Electrische stoel doet het niet bij openen deur 's ochtends

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
LucD
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06.03.2024 - 14:24

Goedemiddag allen,

Sinds kort bezit ik een V70 XC uit 2001. Alles was prima tot een paar dagen geleden wanneer mijn electrische bestuurdersttoel plots begon te falen. In de ochtend, opende ik de deur en wou de stoel verplaatsen vanuit de stand voor mijn (veel kleinere) vrouw. Er gebeurde niets. Na een 30-tal seconden kwam er wild relaysgeklik van ergens voorin/onder. Ik kon niet bepalen of het van onder het stuur of van onder de stoel kwam. Het was wel zeer duidelijk minstens 1 relays die een beetje gek werd. Dat duurde zo'n minuut en dan hield het op. De stoel deed het weer. Verder die dag geen problemen meer gehad. De volgende ochtend echter weer wel. Zelfde verhaal. De derde dag ook en vandaag, de vierde dag, een pak later de auto gebruikt. Het probleem deed zich weer voor maar minder lang. De hele procedure duurde max. 1 minuut. Het verschil tussen vandaag en de vorige dagen is de temperatuur op het moment dat ik de auto open: 6 graden en minder voorheen, 12 graden vandaag.
Waar kan dit aan liggen? Welke relays wordt er gek? Heeft iemand dit al meegemaakt of heeft iemand een duidelijk idee van wat de oorzaak en oplossing kunnen zijn?
Ik hoor graag van jullie.
Gebruikersavatar
Kick
4th Gear member
Berichten: 675
Lid geworden op: 23.01.2011 - 15:43
Locatie: Amsterdam

Ik zou eerst bepalen waar het geluid vandaan komt zodat je daar kunt beginnen met zoeken. Vocht misschien of een loshangend contact/stekker?
XC60 2017 T5 Luminous Sand Polar+ Luxury Edition Automaat
V70 2016 Seashell Metallic T4 Dynamic Edition Automaat
V70 2006 Magic Pearl Blue 170pk Sport Edition II Automaat
S70 2.5 105 pk LPG/G3 Automaat
940 2.4 LPG/G3 Automaat
740 GL 2.5 diesel
244 LPG Automaat
240 GL 2.4 Automaat
240 superauto! Saved my life!
LucD
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06.03.2024 - 14:24

Bepalen waar het geluid vandaan komt is een hele lastige. Het zingt een beetje rond als je je hoofd tussen stoel en pedalen duwt. Ik ga het in ieder geval nog eens proberen als het weer gebeurt.
Maar, zit er wel een relays onder de stoel?
LucD
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06.03.2024 - 14:24

Deze ochtend het hoofd eenst tussen stoel en pedalen geduwd maar het zal wel aan mijn gehoor liggen. Weer niet kunnen bepalen waar het geluid nu precies vandaan komt. Ik denk dat er een dealer aan te pas gaat komen.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”