Vragen over vervangen interieur/bekleding set V70 MY2008

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Noof
2nd Gear member
Berichten: 81
Lid geworden op: 26.05.2009 - 13:01
Locatie: Haarlem

Ik heb het hele forum afgespeurd maar kom de antwoorden op mijn specifieke vragen niet tegen.
Daarom even een nieuw draadje.

In onze uit Zweeden geïmporteerde V70 MY2008 beginnen de zittingen door te zakken en ik krijg last van mijn rug.
Er zit een beige half leer/half stof interieur in, manueel bediening met verwarming in zowel de stoelen als de achterbank
Hij is van juli 2007 (MY2008), gekocht bij 160.000km en heeft nu 180.000km gelopen.

Volgens mij komt het doorzakken mede doordat het midden van de zitting (en rugsteun) van stof is.
Bij een vriend met een V70 FT MY2009 met volledig leren stoelen en nagenoeg zelfde km-stand zitten de stoelen nog prima.
Beter gezegd, de volledig leren stoelen in mijn vorige V70 MY2005 zaten bij 370.000 km nog heerlijk! [Vroegah] was alles beter ;-)

Om weer lekker te zitten heb ik een offerte opgevraagd om de de stoel te laten opvullen.
- Verstevigen schuim zitting is € 195,00 incl. btw per zitting.
- Verstevigen schuim rugleuning is € 210,00 incl. btw per stoel

Dat is best veel geld, dus ik overweeg het zelf te doen maar heb dan nog steeds die slappe stof in die stoelen.
Of ik ga zoeken naar een gebruikte interieur/bekleding set. Dat klinkt als een logisch en makkelijke opties
Helaas blijkt het aantal beige interieurs voor V70 III / BW / MY2008 beperkt en valt er niet veel te kiezen.

Dus ik moet het doen met wat er beschikbaar is.

Aangezien sommige punten van de interieurs afwijken van het huidige interieur, heb ik een paar vragen die iemand hier misschien kan beantwoorden:

-1- van welke MY's past het interieur ook in mijn MY2008? Is alles van MY2008 tot MY2013 of zelfs de jaren daarna ook?
-2- kun je een handbediende verwarmde stoel vervangen voor een elektrisch bediende verwarmde stoel? Of gaat de computer dan moeilijk doen?
-3- heeft iemand een linkje naar een instructie hoe je het interieur er uithaalt?
-4- heeft iemand ervaring met het om zetten van achterbankverwarming? De originele achterbank heeft verwarming (want Zweedse uitvoering) en een sloopset misschien niet. Mijn dochter vindt het heerlijk om na een koude regenachtige voetbalwedstrijd lekker op te warmen op de achterbank. En gelijk heeft ze :-)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

groet, Olav
groet, Olav


Volvo V70 2007 (MY2008) 2.5T Geartronic Momentum met Prins LPG-installatie
Volvo V70 2005 2.4d Geartronic Momentum
MG B roadster MkI 1964 - Britisch Racing Green
Volkswagen Golf III 1997 1.9 TDI 110pk Milestone Sport
Renault Clio 1.6
Peugeot 205 1.1 accent
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”