C70: ervaringen van 140/170pk bezitters gevraagd

Plaats reactie
Gebruikersavatar
luuk123456
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 06.01.2013 - 12:22

Beste mensen,

We zijn van het idee afgestapt om een V70 aan te schaffen en hebben onze pijlen nu gericht op een C70.

We hebben zelf een C70 2.3 t5 uit `98 gehad die altijd uitermate goed is bevallen. We hebben deze auto met 4 ton op de teller verkocht en deze rijdt nog!
Dus dat de 5 cilinder het zonder grote problemen en met het juiste onderhoud wel een tijd volhoudt, daar ben ik wel van overtuigd.

In een C70 van de tweede generatie hebben we nooit gereden.
Ik ben nu erg benieuwd (huiverig) hoe de 140/170pk modellen bevallen?
Snel hoeft het allemaal niet per se te zijn, maar ik wil ook niet, al terugschakelend en met 5000 toeren in Zuid Limburg de heuvels op moeten ploeteren.

Natuurlijk is zelf rijden en ervaring op doen het meest voor de hand liggend, echter staan alle exemplaren waar we interesse in hebben 200+km bij ons vandaan.
Om nu hier in de buurt te gaan proefrijden terwijl je al weet dat je niet tot aanschaf over gaat, zit me ook niet lekker.
Vandaar dus de vraag hoe bezitters van dit type auto het vermogen in combinatie met het gewicht ervaren...

Alle info is welkom, het is gewoon om enigszins `n beeld te kunnen vormen....

Dank! Hartelijk dank
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27650
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Geen C70 maar wel met een S60 2.4 140 pk en dat is niet ploeterend de heuvels op komen.
Al helemaal niet die van Zuid-Limburg. Ondanks het "beperkte" vermogen is er best het nodige koppel beschikbaar op een bruikbaar toerengebied.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
luuk123456
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 06.01.2013 - 12:22

fredhead schreef: 22.01.2024 - 15:16 Geen C70 maar wel met een S60 2.4 140 pk en dat is niet ploeterend de heuvels op komen.
Al helemaal niet die van Zuid-Limburg. Ondanks het "beperkte" vermogen is er best het nodige koppel beschikbaar op een bruikbaar toerengebied.
Oké, Dat geeft de burger moed. Bedankt Fred!
De auto`s waar we eventueel naar gaan kijken hebben dan ook nog een handbak.
Volgens mij blijft er dan ook nog iets meer vermogen over vergeleken met een automaat...
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27650
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Dat laatste klopt inderdaad, de handbak heeft minder aandrijfverlies dan de automaatbak.

Mocht je ervoor gaan en later toch meer vermogen willen kan je bij Obbe terecht, die haalt ongeveer 180 pk uit het blok met een leuke koppelwinst voor zover mijn geheugen toe laat.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
ruuds70
5th Gear member
Berichten: 1601
Lid geworden op: 10.09.2005 - 12:07

Onze C70 140pk heeft heel wat kilometers in de Zuid-Limburgse heuvels geroffeld.
140 pk houdt niet over, maar het is wel heerlijk relaxed rijden.
Ik begrijp ook steeds dat het verschil met de 170 pk minimaal is omdat het maximum koppel niet veel verschilt en de 140 pk versie dit over een breder toergebied afgeeft.
Wij hebben geen automaat, en daar zeg ik nu na 16 jaar schakelen wel helaas bij. Was makkelijker geweest, maar dat komt meer omdat het niet altijd makkelijk is wanneer er een wel en de ander net niet een automaat bezit.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Gebruikersavatar
fredhead
Geartronic member
Berichten: 27650
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

De 140 pk heeft het maximale koppel eerder beschikbaar en is onderin sterker dan de 170 pk.
Waarbij de eerste wordt "geknepen" vanaf 4000 toeren en dus geen extra vermogen meer opbouwt en de 170 pk in het toerengebied daarna z'n vermogen haalt.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
Benno van Ham
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 13.06.2022 - 18:15

Onze c70 140 --> 170 gechipte versie is een prima reisauto, het is geen raket inderdaad maar rijd prima en soepel genoeg om comfortabel overal te komen. ja er zijn zeker snellere auto's maar dit vermogen past er prima bij als je geen sportieve rijder bent is het genoeg.

Benno
Voorheen logde ik in als Benno123 maar daar kom ik niet meer bij vandaar het nieuwe account.

Nu met
Volvo XC602017
Volvo C70 2007
Diverse motorfietsen.
Gebruikersavatar
luuk123456
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 06.01.2013 - 12:22

ruuds70 schreef: 23.01.2024 - 16:20 Onze C70 140pk heeft heel wat kilometers in de Zuid-Limburgse heuvels geroffeld.
140 pk houdt niet over, maar het is wel heerlijk relaxed rijden.
Ik begrijp ook steeds dat het verschil met de 170 pk minimaal is omdat het maximum koppel niet veel verschilt en de 140 pk versie dit over een breder toergebied afgeeft.
Wij hebben geen automaat, en daar zeg ik nu na 16 jaar schakelen wel helaas bij. Was makkelijker geweest, maar dat komt meer omdat het niet altijd makkelijk is wanneer er een wel en de ander net niet een automaat bezit.
Dank voor het delen van je ervaring Ruud.
Excuses voor m`n late reactie. Ik kreeg geen melding dat er gereageerd was op m`n topic.

Hoewel ik automaat rijden heerlijk vind, hebben wij een horror ervaring met de Geartronic achter de rug. Vandaar dat ik die tegenwoordig uit de weg ga.
En 140 - 170ok versies schijnen net iets meer pit te hebben wanneer het geen automaat is, dus dat komt dan wel goed uit.

Erg fijn om te horen dat het jou/jullie goed is bevallen, wat de pk`s betreft.
Ik moet echt eens een C70 gaan ervaren...
Gebruikersavatar
luuk123456
2nd Gear member
Berichten: 63
Lid geworden op: 06.01.2013 - 12:22

Benno van Ham schreef: 24.01.2024 - 09:02 Onze c70 140 --> 170 gechipte versie is een prima reisauto, het is geen raket inderdaad maar rijd prima en soepel genoeg om comfortabel overal te komen. ja er zijn zeker snellere auto's maar dit vermogen past er prima bij als je geen sportieve rijder bent is het genoeg.

Benno
Top om te horen/lezen Benno.
Ik zou de auto ook meteen van 140 naar 170 laten brengen. Alleen al omdat het relatief goedkoop kan en het toch 'even' 30pk scheelt.
Een raket hoeft het met m`n 45 jaar ook niet meer te zijn, comfort (en betrouwbaarheid) vind ik tegenwoordig veel belangrijker...
Ook jij bedankt voor je kijk op deze zaak :)
Plaats reactie

Terug naar “C70 vanaf MY2007”