Ja, en wind in de rug en kroeg in zicht
Het verbruik van de XC 40
- bluefreefun
- 1st Gear member
- Berichten: 45
- Lid geworden op: 27.12.2012 - 20:38
- Locatie: Midden Limburg
2018 XC40 T5 AWD Geartronic R-Design Intro Edition
720 Inscription Bursting Blue metallic
720 Inscription Bursting Blue metallic
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
En pookje in N, en vrije loop naar beneden stationair...?
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03.10.2021 - 11:28
Ik lees hier al tijdje mee, maar nog nooit iets gepost denk ik. Ondertussen iets meer dan 2 jaar een xc40 B4 mild hybride benzine. Ondertussen meer dan 40k km gereden. Verbruik volgens middenconsole 8,9l/100km. Geen idee hoe sommigen aan 5.5 komen….
Grts.
Grts.
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Je moet natuurlijk geen Mild Hybride met een puur Benzine vergelijken. Ik zit op dit moment met 43.200 km op een verbruik van 6,3L/100 km. Alleen bij mooi warm zomerweer, en weinig wind, haal ik af en toe een 5,5L/100 km. De boordcomputer is in de regel optimistischer, dan het werkelijke verbruik. Ik schrijf bij elke tankbeurt op: het aantal km, gedeeld door het aantal getankte liters. Dat is voor mij de realiteit. (E5)
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03.10.2021 - 11:28
Mild Hybride 'zou in theorie' toch minder moeten verbruiken, dat beweerden ze althans... daarmee dat ik het aanhaalde. Maar toch geen spijt van aankoop. Prachtige wagen vind ikHans Eilander schreef: ↑04.03.2024 - 15:37Je moet natuurlijk geen Mild Hybride met een puur Benzine vergelijken. Ik zit op dit moment met 43.200 km op een verbruik van 6,3L/100 km. Alleen bij mooi warm zomerweer, en weinig wind, haal ik af en toe een 5,5L/100 km. De boordcomputer is in de regel optimistischer, dan het werkelijke verbruik. Ik schrijf bij elke tankbeurt op: het aantal km, gedeeld door het aantal getankte liters. Dat is voor mij de realiteit. (E5)
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Klopt zeker wat je zegt. In combinatie met de elektromotor, zou je met een hybride, zelfs stukken zuiniger moeten rijden, dan met een pure benzinemotor. Maar ik denk dat het extra gewicht, weer nadelig werkt op het totaal verbruik. Hoe het ook zei, bepalend is bij elk type auto, het doseren met de rechtervoet.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 19.07.2023 - 01:47
Even een aanvulling op het al dan niet gebruiken van benzine met een hoog octaangetal . Voor mijn werk verblijf ik regelmatig in de USA en het viel mij op dst het hoogste octaangetal daar 93 is, zelfs voor de Shell V power. De octaangetallen zijn daar 85 voor regular, 89 voor super en zoals gezegd is 93 het hoogste octaangetal .
En daar rijden toch echt honderden duizenden Volvo’s rond, met name XC40,60 en 90 series en die rijden probleemloos met die veel lagere waarden.
Worden we hier dan een beetje gefopt met de veel duurdere benzine met een hoog octaangetal?
En daar rijden toch echt honderden duizenden Volvo’s rond, met name XC40,60 en 90 series en die rijden probleemloos met die veel lagere waarden.
Worden we hier dan een beetje gefopt met de veel duurdere benzine met een hoog octaangetal?
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 20961
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
De Amerikanen gebruiken een andere manier om het octaangetal weer te geven, volgens de ANWB.
https://www.anwb.nl/experts/auto/3/135/ ... aangehalte
https://www.anwb.nl/experts/auto/3/135/ ... aangehalte
Mark
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.
Arthur C. Clarke
Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/werken-bij-wouda/
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17.04.2024 - 20:04
Hallo allen! Ik ben Appelflap83 en heb sinds 3 dagen een XC40 T5 PHEV uit 2020 ( hiervoor een Toyota Prius 4 PHV) vandaag voor het eerst gereden met een volle hybride accu en werkelijk rot geschrokken van de range van deze Volvo, waar ik met de prius met een 8.8 kWh accu makkelijk een range van 45 km had (zomer zelfs 55km!), red ik met de Volvo slechts 33km. Zeer telleurstellend.
Iemand tips hoe ik dit kan verbeteren? Ik rij wel op 4 splinternieuwe all season banden, hoeveel invloed hebben nieuwe banden op bereik? En het is natuurlijk vrij koud.
Iemand tips hoe ik dit kan verbeteren? Ik rij wel op 4 splinternieuwe all season banden, hoeveel invloed hebben nieuwe banden op bereik? En het is natuurlijk vrij koud.
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17.04.2024 - 20:04
- S80 Executive
- 5th Gear member
- Berichten: 1078
- Lid geworden op: 10.06.2007 - 11:53
Wij hebben ook een 2020 XC40 T5 met stekker gehad. Volgens mij was de maximale afstand meestal rond de 40 km, mits je niet boven de 90 km/h uit kwam. Het maakt ook nog een klein verschil of je de accu in de hybridestand leeg rijdt of in pure. In pure kom je iets verder. Die 33 km voor je eerste poging is dus niet heel schrikbarend laag. Bij een Prius draait alles om de zuinigheid, bij een XC40 om een theoretisch goede score om de BPM te drukken
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 17.04.2024 - 20:04
Vandaag 34.5 km uit het accupakket kunnen halen, hopelijk gaat dit nog een stukje omhoog bij betere temperaturen.....