Hoog olieverbruik 1.8

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Mojo
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.03.2024 - 19:21

Goedendag

Het is niet zo dat ie constant walmt van de rook voornamelijk bij koude start en bij effe het gas intrappen.
Bij warme motor is het aanzienlijk minder.
De auto rijd verders goed en geen rare geluiden bij de motor vandaan.
In het onderhoudsboekje heeft ie altijd netjes zijn beurten gehad tot aan 155.000.
Vraag me dan ook sterk af hoe die steeds door de co2 metingen kwam bij de apk.
Gebruikersavatar
corsa_gsi
4th Gear member
Berichten: 691
Lid geworden op: 03.01.2020 - 10:47
Locatie: Regio Rotterdam
Contacteer:

Dan zouden het ook de klepseals kunnen zijn....
Maar het blijft giswerk natuurlijk.
----------
Cars:
Volvo V50 T5 Kinetic 2011 Zilver
Opel Astra F Sedan CDX 1.6 16v Nautilus Blauw uit 1997 op LPG
Opel Corsa B GSi C20LET Sunrise Orange uit 1996 met 575pk.
Opel Vectra B Caravan Sport Edition 3.0 V6 Automaat uit 2000 op LPG (Verkocht)
Gebruikersavatar
Cavanta
2nd Gear member
Berichten: 174
Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
Locatie: Mill - Noord Brabant

Vaak zijn het de zuigerveren bij deze motoren. Die staan er om bekend dat ze gaan vastzitten en dan kan er olie langs. Kan je niet oplossen met een flush of wat dan ook. Enige oplossing is motor los en zuigerveren vervangen. Maar dat zijn ze economisch vaak helemaal niet meer waard.

Is de auto bij een particulier of bedrijf gekocht? Als het bij een bedrijf is linea direct aangeven dat er geborgen gebreken zijn. Dat kan binnen een half jaar na aankoop, dan moet de verkoper aantonen dat het gebrek niet al aanwezig was bij verkoop. Dan alleen maar akkoord gaan met of een terugbetaling van de auto, of een revisie. Alles daartussen is verloren tijd/geld.

Als het een particulier betreft geld volgens mij het zelfde. Maar dat is wat lastiger vaak.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
Gebruikersavatar
The Mechanic
5th Gear member
Berichten: 1441
Lid geworden op: 16.04.2018 - 19:53

Zuigerveren zijn idd het probleem. Motor vervangen of reviseren is de oplossing.

Wat je nog kan proberen is dit deels op te lossen met injecorcleaner.

Bougies eruit, in elke cilinder dan een scheut injectorcleaner gieten, 24 uur laten staan, vloeistof er weer uit zuigen, starten zonder bougies. Bougies erin, starten, 15 minuten stationair laten draaien, goed warm rijden. Daarna olie verversen, nieuw oliefilter en nieuwe bougies.
Mojo
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 19.03.2024 - 19:21

Ik heb dat spul gekocht samen met een flush olie filter wn bougies van de week ga ik het proberen .
Ik laat nog weten wat het heeft uitgehaald
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”