Volvo Nederland en de vroege B4204T11 met olieconsumptie

Plaats reactie
rkr
3rd Gear member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

Mijn zoon is in het bezit gekomen van een keurige V60 T5 uit april 2015 (93.000 km), helaas met de vroege B4204T11 in het vooronder. Dit betekent dat we ernstig rekening moeten houden met de zuiger/zuigerveren/oliekeerring-problematiek. Op dit moment zijn we nog bezig met het regelmatig (elektronisch) peilen van het oliepeil. Indien mijn voorgevoel uitkomt t.a.v. het eventuele abnormale olieverbruik, heeft iemand enige kennis/ervaring met een tegemoetkoming van de dealer of meer nog, van Volvo Nederland? De rechtszaak in de VS kennen we, denk ik, allemaal. Ben reuzebenieuwd!
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
MarV60
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 23.03.2023 - 05:46

Goedemorgen, ik heb er ook zo een van november 2014. Er staat net 73k op de teller. Toen ik hem vorig jaar kocht had ik ook de verschillende berichten vanuit Amerika gelezen. Hier viel niet veel te vinden. Een maand geleden heb ik 1l moeten toevoegen en dacht ik weer aan dit hele verhaal. Binnenkort maar eens een kleine beurt uitvoeren. Graag lees ik mee over de ervaringen van anderen.
Volvo v60 T5 summum my 2015
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27766
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De vraag is dan, na hoeveel kilometer moest je die liter bijvullen?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
rkr
3rd Gear member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
Locatie: Zuid-Limburg

fredhead schreef: 09.02.2024 - 09:27 De vraag is dan, na hoeveel kilometer moest je die liter bijvullen?
Inderdaad. Ben ik ook benieuwd naar MarV60. Ik houd i.i.g. met het ‘worst case’-scenario rekening en ga mijn licht opsteken bij de dealer.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!

Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5107
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Coulance op een 10 jaar oude auto, lijkt me lastig. Zijn de beide auto's altijd dealer onderhouden ?
MarV60
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 23.03.2023 - 05:46

Ik heb hem nu nog geen jaar. Altijd dealer onderhouden, behalve de afleverbeurt, deze is bij van Mossel gedaan. Net geen 20k gereden dit jaar. Ik maak me ook nog geen zorgen maar die verhalen uit Amerika zijn niet leuk te lezen. Dadelijk voor de meivakantie maar eens een grote beurt laten doen bij de dealer. Distributie riem zit er ook aan te komen, misschien ook maar laten doen.....
Volvo v60 T5 summum my 2015
Joev40
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 22.05.2020 - 20:34

Ik ben momenteel bezig met een s60 met de zelfde motor. Ik ben benieuwd met hoeveel km je die 1l olie moest toevoegen. Ik had al wel gezien dat je de gemodificeerde cilinders kan kopen(ben even kwijt waar) maar kosten waren dacht ik ongeveer 1500 euro en dan zitten ze er nog niet in.
S60 T5 Summum 2015

V40 t3 aut. polar+ sport
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27766
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

MarV60 schreef: 09.02.2024 - 13:16 Ik heb hem nu nog geen jaar. Altijd dealer onderhouden, behalve de afleverbeurt, deze is bij van Mossel gedaan. Net geen 20k gereden dit jaar. Ik maak me ook nog geen zorgen maar die verhalen uit Amerika zijn niet leuk te lezen. Dadelijk voor de meivakantie maar eens een grote beurt laten doen bij de dealer. Distributie riem zit er ook aan te komen, misschien ook maar laten doen.....
Kortom, je zit op 1 liter per 19.000 kilometer?
Dat is alles behalve zorgwekkend.

Slechte verhalen zijn er altijd maar dat betekent niet automatisch dat je zelf ook een slecht motorblok hebt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Edgecrusher
4th Gear member
Berichten: 583
Lid geworden op: 14.07.2016 - 21:24

Ik zou adviseren een olie service interval te kiezen van max. 15dz km.
2018 V40 D3 GT Business Sport + luxury + scandinavian line [SOLD] & 2018 V40 T4 GT Business Sport + luxury + scandinavian line + styling kit [SOLD]
Nu 2019 Audi A3 Cabriolet & 2023 Ford Puma ST-line X.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40736
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Afbeelding
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
diesel01
8th Gear member
Berichten: 19857
Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27

Je kunt er zelf ook wat aan doen..
Ipv eens per jaar of 30k olie verversen doe je dit structureel om de 15k.
De interval van 30.000 slaat ook nergens op, dan is de nieuwigheid van de olie er wel af.
Mijn dieseltje ververs ik om de 15k en die heeft geen olieverbruik, zelfs niet 3000km met caravan of met 220 op de autobahn heen en terug Oostenrijk, inmiddels staat hij op 171k
Rustig warm rijden en is het eenmaal goed warm dan mag er gewoon mee doorgereden worden.
6liter 0w20 of 5w30 kost je via internet 7 tientjes, nieuwe filtertje met wat ditjes en datje ook 7 tientjes..
V90 D5 AWD Inscription Polestar.
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
MarV60
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 23.03.2023 - 05:46

fredhead schreef: 12.02.2024 - 09:21
MarV60 schreef: 09.02.2024 - 13:16 Ik heb hem nu nog geen jaar. Altijd dealer onderhouden, behalve de afleverbeurt, deze is bij van Mossel gedaan. Net geen 20k gereden dit jaar. Ik maak me ook nog geen zorgen maar die verhalen uit Amerika zijn niet leuk te lezen. Dadelijk voor de meivakantie maar eens een grote beurt laten doen bij de dealer. Distributie riem zit er ook aan te komen, misschien ook maar laten doen.....
Kortom, je zit op 1 liter per 19.000 kilometer?
Dat is alles behalve zorgwekkend.

Slechte verhalen zijn er altijd maar dat betekent niet automatisch dat je zelf ook een slecht motorblok hebt.
Ik maak ook nog geen zorgen. Er zijn verder geen signalen dat er iets mis is. Correcte olie erin en 1x pj olie verversen dat is het plan. Ik ben net al TS nieuwsgierig naar ervaringen van mensen met dezelfde motor.
Volvo v60 T5 summum my 2015
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”