V60 Recharge 2023, Rechter buitenspiegel afstelling komt niet terug als de auto weer word gestart

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
jeejee99
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 31.01.2023 - 18:17

Beste,

Ik heb een vraagje. Ik heb een V60 recharge uit 2023. Als ik mijn auto in de avond afsluit klappen mijn buitenspiegels in en als ik weer de volgende ochtend mijn auto start dan klappen ze wel open maar de afstelling van mijn rechterbuitenspiegel is elke keer weer anders. Ik moet elke dag hem opnieuw instellen. Als ik mijn auto voor een paar uur laat staan is er niks aan de hand en gaat het goed maar als ik langer dan een uurtje of 8 of zo en dan weer mijn auto open en start heeft de buitenspiegel een andere stand weer. Iemand een idee. IS dus niet iets wat steeds en consequent gebeurd.
Thx
slagschip-s60
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
Locatie: Noord-Brabant.

En als je ze goed hebt ingesteld opnieuw even in het geheugen zetten helpt dat ook niet ?
jeejee99
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 31.01.2023 - 18:17

Dank voor je snelle reactie. Nee helaas dat helpt niet. Ben al een keer naar de garage ook geweest en die zeggen dat de software hebben geupdate maar heb het probleem nog steeds. Is gewoon balen dat het niet consequent is zeg maar
Gebruikersavatar
BillyBob
5th Gear member
Berichten: 1059
Lid geworden op: 11.09.2008 - 12:42

Ik heb dit ook. Bij mij is het de linkerspiegel. Hoeveel ik de positie ook opsla in het geheugen, de stand van de spiegel blijft wijzigen. Is enkel bij de linkerspiegel trouwens.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
Gebruikersavatar
jhariem
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 24.01.2011 - 10:28
Locatie: Ulvenhout

Geen idee of dat dit probleem bij jullie Volvo's is opgelost, maar mijn XC60 Plug in Hybrid T8 heeft dit probleem ook, met de bijrijdersspiegel (rechts). Het betreft een import uit Zweden, MY2021.
Inmiddels bij twee Volvo dealers geweest. 1e dealer had software vervangne/ge-update (hetgeen dus geen soelaas bood) en wilde uiteindelijk de geheugenmodule in de bestuurdersdeur (!! andere kant ??) vervangen, maar vergat vervolgens deze module te bestellen. Nu ben ik bij een andere garage en zij hebben wederom software ge-update. Ook dit helpt niet. Zij bieden nu aan om de geheugenmodule in de passagiersdeur te vervangen. Wat mij inderdaad beter lijkt tov het vervangen van unit in de bestuurdersdeur? Enfin. We wachten 29 maart netjes af. Dan gaat de XC60 voor deze reparatie naar de dealer.
Heeft iemand al een (andere) oplossing?
345 GL MY1981 -> 440 GLE MY1991 -> S60 T5 MY04 -> V70 MY08 -> V70 MY13 & XC90 MY12 - > XC60 MY21
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”