LS,
Rijd sinds kort in mijn 2e Volvo, een 2013 V70 D5 automaat met 209k km ervaring.
Vrijwel direct na wegrijden na ophalen een hoog verbruik (ca. 8 ltr/100km) bij een rustig tempo van 105 km/h op de autobaan. Was ff bang dat dat een indicatie ging zijn van het reguliere verbruik, maar dat viel gelukkig mee, want na pak m beet een kwartier zakte dat naar zo'n 6 ltr/100km. Regeneratie vh roetfilter was dus mijn conclusie.
Ondertussen 1700 km en anderhalve tank (gewone diesel) verder, en voor zover ik weet nog geen 2e regeneratie plaatsgevonden. Rustige km's, dagelijks ca. 50 km heen en 50 terug over de A15. Gemiddeld verbruik volgens de bc ca. 5.6 ltr, wat mij betreft prima.
Ben wel benieuwd naar jullie (zij die eveneens met een D5 met 215 pk onderweg zijn) ervaringen.
Gr
NB. Donderdag gaat Obbe zijn kennis en kunde er op toepassen om eea te optimaliseren.
Ervaringen mbt regeneratie roetfilter bij een '13 D5
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27822
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Afhankelijk van het gebruik van de auto zal deze iedere 500 tot 800 kilometer regenereren.
Dit zal in de tussentijd dus wel gebeurd zijn alleen niet opgevallen.
Dit zal in de tussentijd dus wel gebeurd zijn alleen niet opgevallen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- pbor
- 2nd Gear member
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 12.08.2018 - 10:13
Vanmorgen bij Obbe langs geweest met als resultaat een nog wat beter reagerend blok. Benieuwd of ik met deze net zo tevreden ga zijn na 5 jaar als dat ik met de vorige v70 was. Qua comfort is het in ieder geval "no contest" . Ik denk echter niet dat ik met de huidige ook gemiddeld 1250 km op een tank ga halen, maar alles heeft zijn prijs.
Heb nu bijna 2000 km met deze gereden, en ben er redelijk van overtuigd dat er, sinds de eerste regeneratie direct in het begin, nog geen volgende heeft plaatsgevonden. Dat zou dan redelijk overeenkomen met jouw ervaring, die overigens duidelijk afwijkt van wat zo'n beetje de norm lijkt te zijn, nl. ca. 800 km. Lijkt me een teken van goede verbranding, en dus positief.
Heb nu bijna 2000 km met deze gereden, en ben er redelijk van overtuigd dat er, sinds de eerste regeneratie direct in het begin, nog geen volgende heeft plaatsgevonden. Dat zou dan redelijk overeenkomen met jouw ervaring, die overigens duidelijk afwijkt van wat zo'n beetje de norm lijkt te zijn, nl. ca. 800 km. Lijkt me een teken van goede verbranding, en dus positief.
V70 D5 6at 2013 - 213k km
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94
V70 2.4d 6mt 2006 418k km
M900 ‘93
900 SL ‘94