850 2.5i 1996. Start niet.

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
JFS
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.02.2024 - 19:29

Goedendag.

Ik ben hier nieuw op het forum. Heb meerdere Volvo's gehad en sinds vorig jaar in bezit van een 850 2.5i station 1996 automaat met 270k op de teller. Voor een prikkie gekocht en reed heerlijk tot de auto plotsklaps er in Frankrijk op een D weg mee stopte. Geen rare geluiden, geen gestotter of geschud. Gewoon ineens dood.
Er zijn ook (eerder) geen lampjes gaan branden. Ik heb wel in heuvelachtig terrein met wellicht wat weinig olie en benzine gereden. Ik vond de trekkracht in heuvelachtig gebied voor een 2.5i ook wel wat tegenvallen, maar ja dat zal te verklaren zijn door de leeftijd van de auto.
De lokale garage heeft de auto geprobeerd uit te lezen maar dat is niet gelukt. Ik gok het zelf op de brandstofpomp en/of relais. Is dat nr 103?
Als ik de eerste keer probeer te starten hoorde ik hem een paar seconden pruttelen, zag de toerenteller klein beetje uitslaan maar viel weer dood.
Bij een 2e poging gebeurde er niets......Dit heb ik een paar keer herhaald en elke poging hetzelfde.

Nu staat de auto nog in Frankrijk en wil daar binnenkort heen met een nieuwe brandstofpomp. Zit deze bij deze auto onder de bagageruimte of moet de auto op de brug? Zit ik met dit euvel waarschijnlijk in de goede richting of kan het ook wat anders zijn? Ik snap dat ik een vraag stel waar niet zo 1,2,3 een antwoord op te geven maar wellicht herkent iemand dit.

Ik hoor graag want ik hou van deze auto!
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3007
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Relais 103.
https://volvo850forum.nl staat er over volgeschreven.
Ook hoe je de relais (even) kan overbruggen.

De brandstofpomp zit trouwens in de brandstoftank.
JFS
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 04.02.2024 - 19:29

Dank je Ludo. Is de brandstofpomp vanuit de bagageruimte te benaderen dus onder de vloerdeksel of aan de onderkant van de auto?
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3007
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

De pomp kun je vervangen vanuit de kofferbak.
De bekleding weg halen en dan zie het het deksel in de vloerplaat vanzelf.
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3007
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Heb even het topic gezocht voor vervangen van de pomp: https://volvo850forum.nl/index.php/topic,19791.0.html

Maar, probeer eerst relais 103.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”