D3, D4, 4 cylinder, 5 cylinder.

Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27645
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ja aangezien men dan de "gemodificeerde" zuigerveren gebruikt waarmee dit probleem is verholpen.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Frits V70
5th Gear member
Berichten: 1219
Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
Locatie: Groningen

fredhead schreef: 06.03.2024 - 19:43 Ja aangezien men dan de "gemodificeerde" zuigerveren gebruikt waarmee dit probleem is verholpen.
Okay. Dan in dat geval de kosten ervan aftrekken van de aankoopprijs. Problem solved. Mooi dat dat kan, is er meer keuzemogelijkheid. Blijft wel de vraag hoe je erachter komt dat de motor mogelijk al gemodificeerd is. Daar zit wel een risico voor een koper.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
1972Robert
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 06.02.2024 - 13:01

Keuze is al gemaakt. D3 5 cylinder die aan mijn eisen en wensen voldeed. Rekeningen laatste 4 jaar aanwezig waarbij al veel slijtagedelen zijn vervangen.

https://www.allcarsbrabant.nl/Volvo/V70 ... o=gallerij

Wellicht in de toekomst toch chip tuning. D4 met 181 pk trekt toch wel merkbaar beter dan deze 136 pk. Met tuning is dat ook opgelost. Maar zoals hij is loopt hij al heel lekker.
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27645
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Er gaan wat verhalen rond dat dit blok niet heel goed geschikt is voor tuning.
Uiteindelijk met afschrijving van het motorblok tot gevolg.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
redracer
4th Gear member
Berichten: 556
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

prima keuze zo👍

Hij lijkt ontchromed te zijn . Een summum heeft zilveren dakrails en chrome in de voorbumper boven de mistlampen . Verder rond de ramen ook alles zwart . Digitale TFT tellerklokken zijn nog een leuke upgrade.
redracer
4th Gear member
Berichten: 556
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Frits V70 schreef: 06.03.2024 - 19:54
Okay. Dan in dat geval de kosten ervan aftrekken van de aankoopprijs. Problem solved. Mooi dat dat kan, is er meer keuzemogelijkheid. Blijft wel de vraag hoe je erachter komt dat de motor mogelijk al gemodificeerd is. Daar zit wel een risico voor een koper.
€5150 om precies te zijn dat haal je niet zo maar even van de vraagprijs af .

Dit bedrijf doet niet anders dan alle ' slechte fabrikanten keuze's ' oplossen voor alle merken ;

https://techservicecenter.nl/merken/volvo/
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

fredhead schreef: 08.03.2024 - 19:49 Er gaan wat verhalen rond dat dit blok niet heel goed geschikt is voor tuning.
Uiteindelijk met afschrijving van het motorblok tot gevolg.
niet als je de 163pk polestar kuur er op los laat
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”