Verschil 2 liter, 2.4 liter en 2,5 liter

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8325
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Oh Lidl heeft momenteel van die koplamp polijst setjes liggen, 9 euro dacht ik.
Of dat net zo goed is als de dure setjes van de autopoets bedrijven, ik weet het niet.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Jiska
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Hoi Jeroen, ik zal er binnenkort eens naar gaan kijken! Groetjes Jiska
Opgegroeid met Volvo! Veel volvo's gehad. Onder andere: 240,740,960,940,v70,s60,v90,960,s80 en nog meer! :)
Degene die ik het langste heb gehad ;)

Volvo V70 2.4 D5 Summum 2006 244PK (chiptuned) 2014/2018 - 300.000km / 412.000km (32-SH-NJ)
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 185PK (Profielfoto) 2018/2024 267.000/420.000km (67-XG-FD)
Volvo V70 2.5T AWD Summum 2006 210PK 2024/heden 330.000km/heden
AlexanderNL
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 27.03.2024 - 21:07

Ik ben op zoek naar een V70 of XC70 op LPG. Welke motoren zijn hiervoor aan te raden in combinatie met een hoge kilometerstand? Enkel de 2.4 zonder turbo of ook nog andere varianten? Alvast bedankt voor de hulp.
Volvo S80 2.4 170 PK 2000 504.000 km
Gompy58
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 27.09.2022 - 01:35

een van de belangrijke (?) verschillen is de boring . De 2.0T 5 cilinder en de T5 hebben ene 81mm boring en zijn wat scheuren betreft dus hufterproof. De andere blokken hebben een 83mm en daarmee kun je dus oplopen tegen scheurtjes in de cilinder wand. Dat hoeft overigens niet maar zal bij een flink gechipte wagen en een bestuurder met een zware voet eerder gaan gebeuren dan niet.

Dit is de reden waarom de T5 blokken zo gewild zijn, snel en betrouwbaar. het 2.0 5 cilinder blok heeft minder snelheid maar wel de betrouwbaarheid. Dit laatste blok heeft overigens voor een turbo uitvoering best een hoge compressie en is overigens ook een LPT, lage druk turbo. Dat laatste is er ook in een 2.5 versie.
Gebruikersavatar
Jiska
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Hoi Alexander, de motoren van een v70 zijn eigenlijk altijd goed als ze goed onderhoud hebben gehad. De een is wel iets gevoeliger voor minder onderhoud dan de ander. Zo weet ik dat de 2.4 140pk variant van volvo een van de sterkste is. Heb er zelf ook een gehad en zo, wat kan dat blok een mishandeling hebben (heb ik zelf overigens niet gedaan ;) ) Dus de 2.4 140pk (en denk ik 170pk) zonder turbo zijn heel betrouwbaar. Rij zelf nu een 2.5T AWD en die is echt geweldig! Veel koppel en vermogen.

Dus ik zou er vooral goed op letten of hij goed onderhoud heeft gehad. Dan gaat het (meestal) goed. Ik denk dat je vooral moet kijken naar de wensen waar de auto aan moet voldoen en dan kan je daarna kijken naar de motorisering. Ik was daar zelf ook heel erg mee bezig maar na veel proefgereden te hebben kwam ik tot de conclussie dat ze allemaal hun voor en nadelen hebben. Hoop dat je er wat aan hebt en veel succes met de zoektocht!
Opgegroeid met Volvo! Veel volvo's gehad. Onder andere: 240,740,960,940,v70,s60,v90,960,s80 en nog meer! :)
Degene die ik het langste heb gehad ;)

Volvo V70 2.4 D5 Summum 2006 244PK (chiptuned) 2014/2018 - 300.000km / 412.000km (32-SH-NJ)
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 185PK (Profielfoto) 2018/2024 267.000/420.000km (67-XG-FD)
Volvo V70 2.5T AWD Summum 2006 210PK 2024/heden 330.000km/heden
Gompy58
1st Gear member
Berichten: 28
Lid geworden op: 27.09.2022 - 01:35

Ik weet niet of een LPG wagen op dit moment de beste keus is. Google eens op accijns en LPG...
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27701
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Die gaat net als op benzine en diesel omhoog 🤷
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 8325
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Als het niks mag kosten kan je beter gaan fietsen :D
Autorijden kost nou eenmaal geld. Voor weinig geld koop je een truttenschudder, wil je lekker over de weg zweven moet je betalen. Het is niet anders.

Wat betreft de lpg vraag, al deze 5 cilinders lusten wel gas.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
Jiska
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 11.08.2022 - 14:23

Als ik jou was zou ik een benzine exemplaar kopen. Deze zijn in aanschaf een stuk goedkoper en meestal zijn ze beter onderhouden. (omdat de meeste mensen lpg rijden om zo goedkoop mogelijk auto te rijden) Ik eerst ook. Maar dan heb je de kans dat je een auto koopt die slecht onderhoud heeft gehad omdat het meestal ''niks mag kosten''. Het zijn geen goedkope auto's om te rijden door het onderhoud. Wil je een betrouwbare en fijn rijdende auto? Dan is de v70 uiteraard geschikt! Wil je een auto die goedkoop is in onderhoud? Dan zou ik verder zoeken, want een v70 is prijzig in onderhoud
Opgegroeid met Volvo! Veel volvo's gehad. Onder andere: 240,740,960,940,v70,s60,v90,960,s80 en nog meer! :)
Degene die ik het langste heb gehad ;)

Volvo V70 2.4 D5 Summum 2006 244PK (chiptuned) 2014/2018 - 300.000km / 412.000km (32-SH-NJ)
Volvo V70 2.4 D5 Edition Sport 2007 185PK (Profielfoto) 2018/2024 267.000/420.000km (67-XG-FD)
Volvo V70 2.5T AWD Summum 2006 210PK 2024/heden 330.000km/heden
volvo440special
4th Gear member
Berichten: 666
Lid geworden op: 12.08.2009 - 19:34

Inderdaad een benzineauto kopen. Ik lees zoveel ellende met Volvo's op LPG en dan moet je naar 100 toverdoktoren die allemaal geen idee hebben, dus bespaar je die eventuele ellende van een ander. Als je het eventueel zelf in laat bouwen weet je wat voor kwaliteit je in huis haalt en door wie. Dan heb je evt. ook nog garantie op het systeem.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2007”