Volvo XC40 verkozen tot Zakenauto van het Jaar 2024

Rubriek voor de XC40, Kijk voor de Full Electric modellen ook in het elektrische board
FLITS34
2nd Gear member
Berichten: 150
Lid geworden op: 19.07.2023 - 01:47

Hahaha…..Mees, je hebt helemaal gelijk. Met mijn eerste “ rode verf gietijzeren 6 cilinder blok” van de 164 GLE heb ik bijna een miljoen kilometers op de klok gezet zonder ernstige problemen. Met mijn diesel V70 heb ik na 875.000 kilometer afscheid genomen, nooit serieuze problemen gehad.
Dat moet ik een hybride 3 cilinder nog maar eens zien doen. Na gemiddeld 40 kilometer met elektrische ondersteuning moet de 3 cilinder met de inhoud vsn een melkpak de PK’s alleen opbrengen. Dit is ook gevolg van de diverse milieumaatregelen waarbij alles zuiniger en meer verantwoord moet wat op zich ook niet verkeerd en zelfs noodzakelijk is, maar of dat de duurzaamheid van de motoren ten goede komt vraag ik mij af.
Maar goed ik zal wel de oude knar zijn die het geluid van een accelerende 6 cilinder verkiest boven het geruisloze elektrische rijden of het gejank van een op hoog toerental draaiende 3 cilinder.
Komt u maar met uw commentaar geachte mede forumgebruikers……..hihihi
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
Plaats reactie

Terug naar “XC40”