keuzestress V50 advies

Geleverd vanaf 2003
Ruspek
2nd Gear member
Berichten: 51
Lid geworden op: 26.04.2017 - 09:31

Ik weet voldoende.
Ga op zoek naar een V70 N.

Of renault laguna III of Megane
Schreelt bij dezelfde prijzen een ton in kilometers.
Groet Ruben

XC60 2.0 D3 summum 2017
V70 2.0D Dynamic Line 2015
V70 D5 Summum 2003
V70 2.4 aut 1998
Ford C-Max 2.0
V70 Classic 2.5 TDI 1999
740 1985 eigen imprt Zweden
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27857
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Lees je wel even goed in welke generatie je van die modellen moet hebben, ze zijn niet allemaal even betrouwbaar bij Renault.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
computer1up
1st Gear member
Berichten: 17
Lid geworden op: 15.12.2023 - 02:20

Ruspek schreef: 10.02.2024 - 18:24 Ik weet voldoende.
Ga op zoek naar een V70 N.

Of renault laguna III of Megane
Schreelt bij dezelfde prijzen een ton in kilometers.
Volledig valide als je dat gewoon wilt doen, maar baseer het alsjeblieft niet op 1 ervaring in een forum waar zo veel anderen zo tevreden zijn over hun P1 V50. Ook die ene ervaring is valide, maar klinkt wel als een gevalletje lemon, zelfs al onderhoud je een lemon fantastisch, het is en blijft dan toch een lemon.

Heb nu mijn V50 2.4i Momentum (Geartronic) bj 2005 twee maanden op de dag + 1. +/- 290.000 gelopen en kreeg zelfs nog de opmerking van mijn vader die dagelijks in een Mercedes A160 W169 ‘10 rijdt (ook automaat) dat hij mijn V50 prettiger vond rijden. Automaatbak schakelt soepel en motor idem. Verbruik… tja daar koop ik niet een 2.4i voor. Nu moet ik wel zeggen dat ik de auto voor €2,5k gekocht heb, dat is aan de lage kant, met de wetenschap dat ik zelf ook wel eea gedaan kan krijgen als er iets gerepareerd of vervangen moet worden.

En ja, heb paar kleine dingetjes ondertussen gehad, nokkenasversteller bijv. Maar die zijn op autodoc vgm rond de €50 en een leek zou m in minder dan een kwartiertje kunnen wisselen. Desondanks blijft iedere rit in mijn V50 een echt plezier. Dat had ik zelfs met de 2022 Corsa Turbo die ik tijdelijk als bedrijfsauto had niet.

Mijn broer heeft een facelift model 2.0D, al zeker 8-9 jaar inmiddels. Misschien zelfs 10. Zelfs de bedrijfsbus heeft ie ingeleverd om toch weer die auto te kunnen rijden.
Gebruikersavatar
Bessiehein
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 26.02.2023 - 19:31

Ruspek schreef: 05.02.2024 - 11:11 De 2.4 is dus de fijnste motor. Nog specifieke onderhoudszaken aan die motoren? (in de v70 is carterventilatie nog wel eens een dingetje nl.)

En welke uitvoering is de fijnste? En is er in de V50 bluetooth telefoonconnectie geleverd?
Wat is het verschil in de uitvoeringen? edition 1, 2 etc?
Ik kan je mijn ervaring geven, Ik heb diesel C30 gereden, diesel V50 en nu benzine V50.

Diesel zou ik niet doen, tenzij je echt graag wil, maar doe dan de D5 (Volvo). Dat heeft niet alleen te maken met de motor van Peugeot (van de 1.6 en 2.0), maar ook met de strengere eisen bij de apk (ik heb alles leeg gehaald roetfilter en regeneratie proces uitgezet, dan rijdt ie met chip best oke, maar niet meer apk goed, en in steden kijken ze je boos aan ;-) )

Dan benzine, ja de Ford motoren zijn prima, de 2.0 is goed en onderhoud is natuurlijk belangrijkste, altijd goed gedaan? Prima. Maar ja, de T5 blijft gewoon de topper, naast het gevoel van onverwoestbaarheid ook een stukje waarde, want de afschrijving zal hierop een stuk minder zijn. Maar ook hier, een liefhebber kan duidelijk onderhoud aantonen en op tijd alles vervangen hebben. Ik heb een T5 uit 2007, daar is op de CD wisselaar bluetooth gezet, want cd's gebruik je toch niet meer. Een mooie Brodit erbij en je kan je telefoon als navigatie pakken...

Een echt Volvo? Ik zeg ja. Net zo ruim als de andere Volvo's? Nee. Sterker nog, een Golf station is stukker ruimer. Maar deze ziet er wel beter uit! :)


Oh en met mijn budget kon ik ook een V60 rijden, maar dat is toch echt heel wat anders... ik vind het zelf niks... dan liever het laatste model, dus even geduld hebben...
------
Inmiddels ET expert onder V50
Gebruikersavatar
vvmark
2nd Gear member
Berichten: 57
Lid geworden op: 29.05.2014 - 11:37

Een v50 is een prima auto.
Ik rij al bijna 9 jaar in de mijne met een 2.0 benzine.
Buiten normaal onderhoud alleen een keer het slot van de kofferbak kapot gehad.
Een wat ruimere kofferbak zou inmiddels fijn zijn, maar Ik zou hem zo weer kopen.
Huidig: Volvo v60 momentum pro 2020 denim blue
Hiervoor: Volvo v50 edition 2 my2009 barents blue
vw polo 6n milestone my1997
Gebruikersavatar
Bessiehein
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 26.02.2023 - 19:31

Ruspek schreef: 10.02.2024 - 18:24 Ik weet voldoende.
Ga op zoek naar een V70 N.

Of renault laguna III of Megane
Schreelt bij dezelfde prijzen een ton in kilometers.

Wat? Hahah… Renault. Man man man
------
Inmiddels ET expert onder V50
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”