Spontaan twee keer afgaan claxon en alarmlichten

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
Vinoloco
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 28.12.2023 - 07:17

Hi mede Volvo eigenaren,

Sinds eind december ben ik de gelukkige bezitter van een V90 T5 uit 2017 met 74000km op de teller. Na een lekkage (dakvin/ achterlicht)die al onder garantie hersteld is doet zich een nieuw probleem op.
Begin januari ging spontaan 2x het alarm af en begonnen tegelijk de alarmlichten ook 2x te knipperen. Eerst dacht ik dat dit kwam omdat ik de standkachtel had ingschakeld i.c.m. een te zwakke accu. Later geeft de dealer aan dat er geen standkachel inzit terwijl dit wel in de software zichtbaar is... Vreemd, maar ik had gelezen dat dit wel blijkt voor te komen. De volvo dealer vroeg wel, kan het niet de claxon zijn geweest? Dat vond ik ook wel een goede... Weet ik veel :) Ik weet dus niet eens of er nu wel of geen alarm inzit :) Wel een rood knipperend ledje op het dashboad maar dat wil niet zeggen dat er een alarm inzit, had ik ergens gelezen....

Maar goed daarna dagen niets meer gehoord tot gisterenavond. Weer hetzelfde verhaal, uit het niets 2x alarm/claxon en tegelijk 2x knipperende alarmlichten. Nu wordt het wel een dingetje... Ik heb de garage gemaild met het verzoek hier een oplossing voor te vinden want we hebben nog garantie. Maar het is eigenlijk een onbegonnen klus. Want wat kan dit zijn?

Ik heb het forum doorzocht en ik zie van alles, in oude berichten, maar eigenlijk staat er nergens goed wat de oplossing is of kan zijn. Inmiddels zijn we een aantal jaar verder en hoop ik dat er nu toevallig iemand is die weet wat er loos kan zijn of hoe we dit probleem kunnen achterhalen?

Ik hoop op jullie kennis en kunde!

Groet
Vinoloco
slagschip-s60
4th Gear member
Berichten: 611
Lid geworden op: 27.07.2009 - 22:04
Locatie: Noord-Brabant.

Bij de nieuwere modelen weet ik het niet ,maar toen dit speelde bij mijn S60 van 2001 was de back-up accu van de sirene versleten .
Vinoloco
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 28.12.2023 - 07:17

slagschip-s60 schreef: 27.01.2024 - 10:32 Bij de nieuwere modelen weet ik het niet ,maar toen dit speelde bij mijn S60 van 2001 was de back-up accu van de sirene versleten .
Wat een snelle reactie. Top! Dit is in elk geval een optie... Ik heb meer gelezen over slechte accu's maar nergens dat dit dé oplossing is. Je reactie nemen we in elk geval mee naar de dealer!
Gebruikersavatar
Jers3n
5th Gear member
Berichten: 2054
Lid geworden op: 28.12.2008 - 23:16

Niet per ongeluk de ‘paniek-button’ op de sleutel te lang (of paar keer kort achter elkaar) ingedrukt?
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
Vinoloco
1st Gear member
Berichten: 19
Lid geworden op: 28.12.2023 - 07:17

Jers3n schreef: 27.01.2024 - 13:15 Niet per ongeluk de ‘paniek-button’ op de sleutel te lang (of paar keer kort achter elkaar) ingedrukt?
Goede tip. Maar dat verwacht ik niet. Die ligt of hangt altijd mooi in het kastje. Ik heb inmiddels wel de batterij van de sleutel vervangen. Ik lees ook vaker dat dit kan gebeuren als de batterij van de afstandsbediening (of de accu) bijna op is. Ik weet niet of ik dat moet geloven, maar het wisselen van een batterijtje is de moeite niet. Dus dat heb ik maar geprobeerd.
Gebruikersavatar
kawaman
4th Gear member
Berichten: 929
Lid geworden op: 23.07.2008 - 15:32
Locatie: Apeldoorn

In VOC app per ongeluk op "lichten en claxon" gedrukt?
Erik

S60 T5 R-design
Gebruikersavatar
Rogier64
4th Gear member
Berichten: 905
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Als je een alarmsysteem hebt zul je ook een knopje op het middendisplay hebben om het tijdelijk uit te schakelen, de knop heeft de omschrijving 'minder bescherming'
Hat alarmsysteem bestaat meestal uit een hellingsdetectie die optillen van (een- of meerdere kanten) de auto detecteren en een bewegingssensor in het interieur die bewegingen in het interieur waarnemen. De deuren, kofferklep en motorkap zijn ook gekoppeld. De sirene van het alarmsysteem wordt uit een ingebouwde accu gevoed. Maar een dealer zal vast raad weten met storingen in een alarmsysteem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”