Aircopomp nr. 4 onder garantie vervangen?

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Sammmyvannorel
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44

Mikebravo100 schreef: 25.01.2024 - 23:47 Gouwe, klopt, dank. Vanaf 2026 vervalt het half (2024) cq. driekwart (2025) tarief en is bij huidige regelgeving volledig tarief van diesel van toepasssing. Voor een Personenauto met een CO2-uitstoot van 1 t/m 50 gr/km betaalt ik nu het halftarief. Dit bedrag is aan Motorrijtuigenbelasting nu per tijdvak van 3 maanden: € 308. Dus bij dubbel tarief idd. 2,464 euro per jaar. Een pih op benzine is dan 1.304 euro, dat scheelt nogal.

Mijn auto, full option, dealer onderhouden, spik en span, brengt bij dealer 10k op als ik hem nu inruil. Verwacht wordt dat de auto geen 4.000 meer waard is in 2026. Maar goed, ik ben eraan verknocht.
Je bent dan ook al weer 2 jaar verder en ook voor zulke auto’s blijft altijd vraag, is het niet hier dan is het wel in een of ander oostblokland waar ze op 5 cilinders zitten te wachten: wellicht dat ze daar de hele elektro troep eruit slopen?, uurtarieven zijn daar immers wat lager
V60 d3 gt r-design (facelift)
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Mikebravo100 schreef: 25.01.2024 - 23:47 Gouwe, klopt, dank. Vanaf 2026 vervalt het half (2024) cq. driekwart (2025) tarief en is bij huidige regelgeving volledig tarief van diesel van toepasssing. Voor een Personenauto met een CO2-uitstoot van 1 t/m 50 gr/km betaalt ik nu het halftarief. Dit bedrag is aan Motorrijtuigenbelasting nu per tijdvak van 3 maanden: € 308. Dus bij dubbel tarief idd. 2,464 euro per jaar. Een pih op benzine is dan 1.304 euro, dat scheelt nogal.

Mijn auto, full option, dealer onderhouden, spik en span, brengt bij dealer 10k op als ik hem nu inruil. Verwacht wordt dat de auto geen 4.000 meer waard is in 2026. Maar goed, ik ben eraan verknocht.
Lekker oprijden dat ding. Ik heb tot op het punt van proefrijden geflirt met een Model3, maar telkens weet ik bewust of onbewust weer een of meerdere redenen te vinden om de D6 met inmiddels 360.000km op de teller toch nog heeeel even aan te houden. 3 Aircopompen waarvan de laatste volgens methode 2.0 en een preventief vervangen versnellingsbak waren de enige grote zaken. Ik geef hem zelf vaker dan voorgeschreven een beurt en heb net nog een nieuwe 12v AGM accu besteld, een defecte accu bleek bij mijn de oorzaak van de hybride-meldingen in het display.

We gaan wel over op een EV en hebben in aanloop naar de aanschaf de caravan weg gedaan en een vouwwagen laten bouwen. Dit jaar komt deze nog achter de D6 te hangen, maar de vakantie van 2025 wordt het toch echt (super)charger-hoppen met een Model-3 of Model-Y.

Inruil van de D6 heb ik niet eens meegenomen in de berekening, ik verwacht dat we er tegen die tijd een of twee keer van uit eten kunnen.
Sammmyvannorel
2nd Gear member
Berichten: 180
Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44

Als je wilt overstappen zou ik inderdaad nog even wachten op de hausse aan model 3 en s-en die uit de lease komen ivm aflopende bijtellingsregels. Waarom de d6 niet gewoon helemaal afrijden? Ga ik ook met mijn d3 doen, nu 180k kilometer maar hoop dat de zuigerveren het volhouden tot 400k iedereen die me met mijn diesel voor gek verklaard die verwijs ik naar het rekensommetje wat ik elk jaar maak en wat er altijd nog positief uitkomt 😜
V60 d3 gt r-design (facelift)
Mikebravo100
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 15.10.2013 - 21:54

[*]ja ik rij hem ook het liefst helemaal af, ook al vorig jaar 4 nieuwe winter en daarvoor 4 nieuwe zomerbanden.

Alleen.... Nu weer melding "Storing alarmsysteem, service vereist"... .. Is net terug van de garage en nu dit. Maar weer afspraak maken. Hoop dat het iets kleins is, merk ook nu weer verder niets aan de auto.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”