verholpen en de auto is opnieuw gespoten.

De teller staat op 330k en er is 1 zakelijk eigenaar geweest. De wagen is verder netjes dealer onderhouden met stempels. (kenteken 94-PTJ-8)

De auto wordt afgeleverd met een jaarbeurt uitgevoerd door WeLovo (Velsen-Noord) en de APK keuring geeft aan:
  • stofhoes aandrijfas
  • banden met profiel 1,6 t/m 2,5 mm
  • Mechanische delen van het remsysteem vertonen slijtage
Banden en schijven had ik al gezien bij de eerste testrit. Ik zou deze sowieso willen laten vervangen en de kosten dan 50/50 splitten.

Ik kan de auto voor 7900 euro overnemen van het autobedrijf met 500 euro inruil voor de V70 1999 (omdat alle lampjes branden wilde hij er niet meer voor geven, wat ik kan begrijpen)

Nu de hamvraag: zijn we verblind door liefde en is dit een potentieel slechte inruil? Qua kilometers durf ik het in ieder geval wel aan denk ik. Is dit terecht, ivm de Ford motor?

Benieuwd naar jullie reacties!

Grt. Teun
Gebruikersavatar
Ron 123gt
4th Gear member
Berichten: 502
Lid geworden op: 04.02.2005 - 17:50

Lees even de verhalen op dit forum over de powershift versnellingsbak die in deze Volvo zit.
960 2.5 24v '97

(V60 T4 R Design '12 verkocht)

(123gt 1967 verkocht )

(V70 2.5 at '98 verkocht)

(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)

(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)

mini 1986

mini clubman 1972 (project)
redracer
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

tja , dit zijn wel de marges die er zo tussen zitten. inruilen is vaak huilen . Dat autobedrijf doet er niks aan en gaat zo de handel in . Week erop staat hij voor 3500€ op MP. Wat je nog kunt proberen is particulier verslijten voor €1500 mocht je dr zin in hebben.

Weet je ook wat die lampjes inhouden en wat reparatie zou kosten ?

De nieuwe staat nog in cache op MP ( even kenteken googelen ) van peter uit leiden voor €6500 😉 je kunt hem dus berichten via zn andere advertentie 🕵️‍♂️
Die heeft er ook niet meer dan 5K voor gehad dus ja vrij aan de prijs . Maar je begint weer met onderhoud zoals 4 banden a 700€? en remmen zeg 300€?
Dan is hun vraagprijs ad hoge kant en met inruil verlies je ook al eea.

Hij heeft goeie km's gedraaid voor een benzine ~25k p jaar dat is gunstig alleen iedereen hier zal vallen over de kwaliteit vd automaat en niet de motor die is juist oersterk ( voor een ford dan ) 😉

Dus hou in alle gevallen wat munten (1-3k) achter de hand voor onvoorzien onderhoud.
GoWithTheFlow
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.04.2024 - 14:27

Bedankt voor de reacties! Ik heb contact gezocht via marktplaats met de oud-eigenaar en die geeft aan dat de bak niet is gereviseerd, maar wel twee keer is gerepareerd vanwege lekkages.

Quote:

Beste Teun, het is inderdaad een super auto. De versnellingsbak is twee keer gerepareerd vanwege lekkages. Volgens mij zijn toen koppakkingen vervangen. De versnellingsbak heeft geen revisie gehad. Wel is de auto altijd voor onderhoud geweest bij een officiële Volvo garage en zijn alle onderhoud beurten conform het boekje uitgevoerd.
Valt een revisie wellicht standaard onder dealer onderhoud na een X-aantal km's?

Ik ga vanmiddag weer een proefrit maken en laat de auto even nalopen door de Volvo specialist hier om de hoek.
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 672
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Nee dat is zeker geen standaard onderhoud! Zet gerust €3-4k apart, mocht je de auto overwegen of beding garantie op de versnellingsbak, maar dat zal men niet gauw doen.. Een verkoper als WeLovo kent die bakken ook wel namelijk.
Eerlijk gezegd zou ik een auto met 330k, deze puntjes en de kans dat die bak het eerdaags begeeft, niet zo gauw kopen voor 8k. Daarvoor mogen ze minstens de banden en remmen vervangen. Dat is voor hun een schijntje, tegenover wat de garage jou rekent.
Maar goed, je moet geld opzijzetten voor de bak, en geld voor eventueel andere zaken die na aankoop vervangen moeten worden.. Dan kun je net zo goed nu wat meer uitgeven.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”