Volvo v60 t5

Underdogg
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17.04.2024 - 07:56

na lang twijfelen uiteindelijk de keuze gemaakt om een volvo v60 t5 uit 2019 aan te schaffen. We kunnen hem volgende week vrijdag ophalen.
Het gaat om een Inscription uitvoering in de kleur grijs met aardig wat opties zoals adaptive cruise control, standkachel en stoelverwarming zowel voor als achter.
Voor mij is de volvo wereld nieuw want we hebben altijd ford gereden. Meestal vind ik het leuk om het een en ander aan te passen aan de auto.

Daarom wat vragen.
Volgens mij voor zover ik heb kunnen zien heeft de volvo geen dab radio. Is dit achteraf makkelijk aan te passen? Bij mijn huidige ford kon ik gewoon de radio module vervangen voor 1 met dab en dat werkte gewoon.
Verder zit er ook geen achteruitrijcamera op. Is dit ook achteraf nog makkelijk aan te brengen. Bij ford was het vaak al wel voorbereid maar dan niet afgemonteerd.

Als we de volvo hebben zal ik ook wat foto's proberen te plaatsen. Op dit moment gaan ze bij de garage de ramen blinderen en er worden dubbele uitlaatpijpen gemonteerd(nu nog de "minder sportieve" ronde uitlaatpijpjes).
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2795
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Gefeliciteerd! We zien de foto's wel verschijnen.

Een Inscription versie icm ronde zichtbare uitlaatpijpen klinkt mij onbekend. Is het wellicht een geïmporteerde auto?

Vwb je vragen:
DAB toevoegen - iig heb je de dealer nodig dus daar navragen
Achteruitrijcamera - ook genoeg over geschreven op dit forum. Zie ook https://www.vstore.nl/parkeercamera-ach ... fYQAvD_BwE
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Underdogg
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17.04.2024 - 07:56

Ik las op internet ook dat een inscription de vierkante pijpjes zou moeten hebben.
De volvo is een nl auto en zelfs nieuw afgeleverd door de dealer waar we hem nu kopen.
Gebruikersavatar
mees
6th Gear member
Berichten: 2967
Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Welkom hier op dit forum,
je zal een hoop nieuwe dingen leren en mensen 'tegenkomen'.
Je zal waarschijnlijk ook weten dat de website van Volvocars een hoop kan vertellen over jouw V60,
zoals: https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... vo_V60.pdf
en
https://www.volvocars.com/nl/support/car/v60/18w17
of misschien toch nog een ander 'modeljaar / week'.
Underdogg
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17.04.2024 - 07:56

hierbij wat foto's van de auto.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot nu toe bevalt de auto erg goed. Rijdt heerlijk rustig en heeft genoeg power als je dat nodig hebt.

Wel heb ik een aantal vragen:
als ik de auto in zijn achteruit zet komt bijna nooit op het scherm de auto met sensoren tevoorschijn. Is dit normaal?
Ik heb volgens mij de standaard audio zonder sub. Is het mogelijk een originele subwoofer alsnog te plaatsen?
ik heb ook geen sensoren voor. Is dit achteraf ook in te bouwen?
Gebruikersavatar
kawazxr
3rd Gear member
Berichten: 301
Lid geworden op: 17.09.2023 - 13:21

Gefeliciteerd met deze hele mooie V60, zeker in deze uitvoering/kleur hij staat goed te blinken 8).
S60 T8 R-Design Hybride
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1935
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

ik dacht dat parkeersensoren vooraan bij bepaalde jaartallen achteraf geplaatst konden worden

over Audio weet ik niks
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Sarnelli
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 18.10.2022 - 19:19

Ik vind dit wel vreemd, ronde pijpjes bij een inscription. Nog nooit gezien.
Ook mis ik op de foto’s heel veel chromen delen wat de inscription normaal gesproken heeft.

Naar mijn weten is dat alle jaren hetzelfde geweest. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk
Volvo V60 B3 inscription 2021
Volvo V40 T3 R-design 2019
Underdogg
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17.04.2024 - 07:56

Sarnelli schreef: 29.04.2024 - 15:41 Ik vind dit wel vreemd, ronde pijpjes bij een inscription. Nog nooit gezien.
Ook mis ik op de foto’s heel veel chromen delen wat de inscription normaal gesproken heeft.

Naar mijn weten is dat alle jaren hetzelfde geweest. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk
wat mis je dan aan chroom.
Ik had de dealer al even gevraagd en die gaf aan dat het een volvo bedrijfswagen is geweest en dat daarom de opties iets afwijken...?
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1366
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Ik vermoed ook dat het een dik uitgevoerde Momentum is. Door de ronde uitlaatpijpjes, en ook door de grille zonder chrome spijltjes.
Maar wat maakt het uit? Het is maar een naam, en je hebt gewoon een hele mooie complete V60!

Edit: Ik vermoed een Momentum Pro:
https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... ountry.pdf
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Underdogg
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17.04.2024 - 07:56

Henry82 schreef: 29.04.2024 - 16:17 Ik vermoed ook dat het een dik uitgevoerde Momentum is. Door de ronde uitlaatpijpjes, en ook door de grille zonder chrome spijltjes.
Maar wat maakt het uit? Het is maar een naam, en je hebt gewoon een hele mooie complete V60!

Edit: Ik vermoed een Momentum Pro:
https://volvo-tools-prd-media.s3.amazon ... ountry.pdf
ik heb geen idee. Echter als ik in die lijst kijk heb ik bijvoorbeeld deze optie wel:
Bedieningsknoppen op het stuur in Glossy Black en die is weer alleen op inscription te krijgen....
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6932
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Underdogg schreef: 29.04.2024 - 16:24 ik heb geen idee. Echter als ik in die lijst kijk heb ik bijvoorbeeld deze optie wel:
Bedieningsknoppen op het stuur in Glossy Black en die is weer alleen op inscription te krijgen....
Zeker niet; ik heb een T5 my19 in de Momentum uitvoering. En de bedieningsknoppen op mijn stuur zijn keurig glossy black.
Bij mijn weten had de Inscription uitvoering tevens een chromen strip aan de zijkant onderaan met daarin de tekst ‘instrcription’. Ook zou die tekst volgens mij ergens in relief op de voorstoelen moeten staan.
Ik schat ook in dat het een Momentum uitvoering betreft, maar dat boeit niet echt. Zolang je er een hele fijne auto aan hebt met een rijke uitrusting doet zo’n naampje er geen r**t toe.
Veel plezier met je fraaie bolide !
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Gebruikersavatar
Henry82
5th Gear member
Berichten: 1366
Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10

Volgens mij zit die strip op de zijkant alleen op de V90. Ik twijfelde ook, maar als ik afbeeldingen google van een V60 Inscription 2019 zie ik ze niet zitten. Het is volgens mij enkel een paar details aan de voor en achterkant, en van binnen misschien een andere inleg. Ik zou gelukkiger zijn met een Momentum (Pro) met een boel opties, dan met een Inscription zonder verdere opties.

Jouw auto ziet er gewoon helemaal top uit. Prachtige velgen, en de uitlaatsierstukken. En kan het niet helemaal zien, maar lijkt alsof er achterop ook een chromen strip tussen de uitlaten zit?
Niks meer aan doen zo, en lekker gaan genieten!
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1935
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Sarnelli schreef: 29.04.2024 - 15:41 Ik vind dit wel vreemd, ronde pijpjes bij een inscription. Nog nooit gezien.
Ook mis ik op de foto’s heel veel chromen delen wat de inscription normaal gesproken heeft.

Naar mijn weten is dat alle jaren hetzelfde geweest. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk
dit zijn geen ronde, dat zijn de trapeze uitlaten met de dubbele insert volgens mij, kon je apart kopen of als deel van de spoiler kit van volvo
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Sarnelli
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 18.10.2022 - 19:19

Sarnelli schreef: 29.04.2024 - 15:41 Ik vind dit wel vreemd, ronde pijpjes bij een inscription. Nog nooit gezien.
Ook mis ik op de foto’s heel veel chromen delen wat de inscription normaal gesproken heeft.

Naar mijn weten is dat alle jaren hetzelfde geweest. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk
Chromen spijlen in de grill
Chroom bij het zwart in de bumper
En de chromen strip op de achter bumper.

En zeker een mooie auto. Maar ik vind het wel een beetje misleidend van de dealer als ze een momentum pro proberen te verkopen als een inscriptions. Als dat het geval is natuurlijk……
Maar het blijft bijzonder dat deze volvo een paar inscription aspecten mist.
Volvo V60 B3 inscription 2021
Volvo V40 T3 R-design 2019
Gebruikersavatar
Sarnelli
2nd Gear member
Berichten: 136
Lid geworden op: 18.10.2022 - 19:19

Philken schreef: 29.04.2024 - 17:01
Sarnelli schreef: 29.04.2024 - 15:41 Ik vind dit wel vreemd, ronde pijpjes bij een inscription. Nog nooit gezien.
Ook mis ik op de foto’s heel veel chromen delen wat de inscription normaal gesproken heeft.

Naar mijn weten is dat alle jaren hetzelfde geweest. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk
dit zijn geen ronde, dat zijn de trapeze uitlaten met de dubbele insert volgens mij, kon je apart kopen of als deel van de spoiler kit van volvo
Niet meer nee. Maar zoals je in de eerste tekst lees heeft underdog de ronde pijpjes laten vervangen voor de trapeze met dubbele insert.
Volvo V60 B3 inscription 2021
Volvo V40 T3 R-design 2019
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 1935
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Sarnelli schreef: 29.04.2024 - 20:08
Philken schreef: 29.04.2024 - 17:01
Sarnelli schreef: 29.04.2024 - 15:41 Ik vind dit wel vreemd, ronde pijpjes bij een inscription. Nog nooit gezien.
Ook mis ik op de foto’s heel veel chromen delen wat de inscription normaal gesproken heeft.

Naar mijn weten is dat alle jaren hetzelfde geweest. Maar ik kan er naast zitten natuurlijk
dit zijn geen ronde, dat zijn de trapeze uitlaten met de dubbele insert volgens mij, kon je apart kopen of als deel van de spoiler kit van volvo
Niet meer nee. Maar zoals je in de eerste tekst lees heeft underdog de ronde pijpjes laten vervangen voor de trapeze met dubbele insert.
aha, ik zat nog in playboymodus: ik kijk alleen naar de plaatjes :'(
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
J33Bee
5th Gear member
Berichten: 1275
Lid geworden op: 14.08.2020 - 23:20

Of een Business Pro uitvoering? Niet zeker of die ook met een T5 te bestellen was ivm overgang naar de B-reeks toentertijd.

Aan de andere kant mist deze de mistlampen…

Een Inscription is het IMHO zeker niet en voelt misleidend aan :(
Gebruikersavatar
raspaardje
6th Gear member
Berichten: 2795
Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
Locatie: Regio Utrecht

Dit lijkt idd op een Momentum Pro uitvoering:
Screenshot_20240429_214926_Samsung Notes.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
2006 Saab 9-3 Cabrio 1.9 TiD Vector 20 Years Edition Hirsch - Electric Blue
Underdogg
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 17.04.2024 - 07:56

Henry82 schreef: 29.04.2024 - 16:52 Volgens mij zit die strip op de zijkant alleen op de V90. Ik twijfelde ook, maar als ik afbeeldingen google van een V60 Inscription 2019 zie ik ze niet zitten. Het is volgens mij enkel een paar details aan de voor en achterkant, en van binnen misschien een andere inleg. Ik zou gelukkiger zijn met een Momentum (Pro) met een boel opties, dan met een Inscription zonder verdere opties.

Jouw auto ziet er gewoon helemaal top uit. Prachtige velgen, en de uitlaatsierstukken. En kan het niet helemaal zien, maar lijkt alsof er achterop ook een chromen strip tussen de uitlaten zit?
Niks meer aan doen zo, en lekker gaan genieten!
Helemaal mee eens hoor. Het is ook niet zo dat ik hem hierom niet zou hebben gekocht maar ik wil het wel even uitzoeken.
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”