Het energietransitie topic. Hoe ga ik nu en later mijn huis verwarmen

Hier post je over van alles wat je boeit en niets met auto's te maken heeft. Ook wel het OH topic genoemd.
Denk wel om de forum regels!
Plaats reactie
Urbexpeditie
7th Gear member
Berichten: 5647
Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53

Dat is absoluut zeker.
Had mij nog even verder verdiept in deze ketel.
De energievoorziening bestaat uit drie mogelijkheden:
* pellets
* 220 V
* zonne-energie
Member Overland Bound
https://www.overlandbound.com/

The real Diesel Power XC70 D5 AWD 2003 - Powered by OptiTuning Sverige AB -
Subaru Outback Touring 2023
Dodge Ram 1500 4x4 Crew Cab, Black Edition 2022
Gebruikersavatar
teebee
7th Gear member
Berichten: 6930
Lid geworden op: 16.06.2016 - 22:02

Zo, vandaag het laatste stapje gemaakt in het gasloos zijn.
Vandaag is de gasmeter uit de meterkast verwijderd en de leiding naar mijn woning eveneens (verwijdering aanvraag juni 2023 gedaan).
Klusje van 1,5 uur. Meter was er zo uit en daarna was het middels staalkabel de leiding verwijderen. Hiervoor hadden ze 2 gaten bij de weg gegraven. 1 aan de overzijde van de weg om de leiding los te koppelen van de hoofdleiding en 1 vlak voor mijn oprit. Staalkabel erdoorheen en trekken maar met de graafmachine. De leiding maakte een bocht ter hoogte van de fundering en ondervond daar de nodige weerstand, dus het duurde even…. Opvallend dat het deel onder de weg (ca 6m) gewoon is blijven liggen….
Maar dit was weer een typisch voorbeeld van ‘waar gaat het over?’….. de leiding moet weg omdat deze ‘milieu belastend’ zou zijn….
Ik concludeer dat alle CO2 uitstoot van de graaf ploeg en de resterende 6m onder de weg geen punt zijn voor het milieu…..
Enfin…. Regeltjes, regeltjes, en …. Europa (denk ik).
Bij mij is het iig nu helemaal gereed.
Nu nog een paar plakken in de kast en dan kan dat efficient gebruikt worden indien gewenst.
IMG_1255.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
“de voorruit is groter dan de achteruitkijkspiegel”

Hij: V60 T5 Momentum MY19 / Birch Light Metallic, Maroon Brown Moritz leder en heel veel lekkers ! :-)
Zij: XC40 T2 MY23, Silver Dawn, Momentum Core Aut. met veel lekkers (V40 CC MY18, Denim Blue)
Volvo V60, VOR, D3 163pk, Ocean Blue & Beige leder, bodykit, MY12
Vroeger oa Mini, VW, Honda, Alfa Romeo (10x) oa Guilietta/33/33SW/155/156SW, Renault Scenic/Laguna Estate/Espace, Fiat Barchetta, Volvo V40 1.8 en V50 2.0D, Peugeot 208
Plaats reactie

Terug naar “Off Topic Algemeen”