P0505 Foutmelding Volvo V70R 2.3 1997 Automaat

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
V70 2.3R 1997
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 01.08.2022 - 20:44

Hi,

Ik heb al erg lang te maken met een p0505 foutcode op de stationaire toerentalregeling. Ik heb een tijd geleden 3 dingen geprobeerd die vaak veroorzakers zijn van deze code namelijk: stationaire toerental regelklep (IACV) helemaal schoongemaakt en het gasklephuis schoongemaakt + nieuwe pakking tussen het inlaatspruitstuk en de gasklep. Ook heb ik het vacuüm verdeel boompje op het inlaatspruitstuk vervangen. Verder heb ik mijn intercooler laatst ook vervangen omdat die lek was samen met de twee intercoolerslangen die hierop aansluiten. Hiermee heb ik inmiddels alle intercooler/luchtinlaatslangen een keer vervangen + dus de intercooler. Mijn hele lucht traject is daarmee 100% luchtdicht en zou ik niet weten waar het nog aan kan liggen. Ik heb dit ook gecheckt met een rooktest waaruit naar voren kwam dat de intercooler lek was (inmiddels vervangen dus) maar verder rookte er niets. Symptomen die ik nog steeds heb zijn een hoog stationair toerental bij warme motor in zijn park (+/- 1100 toeren) en als ik bij 80 km/u mijn gas los laat stuitert mijn toerental altijd 3 keer een klein beetje omhoog voordat deze naar een stationair toerental zakt. Als iemand wel eens last heeft gehad van het zelfde of weet waar het aan kan liggen hoor ik het graag. Luchtmassameter werkt overigens ook naar behoren.

Groet Jens
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”